Olen hoitaja ja vihaan hoitotyötä
Toivon vain kuolevani. En jaksa enää yhtään tappouhkausta, työkaverini haukkumista tai lääkärien halveksuntaa. Tai en haluaisi kuolla, mutta se on ainoa ulospääsy tästä tilanteesta. Minustahan ei hienoihin töihin ole ja muistaahan jokainen tälläkin palstalla pääministerinkin olleen kassatyössä.
Ei, minä en ajattele kassamyyjän työssä olevan mitään vikaa. Se on vain yleinen mielipide.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että harva ihminen ihan aidosti jaksaa olla hoivaaja. Erityisesti, kun hoidettavat ei ole niin lutuisia ja ihania vaan juuri vanhoja, haisevia, on jalkasilsaa, on ikäviä persoonia, mielisairaita, kiukuttelevia draamakuningattaria jne. Sitten kitistään, että hoitajat ei ole innostuneita työstään. Ei kai ole. Eikä me voida alkaa elämään niin, että joka toisen ihmisen tehtävä on passata toisia ihmisiä nyöristellen niiden ällejä.
Nimenomaan. On aivan eri asia hoitaa asiallisesti käyttäytyvää ja kiitollista potilasta kuin pyyhkiä väkivaltaisen, asiattomuuksia huutavan dementiamummon pukamapersettä ja puhdistaa persvaossa olevaa onkaloitunutta haavaa.
Ei sua kukaan pakota olemaan hoitoalalla. Opiskele vaikka hitsariksi tai siivoojaksi, niillä aloilla on töitä.
Tää on varmaan taas näitä aloittajia, joille yritetään ehdottaa muita töitä ja mikään niistä ei kelpaa niin on vaan "pakko" olla siellä hoitoalalla. Ihan itse valitsee kärsimyksen tien.
Ala vaikka alkoholistiksi. Niille on aina hommia.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on se, että harva ihminen ihan aidosti jaksaa olla hoivaaja. Erityisesti, kun hoidettavat ei ole niin lutuisia ja ihania vaan juuri vanhoja, haisevia, on jalkasilsaa, on ikäviä persoonia, mielisairaita, kiukuttelevia draamakuningattaria jne. Sitten kitistään, että hoitajat ei ole innostuneita työstään. Ei kai ole. Eikä me voida alkaa elämään niin, että joka toisen ihmisen tehtävä on passata toisia ihmisiä nyöristellen niiden ällejä.
Tekosyysi mikset ala hoitaa esim. söpöjä vauvoja?
Mäkkäriin, Heseen ja Burger Kingiin haetaan jatkuvasti työntekijöitä, eikä tarvitse olla koulutusta. Samoin moniin siivousfirmoihin.
Minä taas vihaan hoitajia, jotka vihaa työtänsä mutta eivät viitsi tehdä mitään alanvaihdon eteen.
Kohteletko potilaita tympeästi, kun saat noin paljon uhkauksia? Itse olen vain kerran älähtänyt hoitajalle, taisin käyttää hänestä aika rumaa sanaa, kun yritti väkisin laittaa minulle katetria. Pääsin kyllä pöntölle kävelemään eikä siinä olisi ollut mitään riskiä, mitä nyt tuo täti halusi simputtaa. Kun sain lääkärin paikalle, kielsi hän katetrin laittamisen.
Vierailija kirjoitti:
Ala vaikka alkoholistiksi. Niille on aina hommia.
Alkoholisti on yhteiskunnalle hyödyllinen, tuo paljon veroeuroja kunhan ostaa viinakset Alkosta!
Kuulostaa siltä, että kuvasit juuri n. 95% parisuhteissa olevien miesten tunteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit jättänyt rokotukset ottamatta. Itse sain siirron koulunkäyntiavustajaksi. 6,5h työpäivä samalla palkalla ja on tosi kivaa lasten kanssa lähinnä käsitöissä.
Vetäisin itseni heti kiikkuun tuossa työssä. Hyvä kuitenkin sinulle, että löytyi kivempi homma.
Ap
Okei mä lopetan tän ketjun lukemisen tähän.
Ap:n asenteella ei kyllä viihdy yhtään missään töissä. Kaikesta huomataan vain negatiivinen.
Ammattivalittaja on valmistunut lähäriksi?
Onko lääkäreitäkin lomautettu paljon?
On tosi helppo flunssakausi, kun porukkaa on varaa lomauttaa..! "Koska spekulaatio!" 😅
Se, ettei viihdy töissä, on toki ikävää ja harmin paikka. Toisaalta ei yksikään, ei edes yksi ainut hoitaja Suomessa ole ollut tietämätön alan ongelmista, palkkatasosta jne. sille tielle lähtiessään. Sanalla sanoen: valintojen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Ammattivalittaja on valmistunut lähäriksi?
Lobbari lienee taas... aidot sensuroidaan.
Hommaat itsesi eläkkeelle vakavien mt ongelmiesi takia, that s simple! Kirjoittamastasi päätellen olet ihan kypsää kauraa mt ongelmien takia eläkkeelle jääneiden päiväryhmään.
Olen ihmisvihaaja. En voisi tehdä hoitotyötä.
Jeesus tiivisti kymmentä käskyä kahteen tuomaksen evankeliumissa. Jeesus sanoi: Älä valehtele äläkä tee sitä mitä vihaat.
Hyvä tiivistys ja neuvo vuosituhansien takaa.
Kertokaas sairaanhoitajat, millaista se on oikeasti? Itsellä on välillä mielessä kouluttautua uudelleen aikuisena, takana maisteritutkinto ja 20 v toimistohommia. Onko järkeä?