Kuopion parhaat asuinalueet lapsiperheille?
Muutan alakouluikäisen kanssa Kuopioon, omat työt Kysillä.
Mikä on mielestäsi paras kaupunginosa lapsen kanssa ja miksi?
Tykätään liikkua luonnossa ja oma auto on. Silti olisi kiva, jos jonkinlaista julkista liikennettä kulkisi myös edes kohtuullisen läheltä. Kerros- rivi- ja omakotitalot, eli kaikki asuinmuodot, huomioidaan ja kiinnostaa.
Kommentit (21)
Kuopio on kohtuuttoman kallis kaupunki elää, suosittelen pikemminkin jotain naapurikuntaa jossa asumisen hinta on vielä järjissään olevalla tasolla.
Niirala on tosi kiva! Lähellä keskustaa, mutta kuitenkin rauhallinen. Kys on aivan lähellä, ei ole pakko kulkea autolla. Puijolle pääsee hetkessä ja rannalle myös. Puistot, harrastukset ja koulut löytyy läheltä.
Tietenkin Puijonlaakso! Luonto alkaa heti ovelta ja silti palvelut (kaupat, apteekki, pizzeria ja työpaikkasi) ovat muutaman minuutin kävelyn päässä. Koulu on myös kiva.
Jynkkään vaan kaikkien muiden sekopäiden ja pummien kanssa.
Mitä kuntia esimerkiksi suosittelet? Välimatkat tuntuu melko pitkiltä, kun lähtee Kuopiosta pois. Ap
Kuopio onn🤍 itsekin olen miehen ja lasten kanssa muuttamassa sinne. Vielä ei olla tarkkaa sijaintia päätetty, joten jään kytikselle.
Petonen ilman muuta! Nikun asunto kerrostalosta Mogadishu Avenuen varrelta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kuntia esimerkiksi suosittelet? Välimatkat tuntuu melko pitkiltä, kun lähtee Kuopiosta pois. Ap
No ei kyllä ole lähistöllä muuta niin toimivaa ja hyvää kuntaa kuin Siilinjärvi.
Ja sieltä käykin erittäin suuri määrä ihmisiä töissä Kuopiossa, myös Kys:llä.
Hyvät bussivuorot ovat Siilinjärven ja Kuopion välillä.
Ja moottoritietä pitkin henkilöautolla matka sujuu nopeasti.
Välimatka on noiden välillä on 20 km.
Appivanhemmat muuttivat teeassitaloon Myhkyrinkadulle. Minusta asunnon sijainti on ideaali, kaikki on lähellä, mutta paikka rauhallinen.
Jos Kuopiossa on enemmän kuin yksi Alko, sitä voisi harkita kotikunnaksi, mutta se on silti kyllä aika kaukana kaikesta - muutenkin kuin kaukaa haettua.
Tunsin vuosikausia sitten työkuvioista yhden harrikkamimmin, joka tietääkseni paluumuutti Helsingistä Kuopioon. Minulla ei ole samanlaista paluumuutto-optiota. Olen syntynyt Helsingissä sekä kirjaimellisesti että mielikuvin.
Kysillä jos on töissä niin Puijonlaaksosta löytyy kerrostaloja siitä ihan vierestä ja on kivaa aluetta. Sitten okt-rivari aluetta vähän kauempaa Rypysuolta ja Julkulasta (Puijonlaaksossakin muutama 70-luvun rivari on). Molemmat on hyvällä paikalla Puijon metsien vieressä ja rannan läheisyydessä ja bussiyhteydet kulkee. Niirala on sitten keskustan ja Kysin välissä, siinä on kerrostaloja ja tosi viihtyisä rintamamiestaloalue. Hyvä sijainti, pari kilometriä keskustaan.
Saaristokaupunki on myös kiva alue jos haluaa uudemmassa asua, mutta huonot palvelut ja KYSille päin hankalat liikenneyhteydet. Sekin on toki iso alue, mutta varsinkin kauimmaiset nurkat on tosi kaukana kaikesta, kouluunkin monta kilometriä. Lapsiperheitä siellä kyllä asuu, koulut ja päiväkodit tupaten täynnä, mutta onpahan kavereita lapsille, ulkoilumaastot ja ranta lähellä sielläkin. Suosittelen katselemaan esim Jynkänvuorta tai Lehtoniemeä, jos sinne haluaa. Samoin Pirtti siinä Petosen ja Saaristokaupungin välissä on oikein kiva.
Vähän kauempana on Hiltulanlahti, kehittyvä uusi alue joka on ihan moottoritien kupeessa eli nopea pääsy autolla keskustaan, mutta pyörällä jo aika pitkä matka. Busseja kulkee jonkun verran, mutta palvelut on vielä huonot ja päiväkodit ihan tupaten täynnä.
Lähikunnista Siilinjärvi on myös harkinnan arvoinen, Vuorelasta tai Toivakasta esim pääsee Kysille helposti nopeammin kuin sieltä Saaristokaupungista. Siilinjärveläiset tuntuu olevan tosi tyytyväisiä kuntaansa suurimmaksi osaksi.
DXTR kirjoitti:
Jos Kuopiossa on enemmän kuin yksi Alko, sitä voisi harkita kotikunnaksi, mutta se on silti kyllä aika kaukana kaikesta - muutenkin kuin kaukaa haettua.
Tunsin vuosikausia sitten työkuvioista yhden harrikkamimmin, joka tietääkseni paluumuutti Helsingistä Kuopioon. Minulla ei ole samanlaista paluumuutto-optiota. Olen syntynyt Helsingissä sekä kirjaimellisesti että mielikuvin.
Minulla muuten on takautetusti mitätöidyn ajokortin mukaan oikeus ajaa Harrikkaa. Vaikka en ole koskaan yrittänyt ajaa muuta kuin kuin harrikkamimmiä.
Olen muuten vuodesta 2008 lähtien osannut syödä puikoilla. Hotelleja lukuun ottamatta kinuskit eivät ole edes kuulleet haarukasta. No eikö puikoilla ole hankala syödä herkullista kastiketta? On, mutta ensinnäkin kastike syödään riisiin uitettuna - ja riisiä syödään puikoin - ja toiseksi Kiinassa kuuluu jättää jämät astiaan.
Puijonlaakso on KYS:in vieressä niin pääset vaikka kävellen töihin. Itse asuin 100 metriä KYS:iltä aikanaan niin oli mukava työmatka. Puijolla on hyvä liikkua. Petoselle älä muuta ainakaan, tai puolet siitä on tosi siistiä mutta sitten on pyörönkaari ja nistit sielläpäin.
Älä muuta ainakaan saaristokaupunkiin. Ei ole palveluita ja tosi surkee kulkea kumpaan suuntaan vaan. Nim. Alku hypetyksessä mukana ollut
Päiväranta on myös hyvä ja rauhallinen alue, koulukin on. Kysille 5 km, bussi kulkee suht tiheään ja moottoritietä vähän pulska 5 minuuttia keskustaan. Citymarket ihan vieressä, siellä Alko, apteekki ja kampaaja ym.
Vierailija kirjoitti:
Älä muuta ainakaan saaristokaupunkiin. Ei ole palveluita ja tosi surkee kulkea kumpaan suuntaan vaan. Nim. Alku hypetyksessä mukana ollut
Tämä. On kuin asuisi korvessa, vaikka taloja on vieri vieressä. Ei siellä kyllä muuta olekaan, pitkä matka kaikkialle ja alituinen ruuhka kapealla väylällä ja hitaalla nopeusrajoituksella. Polkupyörälläkin aika onnetonta liikkua: mäkinen maasto ja saaristokadulla tuulee aina vastaan.
Saaristokaupunki🤍