Kerro harvinainen eläin, jonka olet nähnyt?
Kommentit (73)
Ihania kolibreja ja delfiinejä luonnossa :)
Suomessa lapsena nähtiin useasti Helsingissä piisameja ja hirviä luonnossa kävellessä.
Lisäksi olen nähnyt täällä missä nyt asun Helsingissä merikotkan, harmaahaikaroita, sun muita vähemmän raflaavia lintuja. Cityketunkin olen bongannut.
Ulkomailla olen nähnyt luonnossa miekkavalaita, harmaavalaan, Stellerin merileijonan, mustakarhuja, valkopäämerikotkia, pesukarhuja, kauriita, kolibreja, merisiilejä, korppeja, jne...
Linnuista hienoin oli kyllä samettinärhi.
Vierailija kirjoitti:
Mäyrä kotieläimenä ja ahma meni itäs-uomessa tien yli, hyvä ettei ajetuu pyörillä päälle.
mies53v
😱 Mäyrä prkl. mies53v, tuo mystinen mäyrämies!
Ei ollut ehkä harvinaisin, mutta mieleenpainuvinta oli kun meinasin uimassa ollessa kirjaimellisesti törmätä vahingossa merikilpikonnaan.
Saatoin nähdä joku kesä sitten uhanalaisen isoapolloperhosen alueella, jolla lajin kannan uskotaan kuolleen jo sukupuuttoon. Nyt mietin yritänkö ensi kesänä saada kuvan perhosesta, että laji varmistuisi. Havaintopaikka oli vieläpä saari, joten ei ole täysin mahdotonta, että siellä olisi vielä tutkijoiden tietämättä kantaa jäljellä. En ainakaan keksi mikä muu perhonen olisi yhtä iso ja valkoinen. Ritariperhonen se ei ainakaan ollut.
🐳Kaskelotti ja 🐬delfiini, Atlantin aalloissa.
Varmaan jonkun harvinaisemman nähnyt eläintarhassa, mutta nuo oli mahtavaa nähdä luonnossa!
Olen nähnyt luonnossa leopardin. Sitä ei jatkuvasti näe. Virossa olen nähnyt majavan. Kotiseudullani (SUomessa) näen silloin tällöin metsäpeuroja, ne eivät ole kovin yleisiä muualla Suomessa.
Isokokoinen Ilves istui 10m päässä lenkillä. Tultiin tuulen alta koirien kanssa sen takaa, ei huomannut meitä. Itse luulin isoksi koiraksi kunnes kääntyi kohti. Tuijotettiin hetki polulla kaikki toisiamme ja ilves nousi ja hyppäsi ojan yli metsään. Vasta kun teki tämän ja näin mustan töpöhännän varmistui, että oli ilves. Oli aika jännä tilanne. Oli meinaan tosi iso yksilö.
Susia olen nähnyt pellolla ja delfiinejä ulkomailla meressä.
Kalifornian kondorikotka luonnossa