Kerro harvinainen eläin, jonka olet nähnyt?
Kommentit (73)
Ilves käveli pihaan Keski-Suomessa.
Alligaattori Korkeasaaren Amazonian talossa.
Eksoottisemmasta päästä Simienin shakaali ja puoliapina Etiopiassa. Suomessa eksottisemmasta päästä ehkä tunturipöllö. Lisäksi monia lintuharvinaisuuksia Suomessa, jotka eivät kuitenkaan ole harvinaisuuksia jossain muualla.
Susi ja ilves Suomessa luonnossa. Kolibri, pesukarhu ja maaorava Amerikassa (ei toki siellä yhtään harvinainen, mutta minulle suomalaisena kylläkin)
Preerikkoja (ent. preeriakoira) luonnossa rakentamattomalla maakaistaleella, siihenkin sitten rakennettiin ja eläimet varmaankin tapettiin tunneleihinsa... :(
Merileijonia Uudessa-Seelannissa muutaman metrin päässä hiekkarannalla. Ahma Itä-Suomen metsissä melkein mökin takapihalla. Susi jolkotteli tien yli kun ajelin Lappia kohti. Kaulushaikara lenkillä lähijorpakossa. Ukkometso mustikkametsässä. Ihana luonto!
Rotterdamissa, Haagissa ja Pariisissa lentelee 70-luvulla vapaaksi laskettuja kauluskaijoja. Ei ne siellä enää harvinaisia ole, mutta silti joka kerta oli hämmentävää kun villejä papukaijoja lentelee noinkin pohjoisessa.
Olin Amerikassa 2004 kun Brood X kaskaat (nk. 17-vuotiskaskaat) tuli.
Vierailija kirjoitti:
Liito-orava.
Sama. Pesii pöntössä mökin pihassa.
Meidän lahdenpoukamassa viime viikolla saukko jään päällä lepuuttelemassa.
Sinivalas luonnossa, kuningaskalastaja luonnossa.
Kärppä kesällä... Loppukesää mentiin, niin oli varmaan just senvuotisia poikasia, kun oli niin välitön esiintymisessään.
Delfiini, sopuli, lepakko,susi,saukko
Kaikki nää luonnossa,susi oli kotipihalla
Kultakirjolohi saaristomerellä uistimen perässä. Oli karannut kasvatuskassista jostain parin kilometrin säteeltä.
Näin muutama viikko sitten ilveksen muutaman metrin päästä. Oli upea hetki.
Minulla taitaa luonnonvsraisista nisäkkäistä olla näkemättä naali, karhu ja liito-orava, kaikki muut bongattu Suomessa.
Albiinomonni, helmipartamonni, neontetra, pusukala, taistelukala, lehtikala jne....
Parta-agama. degu. ja moniamuita