Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein teillä on lapsivapaata?

Vierailija
08.06.2015 |

Ajatus tästä lähti, kun olen viikonloppuisin parvekkeella tupakalla ollessani huomannut monia lapsia lähtevän mm isovanhempiensä yms kanssa. Sitten illemmalla väki lähtee omiin menoihinsa. Itsellä kerran lapset kuukaudessa yksi vkl tukiperheessä. Mites muilla? entä riittääkö vai toivoisitko enemmän?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1-2 kertaa vuodessa ja todellakin toivoisin enemmän.

Vierailija
2/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. En edes tupakoi parvekkeella, perheelläni ei ole tukiperheitä. Hoidan omat 2 lastani itse yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 14 vuoden aikana.

Vierailija
4/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 4 kertaa vuodessa. Riittää mulle. Ihmettelen tuollaisia joka viikonloppu hoidossa olevia. Lähipiirissä tuollaisia muutama, mutta jokainen kai tyylillään. Ihmettelen vaan koska niitten lasten kanssa vietetään sitä vapaa-aikaa...

Vierailija
5/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikonloppu ja yksi arki-ilta viikolla. Riittäisi vähempi.

Vierailija
6/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ihan samaa. Meillä on  seitsemän hengen ydinperhe. Todella harvoin on mitään lapsivapaata ollut mieheni kanssa. Ollaan oltu vanhempia 15v ja ehkä kolme kertaa oltu kahdestaan laivalla tai jotain. Ei ole ollut tapana lähteä reissuille ilman lapsia vaan aina koko perheenä. 

Luin juuri erästä blogia ja tuntui kuin tässä kyseisessä perheessä kaikki reissut ja pyhät olisi vietetty ilman lapsia. Minä nimenomaan HALUAN juhlistaa ja reissata rakkaitteni kanssa.

Ja omaa luokkaansa ovat nämä eronneet perheet joissa lapset vuoroviikoin tms ovat vanhemmillaan. Näille perheille on selvästi omasta ajasta ilman lapsia tullut se suuri juttu. Sitä on kiva aina välillä tiputtaa porukka jaloilleen, kun ilmoitan ettei mulla ole vapaata omista lapsista ikinä!

Vierailija
7/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan vielä, vanhin lapsi 10v. Ei vain ole paikkaa, minne lapset voisi viedä. Valvon usein yöllä saadakseni olla ihan yksin.

Vierailija
8/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivapaata? Työpäivän ajan, mutta ei muuten. Ei ole isovanhempia tms. auttamaan. Toki mies hoitaa osaltaan, mutta enhän minä töiden päälle edes mitään lapsivapaata kaipaa! Onnellinen asema sikäli, jotta tarvittaessa voisin pyytää apua naapurista tai ystäviltä samalla kylällä, mutta ei ole tarvinnut kuin kerran kolmatta odottaessa, jotta ei tarvinnut kahta muuta ottaa neuvolalääkäriin mukaan. Ja siitäkin on aika sen seitsemän vuotta.

Vierailija
9/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin usein kuin haluamme. Isovanhemmat asuvat lähellä ja haluaisivat hoitaa lapsia usein.
Ja lapsista on ihanaa mennä mummolaan. Ovat miten sovitaan, vanhempieni aloitteesta aina lähtee. Keskimäärin kerran viikossa ns.yökylässä. Itse vietin kaikki lapsuuteni kesät isovanhempien kanssa mökillä. Ihanaa oli. Vanhemmat tulivat aina saareen viikonloppuna ja kesälomalla. Ah niitä lapsuuden kesiä meren rannalla.

Vierailija
10/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7jatkaa.. 

Meillä olisi varmasti mahdollisuus lapsivapaaseen aikaan mutten koe sitä tarpeelliseksi. Ja koska lapsia on viisi, niin yleensä lapsista aina joku on kotona vaikka yökyliin ja hoitoon joku muu menisikin..

Vierailija
11/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä lapsivapaata ei koskaan. Meillä on yksi lapsi, sisaruksillani useampi ja sisarusteni lapset ovat usein vanhempieni luona. Miehen vanhemmat asuvat 600km päässä ja sinne jos mennään, mennään koko perhe. Lapsi on 4-vuotias. Mutta ajattelen itse ainakin että nautitaan nyt tästä perheen yhteisestä ajasta. Monilla kavereilla on jo kouluikäisiä lapsia jotka ovat välillä kavereillaan yökylässä, joidenkin kavereideni mielestä liiankin usein, joten tulee vielä sekin aika kun kaipaisi lasta kotiin. :D

Vierailija
12/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Tai no, muutama tunti silloin kun on iltavuoro. Vien nuoremmat lapset päiväkotiin klo 10 ja tulen kotiin muutamaksi tunniksi. Nyt kesällä on koululaiset kotona, joten ei kokonaan lapsivapaata.

Vierailija
13/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 01:35"]Ajatus tästä lähti, kun olen viikonloppuisin parvekkeella tupakalla ollessani huomannut monia lapsia lähtevän mm isovanhempiensä yms kanssa. Sitten illemmalla väki lähtee omiin menoihinsa. Itsellä kerran lapset kuukaudessa yksi vkl tukiperheessä. Mites muilla? entä riittääkö vai toivoisitko enemmän?
[/quote]
En nyt ihan ymmärrä, voisitko vähän avata? Miten sinun lapsesi ovat luonasi vaan yhden viikonlopun kuukaudessa? Missä ne muut ajat ovat? Eli onko sinulla "lapsivapaata" 2 viikonloppua kuussa? Ja mikä on tukiperhe? Miksi lapset ovat siellä eivätkä kotonaan?

Vierailija
14/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Tai nyt ei oo vuoteen ollut koska meillä on vauva, isommat on kyllä olleet ehkä kolme yötä mummolassa vuoden aikana mutta vauva ei tietenkään.

Toivoisin toki hieman enemmän ja tulisi tarpeeseen. Mut eiköhän parin vuoden päästä helpota kun pieninkin kasvaa.. (Ja lisää ei tule!)

Vierailija
15/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:11"]Mietin ihan samaa. Meillä on  seitsemän hengen ydinperhe. Todella harvoin on mitään lapsivapaata ollut mieheni kanssa. Ollaan oltu vanhempia 15v ja ehkä kolme kertaa oltu kahdestaan laivalla tai jotain. Ei ole ollut tapana lähteä reissuille ilman lapsia vaan aina koko perheenä. 

Luin juuri erästä blogia ja tuntui kuin tässä kyseisessä perheessä kaikki reissut ja pyhät olisi vietetty ilman lapsia. Minä nimenomaan HALUAN juhlistaa ja reissata rakkaitteni kanssa.

Ja omaa luokkaansa ovat nämä eronneet perheet joissa lapset vuoroviikoin tms ovat vanhemmillaan. Näille perheille on selvästi omasta ajasta ilman lapsia tullut se suuri juttu. Sitä on kiva aina välillä tiputtaa porukka jaloilleen, kun ilmoitan ettei mulla ole vapaata omista lapsista ikinä!
[/quote]

Joo, yksi yh kaverini valitti että on liian vähän lapsivapaata kun ei lapsen isä ota lasta JOKA viikonlopou. Sitten kysyi minulta onko minusta reilua ja että miten usein minulla on lapsivapaata. Suuttui kun sanoin ettei minulla ole lapsivapaata ikinä. "Se on eri asia" tokaisi kiukkuisena.

Vierailija
16/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 01:35"]Ajatus tästä lähti, kun olen viikonloppuisin parvekkeella tupakalla ollessani huomannut monia lapsia lähtevän mm isovanhempiensä yms kanssa. Sitten illemmalla väki lähtee omiin menoihinsa. Itsellä kerran lapset kuukaudessa yksi vkl tukiperheessä. Mites muilla? entä riittääkö vai toivoisitko enemmän?
[/quote]
En nyt ihan ymmärrä, voisitko vähän avata? Miten sinun lapsesi ovat luonasi vaan yhden viikonlopun kuukaudessa? Missä ne muut ajat ovat? Eli onko sinulla "lapsivapaata" 2 viikonloppua kuussa? Ja mikä on tukiperhe? Miksi lapset ovat siellä eivätkä kotonaan?
[/quote]

En ole ap mutta hän varmaan tarkoitti että hänen lapsensa ovat tukiperheessä. Tukiperhe on perhe missä lapset ovat yleensä yhden viikonlopun kuukaudessa että vanhemmat saavat omaa aikaa ja auttaa jaksamaan. Yleensä lastensuojelun avohuollon tukitoimenpiteenä.

Vierailija
17/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole, ihan itse lapseni hoidan. Paitsi mummolassa ovat kesälomallaan pari yötä kerrallaan, lasketaanko se?

Aika älytön käsite koko "lapsivapaa".

Vierailija
18/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti. Nyt oli valmistujais vklp niin että vein lapsen äidilleni nukkumaan. Minä nukutan lapsen ja äitini vain vahtii lapsen unta. Olinkohan ~5h poissa.

Nyt ensi vklp öitini haluaa viedä lapsen mökille ja olen jo nyt kauhusta kankea kun olisivat 2 yötä. Lapsi varmasti pärjää mutta pärjäänkö minä :D

Rakastan lastani ja haluan olla hänen kanssaan mahd.paljon. mutta tarvitsen kyllä joskus "omaa aikaa" minkä siis vietän mieheni kanssa :D

Mieheni hoitaa lasta jos/kun olen itse harrastuksissa. Mummot usein jopa vaativat että lapsi tulee nyt heille, keksikää jtn tekemistä itsellenne :D

Vierailija
19/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on päivähoidossa, joten joka päivä on noin 9 tuntia lapsivapaata aikaa. Käytän sen työmatkaan ja työntekoon. Riittään ihan hyvin 5 päivänä viikossa.

Vierailija
20/60 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapariskunta sai lapsen 2014 toukokuussa. Koko kesä meni joka toinen viikonloppu festareilla ja joka toinen baareissa. Lapsi oli isovanhemmillaan hoidossa. Noh, jokainen tyylillään, mutta silti...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme