Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teillä on lapsivapaata?

Vierailija
08.06.2015 |

Ajatus tästä lähti, kun olen viikonloppuisin parvekkeella tupakalla ollessani huomannut monia lapsia lähtevän mm isovanhempiensä yms kanssa. Sitten illemmalla väki lähtee omiin menoihinsa. Itsellä kerran lapset kuukaudessa yksi vkl tukiperheessä. Mites muilla? entä riittääkö vai toivoisitko enemmän?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:42"]

Joka toinen viikonloppu ja neljä viikkoa kesällä. Ei riitä, voisin olla lapsivapaalla koko loppuelämäni.

[/quote]Ei riittäisi minullekaan. Siksi en ole lapsia hankkinutkaan.

Vierailija
42/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:40"]Miten teillä mielenterveys kestää tuota, ettei omaa aikaa ole kuin muutaman kerran kuussa (tai vielä harvemmin)? Minun täytyy saada olla omissa oloissani joka päivä ainakin pari tuntia. [/quote] En laske lapsivapaaksi sitä kun käyn salilla tai lenkillä ja lapsi on isän kanssa kotona. Mutta jos sellaisetkin lasketaan, niin sitten on lapsivapaata joka päivä.

[/quote]

En minäkään laske. Minun pitää saada olla omissa oloissani kotona. -40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuuden hyvät puolet on siinä, että lapsi on myös isänsä kanssa ja tällöin olen ihan itsekseni. Tällaista siis arkisin kaksi kertaa viikossa 1-3 h kerrallaan ja toisena päivänä viikonloppuna noin 8 tuntia kerrallaan. Lapsi 1v, toki aika lisääntyy iän myötä.

Sellaiset 10-12h viikossa siis.

Vierailija
44/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:00"]Ei koskaan. En edes tupakoi parvekkeella, perheelläni ei ole tukiperheitä. Hoidan omat 2 lastani itse yksin.
[/quote]

Kuka kissan hännän nostaa...

Vierailija
45/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:00"]Ei koskaan. En edes tupakoi parvekkeella, perheelläni ei ole tukiperheitä. Hoidan omat 2 lastani itse yksin.
[/quote] Marttyyrikruunu laitettu tilaukseen! Itselläni on lapsivapaata vuodessa vähintään 6 kk.

Vierailija
46/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

N kerran kuussa, tai kolmen viikon välein. 1 tai 2 yötä. Mummollaan ovat (2,5v ja 4v) kahden kilsan päässä kotoa. Tämä riittää meille paremmin kuin hyvin!

Vierailija
47/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totaali yh ja 5v lapseni on ehkä pari kertaa vuodessa pari tuntia lapsenlikan kanssa illalla. Toki käy päiväkodissa mutta minä silloin töissä. Olen tosi huono kysymään ketään lapsenlikaksi ja kallistakin se on, vaikka välillä haaveilen pääseväni vaikkapa päiväksi yksin kaupungille, elokuviin jne. Lapseni on onneksi aika helppo ja hyväntuulinen lapsi, joka osaa myös leikkiä itsekseen mikä auttaa arjessa.

Pärjätään ihan ok, mutta silti huomauttaisin, että pariskunnilla "lapsivapaata" tulee varmaan monellq huomaamatta automaattisesti arjessa vaikkei lapsille hoitajaa kysyisikään. Käyttekö esim aina koko perhe yhdessä kaupassa, viemässä lasta harrastuksiin, ettekö käy ikinä omissa harrastuksissa tai esim kävelyllä eli vuorotteletteko kumpi on lapsen kanssa. Itsellä lapsi on aina kaikkialla mukana eli esim lääkärissä jne. Niinpä lomalla mummolassa tai sukulaisilla käydessä on todella luksusta, jos saa käydä vaikka yksin ruokakaupassa tai vaikka saunassa.

Vierailija
48/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 06:34"]

Meillä 1-2 kertaa vuodessa ja todellakin toivoisin enemmän.

[/quote]

Sama. Eikä edes joka vuosi..

Vierailija
49/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa aina kun on tarve.
Tarvetta on jos on jotkut illanistujaiset tai juhlat jonne ei lapsia ole kutsuttu.
Noin neljästi vuodessa siis tarve.
Lapsia on kolme ja aina silloin tällöin joku heistä on yökylässä mummolassa tai kavereilla.
Nykyään lapset ovat sen verran isoja että ovat päivisin kavereilla eli talo alkaa olemaan tyhjä enenevässä määrin.
Tilanne on sen verran uusi että vielä sitä jaksaa ihmetellä mutta varmaan kohta jo pyytelen lapsia olemaan välillä kotonakin :)

Vierailija
50/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lapsivapaata 4-8 kertaa vuodessa, mummit pyytää teinit ja murkun yöksi. Tänään lähtevät kahdeksi yöksi risteilylle mummin kanssa. Noh, me ollaan töissä. Jos lapsivapaata sattuisi viikonlopulle, niin me varmaan nukuttaisiin hyvät ja pitkät päiväunet viereikkäin sen jälkeen, kun on ..no tiedätte varmaan...

Nautiskeltu kotiinkuljetuspitsat.

Vierailija
51/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 01:35"]Ajatus tästä lähti, kun olen viikonloppuisin parvekkeella tupakalla ollessani huomannut monia lapsia lähtevän mm isovanhempiensä yms kanssa. Sitten illemmalla väki lähtee omiin menoihinsa. Itsellä kerran lapset kuukaudessa yksi vkl tukiperheessä. Mites muilla? entä riittääkö vai toivoisitko enemmän?
[/quote]
En nyt ihan ymmärrä, voisitko vähän avata? Miten sinun lapsesi ovat luonasi vaan yhden viikonlopun kuukaudessa? Missä ne muut ajat ovat? Eli onko sinulla "lapsivapaata" 2 viikonloppua kuussa? Ja mikä on tukiperhe? Miksi lapset ovat siellä eivätkä kotonaan?
[/quote]

En ole ap mutta hän varmaan tarkoitti että hänen lapsensa ovat tukiperheessä. Tukiperhe on perhe missä lapset ovat yleensä yhden viikonlopun kuukaudessa että vanhemmat saavat omaa aikaa ja auttaa jaksamaan. Yleensä lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä.
[/quote]
Jos lapsi on ap:lla nyt yhden (!) viikonlopun kuukaudessa, niin mihin hän sitä tukiperhettä tarvitsee. Ei kaksi viikonloppua kuussa oman lapsen kanssa voi kuormittaa ketään vanhempaa liikaa. Ei silloin tarvita mitään "lapsivapaata". Siis ap:llä olisi vapaata lapsestaan 3 viikonloppua kuussa? Taitaa olla huono provo koko ap :D

Vierailija
52/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun otan lapsivapaata. Yhtäaikaa mieheni kanssa lapsivapaata on noin kerran, pari vuodessa (ei yön yli), eli ei juurikaan, mutta sitten erikseen toki voimme mennä vapaasti :)

Vierailija
53/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen kerran viikossa lapsi mummolassa arkena, jolloin mies tosin töissä, mutta minulla omaa aikaa. Lisäksi jos pyydetään niin saadaan kyllä hoitoon isovanhemmille tai kavereille. Yritetään vähintään kerran kuussa käydä kahdestaan jossain. Joskus käydään muutama kerta kuussa, joskus on pidempi tauko hoidoissa.
Lapsi 2v ja kotihoidossa, joten minusta tekee hänelle ihan hyvää viettää aikaa myös muiden tuttujen aikuisten kanssa. Mummolassa on myös usein serkkuja kavereina, kun on ahkera mummo :)
Yöhoidossa muutaman kerran vuodessa.

Vierailija
54/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kuukaudessa voin poistua kotiovesta ilman lapsia. Olen yh ja lasten isä ei ota lapsia luokseen. Ovat isovanhemmilla noin 2 erillistä yötä kk. Ja oikeasti on eriasia saada lapsivapaa yksinhuoltajana kuin parisuhteessa. Yksin on aina yksin, edes vessassa ei saa käydä rauhassa. Roskia ei voi viedä kuin pussillisen samalla kun menen lasten kanssa ulos. Kun saan olla vuorokauden yksin, vien ensin keräyspaperit, roskapussit ja lajiteltavat roskat. Ja siivoan. Olisi ihanaa jos lasten isä välittäisi sen verran että ottaisi lapset kerran kk viikonlopuksi. Se riittäisi minulle. Olisi kiva joskus saada olla kokonainen päivä rauhassa. Aamusta iltaan.

Vierailija
55/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn keskimäärin kerran viikossa-kahdessa pari tuntia illalla jollain ystävällä iltakahvilla kun lapset on menneet nukkumaan. Lisäksi käyn töissä 1-3x/vk iltaisin ja viikonloppuisin (enemmänkin harrastuksena). Nykyisin lapset on joko illan tai yön hoidossa jopa kerran kuussa, vähintään joka toinen kk, niin että päästään miehen kanssa johonkin. :) Tosi hyvin varsinkin viimeaikoina saatu vapaita! Olen tyytyväinen.

Vierailija
56/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin olla vapaalla vaikka joka viikonloppu,koska isä on kumminkin olemassa.

Vierailija
57/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. Lapsi 1v, suku toisella puolella Suomea. Ehkä joskus olisi kiva käydä miehen kanssa kahdestaan syömässä, mutta en varsinaisesti kaipaa aikaa ilman lasta. Jo hoitopäivien aikana ikävä iskee iltapäivällä.

Vierailija
58/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on pari kertaa vuodessa yökylässä yhden yön ja pari kertaa vuodessa saadaan tarjous, että voisivat hoitaa pari tuntia, jos haluttaisi vaikka leffassa käydä.

Oishan se kiva, jos muksut voisi olla vaikka joka toinen kuukausi yökylässä tai jotain. Tietty rahalla saisi hoitajan, jos ois rahaa siihen laittaa. :/

Nykyisin sentään me vanhemmat vuorotellaan, että kumpikin pääsee vuorollaan vaikka lenkille tai johonkin. Aiemmin se ei ollut mahdollista, kun mies oli yrittäjä ja aina töissä.

Vierailija
59/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 01:35"]Ajatus tästä lähti, kun olen viikonloppuisin parvekkeella tupakalla ollessani huomannut monia lapsia lähtevän mm isovanhempiensä yms kanssa. Sitten illemmalla väki lähtee omiin menoihinsa. Itsellä kerran lapset kuukaudessa yksi vkl tukiperheessä. Mites muilla? entä riittääkö vai toivoisitko enemmän?
[/quote]
En nyt ihan ymmärrä, voisitko vähän avata? Miten sinun lapsesi ovat luonasi vaan yhden viikonlopun kuukaudessa? Missä ne muut ajat ovat? Eli onko sinulla "lapsivapaata" 2 viikonloppua kuussa? Ja mikä on tukiperhe? Miksi lapset ovat siellä eivätkä kotonaan?
[/quote]

En ole ap mutta hän varmaan tarkoitti että hänen lapsensa ovat tukiperheessä. Tukiperhe on perhe missä lapset ovat yleensä yhden viikonlopun kuukaudessa että vanhemmat saavat omaa aikaa ja auttaa jaksamaan. Yleensä lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä.
[/quote]
Jos lapsi on ap:lla nyt yhden (!) viikonlopun kuukaudessa, niin mihin hän sitä tukiperhettä tarvitsee. Ei kaksi viikonloppua kuussa oman lapsen kanssa voi kuormittaa ketään vanhempaa liikaa. Ei silloin tarvita mitään "lapsivapaata". Siis ap:llä olisi vapaata lapsestaan 3 viikonloppua kuussa? Taitaa olla huono provo koko ap :D
[/quote]
En ole tuo lainaamasi tyyppi, mutta miten sä et nyt tajua tätä? Käsittääkseni ap:n lapset ovat tukiperheessä YHDEN viikonlopun kuukaudessa, loput kuusta ap:lla.

Vierailija
60/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 11:36"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:49"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 01:35"]Ajatus tästä lähti, kun olen viikonloppuisin parvekkeella tupakalla ollessani huomannut monia lapsia lähtevän mm isovanhempiensä yms kanssa. Sitten illemmalla väki lähtee omiin menoihinsa. Itsellä kerran lapset kuukaudessa yksi vkl tukiperheessä. Mites muilla? entä riittääkö vai toivoisitko enemmän?
[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]
En ole tuo lainaamasi tyyppi, mutta miten sä et nyt tajua tätä? Käsittääkseni ap:n lapset ovat tukiperheessä YHDEN viikonlopun kuukaudessa, loput kuusta ap:lla.
[/quote]
Okei sori, luin hätäisesti. Ihan ok, jos yh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä