Kerro harvinainen eläin, jonka olet nähnyt?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kameleontin luonnossa, se oli mukavaa :)
Minä myös.
Suomessa olen nähnyt mäyrän ja monta supikoiraa.
Ai niin myös suden, lepakoita, majavan, saukon, minkin. Vaskitsan
Vierailija kirjoitti:
Laiskiainen ja Amazonin vaaleanpunainen delfiini, luonnossa molemmat.
Wow, toivottavasti minäkin näkisin nuo! Karhu, susi, pesukarhu, haisunäätä ja rausku toistaiseksi on parhaat
Humuhumunukunukuapua’a (Havaijin tunnuskala – ei kovin harvinainen siinä ympäristössä tosin mutta tuntui eksoottiselta, kun ui vastaan)
Vierailija kirjoitti:
Mäyrä, Helsinki.
Minäkin olen kerran nähnyt mäyrän, mutta se oli jossain maaseudulla. Yllätyin miten iso mäyrä on.
Mäyrä kotieläimenä ja ahma meni itäs-uomessa tien yli, hyvä ettei ajetuu pyörillä päälle.
mies53v
Sopuli luonnossa. Alligaattori ja laiskiainen eläintarhassa. Myrkkysimppu meriakvaariossa.
Susi ja liito-oravia useita, tosin liito-orava ei ole harvinainen, mutta yöeläimenä harvinainen nähdä.
Afrikkalainen harjalintu Vantaalla.
Hylkeitä köllöttelemässä joenpenkalla Skotlannissa. Ei ehkä hirveän harvinaisia, mutta oli outoa nähdä niitä keskisuuren kaupungin liepeillä.
Vierailija kirjoitti:
Humuhumunukunukuapua’a (Havaijin tunnuskala – ei kovin harvinainen siinä ympäristössä tosin mutta tuntui eksoottiselta, kun ui vastaan)
Kiilasäppikala
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa, että tuolla kalalla on ollut bileet päällä ja nyt ei oikein saa nukuttua. :D
Vierailija kirjoitti:
Susi ja liito-oravia useita, tosin liito-orava ei ole harvinainen, mutta yöeläimenä harvinainen nähdä.
Eikös liito-orava ainakin aiemmin luokiteltu Suomessa uhanalaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös liito-orava ainakin aiemmin luokiteltu Suomessa uhanalaiseksi?
Liito-orava on aina äärimmäisen uhanalainen, kun on "nähty" jollakin tulevalla rakennuspaikalla. Työt pysähtyy heti ja lähtee ilmoitus johonkin Euroopan komissioon, joka muistuttaa pyynnöstä, että liito-orava on itäinen laji, jota esiintyy EU:n alueella vain Suomessa.
Ollenkaan itse liito-oravaa ja sen suojelua arvostelematta, mutta sitä käytetään lyömäaseena.
Taannoin näin villin timosoinin pellon reunalla kaivamassa maata kuin etsisi jotain. Astuin jonkun risun päälle ja timosoini äkkäsi minut, nousi takajaloilleen, nuuski ilmaa hetkisen ja lähti laukkaamaan metsän pimeyteen.
Joskus myös kuullut soidinhuutoja metsän siimeksestä, sellainen "jyyyyYTKY! jyyyyYTKY!"
Iso panda eläintarhassa, metsäpeura luonnossa
Orangin pieni poikanen. Fuengirolan eläintarhassa 2 v sitten.