Te, jotka nukutettu-miltä tuntui?
Se hetki ennen nukahtamista, miltä se teistä tuntui?
Itsellä ei tuntunut mitään kylmää suonessa vaikka hoitaja sanoi et saattaa tuntua. Mutta semmoinen nopeasti selkäytimestä kohti muuta kroppaa päin leviävä lämmin, puututtava tunne...ei tuntunut yhtään kipuja. Kuin olisi kellahtanut johonkin lämpöiseen pesään selälleen. Tosin yhtäkkiä vaan silmät meni väkisin kiinni ja taju pois.
Kommentit (56)
Mua on yskittänyt ja tuntunut tosiaan kylmältä kädestä. Muutenkin ollut vilu olo siellä....
En tuntenut mitää, sammuin vaan kun saunalyhty
Ihana tunne, rauhallinen. Tajuaa vain, että uni tulee.
Ei mitään muistikuvaa. Aikuisena nukutettu 3 kertaa. Viimeisin viime syksynä. Yritin aina muistella, mutta en muistanut.
Ei tuntunu miltään. Herätessä itketti ja oksetti.
En usko että taju lähtee. Tämän vuoksi en suostu nukutettavaksi.
Yht äkkiä vaan älli pois.Ei mitään tuntemuksia tai raukeutta väsytystä vaan totaalinen blackout.
Kylmää suonessa mutta muuten lämmin. Silmät menee väkisin kiinni. Vielä hetken verran tajuaa, mitä ympärillä tapahtuu, ennen kuin taju menee.
En muista mitään. Lääkäri sanoi että nyt laitan nukutusaineena ja seuraavaksi heräsinkin jo heräämössä.
Voiko nukutuksen aikana vahingossa herätä? Mietin että korjauttaisin hampaani kerralla kuntoon nukutuksessa, mutta pahin painajaiseni on että heräisin kesken kaiken, tuntisin sen kaiken kivun, enkä voisi jostain syystä ilmaista olevani hereillä!
Entä onko nukuttaminen vaarallista?
mulla meni filmi poikki. ei mitään sellaista asteittaista, vaan olin hereillä ja sitten aloin heräillä. mitään nukutukseen vajoamista en tuntenut.
Mä vaan sammuin kesken lauseen. Vähän tuntui kylmältä ja sit filmi poikki. Herätessä olin ihan sekaisin. Olin nähnyt unta lohikäärmeistä ja jostain eeppisestä taistelusta ja kyselin, että eihän mun lohikäärme kuollut, onhan se turvassa ja missä se on (loogisesti koska olen sairaalapedissä niin jotain on tapahtunut). Hoitaja tyynnytteli, että se on ihan turvassa, paikattiin sen siipi ja annettiin hirvi ruuaksi. Nukahdin uudelleen tyytyväisenä ja heräsin osastolta.
Kylmää suonessa ja outo kihelmöinti leuassa. Lääkäri toivotti hyvää yötä ja muistan miettineeni, että pitäisikö kiittää, mutta en sitten ehtinyt päättää ennen kuin taju meni.
Minusta nukuttamisessa jännintä oli se, ettei ajan kulumista tajua ollenkaan. Ihan kuin olisi vain räpäyttänyt silmiään, mutta tunti meni ja huone vaihtui.
Muistan pyytäneeni aikalisää (saatuani paniikin), anestesiologi totesi sen olevan liian myöhäistä, mietin vain "ei vielä, en voi...", lähdin kaatumaan taaksepäin, mutten muista ikinä saavuttaneeni pöytää. Heräämöstä on vielä vähemmän muistikuvia, olin kuulemma ollut kyllä neljä tuntia taju kankaalla.
Nukutusaine laitettiin käteen, tuntui pientä kirvelyä kun aine eteni verisuonessa. Kun aine oli kyynärtaipeen kohdalla, yhtäkkiä vaan meni tolkku pois.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 00:35"]Mä vaan sammuin kesken lauseen. Vähän tuntui kylmältä ja sit filmi poikki. Herätessä olin ihan sekaisin. Olin nähnyt unta lohikäärmeistä ja jostain eeppisestä taistelusta ja kyselin, että eihän mun lohikäärme kuollut, onhan se turvassa ja missä se on (loogisesti koska olen sairaalapedissä niin jotain on tapahtunut). Hoitaja tyynnytteli, että se on ihan turvassa, paikattiin sen siipi ja annettiin hirvi ruuaksi. Nukahdin uudelleen tyytyväisenä ja heräsin osastolta.
[/quote]
ihana hoitaja! !!
14 tarinasi oli jotenkin sympaattinen, ihana hoitaja :D
Maski naamalla ahdisti, teki mieli repiä se pois mutta hengitin vain syvään kuten käskettiin ja sitten äkkiä lähtikin taju.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 01:50"]Mä en edes tiedä miten mut nukutettiin :D hoitaja laittoi jonkun maskin mulle ja luulin että se nukuttaa mut. Mutta samalla lääkäri teki jotain mun tipalle ja sano että kohta voi kirvellä vähän. No ei ehtinyt kirvellä, nukahdin salamana. heräämössä olin kans aika sekasin. Mulla oli kylmä ja sain lisää peittoka niin hoitaja samalla sano että täällä on aika tehokas ilmastointi. Tajusin sen jotenkin kummasti niin että se olisin muka piereskellyt kovasti. :D verhon takana heräämössä oli nainen joka oli selvästi tosi poissa tolaltaan. Yritim verhon takaa rauhotella naista ja huutelin hoitajille, että hän tarvii apua.
[/quote]
Lol :D poissa tolaltaan