Miten tulla toimeen valehtelevan vaimon kanssa?
Olen töissäkäyvä mies ja vaimoni on kotona 2v:n kanssa äitiyslomalla. Olen pidempään yrittänyt saada vaimoani jonkinlaiseen perheellisen päivärytmiin kun hän aamuisin makaa 10 vaikka lapsi heräisi ennen 9 ja illalla nukkumaanmeno venyy. Olen yrittänyt saada ymmärtämään että viimeistään 8 aikaan ylös ja ennen 10 ulkoilemaan jotta ehtii päiväunille ja illalla ajoissa nukkumaan. Teen vuorotyötä ja lähden välillä töihin eikä yhdessä ehditä edes kaupassa käydä ja ruokaan laittaa tuota ennen, kun ei tuota saa aamulla ylös. Asutaan maalla ja meillä on päivisin aina ovet auki jos ollaan kotona. Nyt olen alkanut ihmetellä kun olen aamulla 6-14 töissä ja kun tulen töistä on ovi ollut edelleen lukossa ja olen alkanut seuraamaan lapsen lelujen paikkoja. Kysyn monesti töistä viestillä mitä tekevät, pihalla kuulemma ovat leikkimässä, mutta kas kummaa kun lelut ei ole liikkunut mihinkään aamun aikana ja ovetkin pahimmillaan lukossa. En voi käsittää miten pienen lapsen äiti valehtelee tuollatapaa. Ymmärtäisin jos sanois että ei jaksa tai on joku ongelma, mutta ei sano mitään kun asiasta puhutaan. Olen miettinyt että pitäisikö itse jäädä koti-isäksi ihan vain lasten parhaaksi...
Kommentit (24)
Ehkä sinun pitäisi olla enemmän lapsen kanssa/auttaa vaimoasi ihan arkisissa asioissa. Kyse voi olla synnytyksen jälkeisestä masennuksesta mikä ei siis aina puhkea heti synnytyksen jälkeen vaan voi oireilla vasta myöhemmin. Sinuna auttaisin vaimoa ja yrittäisin helpottaa oloa.
Kuullostat ap. aika tiukkapipoiselta, sillä jo lääketiett. naisen kroppa on aika tiukoilla, jos synnytys voi käynnistyä hetkellä millä hyvällä. Suurin osa naisista tuossa vaiheessa toivoisi jo synnytystä, niin tuskainen olo on ja tarvitsevat todella lepoa ja unta, tulevaa synnytystä varten. Ja kotona on äidillä vielä hoidettavana noin pieni lapsi, joka tarvitsee kokopäiväistä hoivaa ja turvaa.
Eikä vaimosi suinkaan valehtele, vaan todennäköisesti perhesovun takia tulee annettua valkoisiavalheita, kun kyttäät mitä päivän aikana vaimosi on puuhaillut.
Ihmettelen, miksi et ota vastuuta ja huolehdi perheestäsi, jos käyt vuorotyössä ja ulkoiluta lastasi ja anna vaimosi nukkua vähän pitempään kun olet kerta kotona. Miksi muuten, hänen pitäisi herätä aikaisin aamulla vai etkö pärjää parivuotiaan esikoisesi kanssa. Vaimosi saa vauvan synnyttyä herätä yöllä jos toisenkin kerran. Vähän enemmän ap. empatiaa ja huolenpitoa vaimollesi. Toivottavasti hoidat oman osuutesi esikoisesi ja kodinhoidosta ja vaimosi voisi keskittyä tulevaan synnytykseen.
no olisit nyt ees yrittäny tehä paremman provon
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"] Kaikki mahdolliset lomat aion pitää, miksi jättää lomat pitämättä kun eihän ne edes juuri vaikuta tuloihin... ap [/quote] ...ja tää liittyy aloitukseen/valehteluun miten?
[/quote]
Jotta olisi enemmän aikaa lapsille. Lasten vointihan se tärkeintä on, kuinka tärkeää on päästä ulkoilemaan ja aamulla reippaasti ylös kun herää. Ap
[/quote]
Hyvä! Tilannehan on oikeastaan parempi kuin annat aloituksessa ymmärtää. Ihan hirveästi sun ei tartte vaimon kanssa tullakaan toimeen kun keskityt itseesi, lapsiin ja mahdollisesti töihin jos et ihan koko aikaa voi lomailla.