Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minusta tulee lähi-äitipuoli tokaluokkalaiselle - mitä kaikkea pitää tietää?

Vierailija
08.06.2015 |

Eli tosiaan 1.7 alkaen minusta tulee 8-vuotiaan lähi-äitipuoli. Ollaan lapsen kanssa todella läheisiä, lapsi on halunnut muuttoa jo vuosia ja nyt ollaan pikkuhiljaa siirrrytty siihen että lapsi on meillä suurimman osan ajasta. Nyt syksystä alkaen meille siirtyy vastuu lapsen koulusta, harrastuksista ym. ja olisi kiva kuulla muilta vanhemmilta mitä kaikkea pitääkään oikein tehdä ja tietää. Vastuu yhteydenpidosta koulun kanssa tulee nähtävästi jäämään minulle, samoin yhteydenpito harrastuksiin. Tämä ihan siksi että lapsen isä on töissä, minä taasen opiskelen. Näin ollen on huomattavasti helpompi hoitaa asiat näin ainakin toistaiseksi. Minä olen siis myös lapsen huoltaja, ja lapsen äiti alunperin ehdotti tätä järjestelyä. Nähtävästi myös lääkäriasiat jäävät minun hoidettavakseni, ellei muuta ole sovittu.
Eli tosiaan, nyt pinoon vanhemmuuden ABC - mitä hommattava, mitä pitää tietää, mitä pitää huomioida.
Minulla ei entuudestaan lapsia ole :-)

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hieno ihminen mutta sitä ei ole äiti ja  isä. Kyllä ne kuule koulussakin katsoo jos vain äitipuoli ilmestyy vanhempainvarttiin, ei hyvä.

Nyt vaan kuulostaa siltä että sinä se ÄITI olet!

Vierailija
42/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi äiti luopuu huoltajuudesta?

Yhteishuoltajuus olisi paras ratkaisu biologisten vanhempien välillä.

Asuuko bioäiti kaukana? Miksi hän ei voi ottaa vastuuta lapsetaan.

Mieti käytetäänkö sinua hyväksi. Tuohan johtaa siihen että sinä olet elatusvelvollinen ja ostat pian kaiken mitä lapsi tarvitsee. Pidä huolta siitä että vanhemmat kustantaa lapsen elämän.

Vaikka ratkaisu tuntuisi nyt hyvältä sitä se ei välttämättä ole viiden vuoden kuluttua kun lapsi on murrosiässä. Oma mielesikin voi muuttua haasteellisen lapsen kanssa. Ihmissuhteista ei koskaan tiedä kestääkö ne, tarkoitan parisuhdettasi. Jääkö lapsi heitteille jos sinä et ota vastuuta?

Entäpä tilanne kun oma biologinen kellosi tikittää ja tahdot omia lapsia, miten tämän lapsen käy siinä tilanteessa. Isoja asioita pohdittavaksi.

Oletko oikeasti valmis tähän. Teetkö sen miestä miellyttääksesi vai omasta halusta. Pidätkö aidosti tästä lapsesta ja haluat hänen parastaan. Koeto syyllisyyttä lapsen ydinperheen rikkoontumisesta?

Voin sanoa ettei minusta olisi tuohon. En olisi koskaan sitoutunut mieheen jolla on ennestään lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vslk.fi/index.php?id=19

Olisiko tästä apua

Vierailija
44/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vslk.fi/index.php?id=25

Tämä vielä parempi

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:14"]

http://www.vslk.fi/index.php?id=19

Olisiko tästä apua

[/quote]

Vierailija
45/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tarvii välipalan koulun jälkeen! Noin klo 14 (kouluruoka on klo 11 yleensä). Lapsi ei voi tulla vasta klo 17 syömään kotiin siis. Ellei saa välipalaa iltapäiväkerhossa. Lapsen tulee syödä 5-6 x päivässä. Eli aamulla, päivällä koulussa, iltapäivällä kerhossa tai kotona, illalla ruoka kotona ja vielä iltapala. Tarvittaessa joku hedelmä tms jos nälkä yllättää.

Vierailija
46/46 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali kakkosluokkalainen osaa ottaa/tehdä välipalan itse. Aikuisten velvollisuus on huolehtia että jääkaapissa on välipalaksi sopivaa ruokaa, lisäksi tarjolla hedelmiä ja leipää.

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 14:21"]

Lapsi tarvii välipalan koulun jälkeen! Noin klo 14 (kouluruoka on klo 11 yleensä). Lapsi ei voi tulla vasta klo 17 syömään kotiin siis. Ellei saa välipalaa iltapäiväkerhossa. Lapsen tulee syödä 5-6 x päivässä. Eli aamulla, päivällä koulussa, iltapäivällä kerhossa tai kotona, illalla ruoka kotona ja vielä iltapala. Tarvittaessa joku hedelmä tms jos nälkä yllättää.

[/quote]