Miten tulla toimeen valehtelevan vaimon kanssa?
Olen töissäkäyvä mies ja vaimoni on kotona 2v:n kanssa äitiyslomalla. Olen pidempään yrittänyt saada vaimoani jonkinlaiseen perheellisen päivärytmiin kun hän aamuisin makaa 10 vaikka lapsi heräisi ennen 9 ja illalla nukkumaanmeno venyy. Olen yrittänyt saada ymmärtämään että viimeistään 8 aikaan ylös ja ennen 10 ulkoilemaan jotta ehtii päiväunille ja illalla ajoissa nukkumaan. Teen vuorotyötä ja lähden välillä töihin eikä yhdessä ehditä edes kaupassa käydä ja ruokaan laittaa tuota ennen, kun ei tuota saa aamulla ylös. Asutaan maalla ja meillä on päivisin aina ovet auki jos ollaan kotona. Nyt olen alkanut ihmetellä kun olen aamulla 6-14 töissä ja kun tulen töistä on ovi ollut edelleen lukossa ja olen alkanut seuraamaan lapsen lelujen paikkoja. Kysyn monesti töistä viestillä mitä tekevät, pihalla kuulemma ovat leikkimässä, mutta kas kummaa kun lelut ei ole liikkunut mihinkään aamun aikana ja ovetkin pahimmillaan lukossa. En voi käsittää miten pienen lapsen äiti valehtelee tuollatapaa. Ymmärtäisin jos sanois että ei jaksa tai on joku ongelma, mutta ei sano mitään kun asiasta puhutaan. Olen miettinyt että pitäisikö itse jäädä koti-isäksi ihan vain lasten parhaaksi...
Kommentit (24)
Pitää ja ihan vaan lasten parhaaksi. Kaikista naisista ei vaan ole kotiäidiksi!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:22"]
Olen töissäkäyvä mies ja vaimoni on kotona 2v:n kanssa äitiyslomalla. Olen pidempään yrittänyt saada vaimoani jonkinlaiseen perheellisen päivärytmiin kun hän aamuisin makaa 10 vaikka lapsi heräisi ennen 9 ja illalla nukkumaanmeno venyy. Olen yrittänyt saada ymmärtämään että viimeistään 8 aikaan ylös ja ennen 10 ulkoilemaan jotta ehtii päiväunille ja illalla ajoissa nukkumaan. Teen vuorotyötä ja lähden välillä töihin eikä yhdessä ehditä edes kaupassa käydä ja ruokaan laittaa tuota ennen, kun ei tuota saa aamulla ylös. Asutaan maalla ja meillä on päivisin aina ovet auki jos ollaan kotona. Nyt olen alkanut ihmetellä kun olen aamulla 6-14 töissä ja kun tulen töistä on ovi ollut edelleen lukossa ja olen alkanut seuraamaan lapsen lelujen paikkoja. Kysyn monesti töistä viestillä mitä tekevät, pihalla kuulemma ovat leikkimässä, mutta kas kummaa kun lelut ei ole liikkunut mihinkään aamun aikana ja ovetkin pahimmillaan lukossa. En voi käsittää miten pienen lapsen äiti valehtelee tuollatapaa. Ymmärtäisin jos sanois että ei jaksa tai on joku ongelma, mutta ei sano mitään kun asiasta puhutaan. Olen miettinyt että pitäisikö itse jäädä koti-isäksi ihan vain lasten parhaaksi...
[/quote]
Lähden siis välillä töihin kello 14 ja palaan 22. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:24"]
Lopeta ensin itse valehtelu. (2v kanssa ei olla enää äippälomalla)
[/quote]
Jos se äiti on valehdellut siitäkin!
Miksi valehtelevan puolison kanssa pitäisi tulla toimeen?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:24"]
[/quote]
Kyllä ollaan jos 2 viikon päästä on laskettu aika seuraavalle lapselle... ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:26"]
[/quote]
Kyllä on jollaintapaa tultava toimeen kun seuraava lapsi syntymässä hetkenä minä hyvänsä, jotenki on asiat fiksusti koitettava hoitaa. Ap
Ymmärrän sua ja huoltasi lapsista. Juttele asiallisesti vaimollesi, ehkä hän on masentunut?
Laita lapset päivähoitoon, niin ei tarvitse murehtia.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:26"]
[/quote]
Kyllä on jollaintapaa tultava toimeen kun seuraava lapsi syntymässä hetkenä minä hyvänsä, jotenki on asiat fiksusti koitettava hoitaa. Ap
[/quote]
Fiksustihan asiaa ei ole hoidettu tähänkään saakka jos laskettu aika on parin viikon päästä. 9 kk sitten olisi ehkä voinut tehdä fiksumpia valintoja.
Synnytyksen jälkeinen masennus? Älä syytä tuoretta äitiä, vaan osoita ymmärrystä ja etsikää yhdessä ratkaisuja tilanteeseen. Vaimosi tarvitsee tukea, taukoa lapsen hoitamisesta, unta, omaa aikaa. Auta häntä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:26"]
[/quote]
[/quote]
Sitten suosittelisin että et yritä muuttaa puolisoa, et vaadi selityksiä tai raportteja mitä hän on päivän mittaan puuhannut. Vietät lapsen ja lasten kanssa mahdollisimman paljon aikaa pidät isyysloman ehkä osan vanhempainvapaasta.
Kuulostaa masennukselta, häntä varmaan hävettää ettei jaksa ulkoilla, ja siksi valehtelee.
Jos hän on ihan puhki väsymyksestä kun viimesillään raskaana.Vaistoaa varmasti että paheksut jos ulkoiluja,leikkejä ym.ei ole hoidettu oppikirjan mukaan ja kokee helpommaksi huijata että säilyy rauha maassa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:26"] Miksi valehtelevan puolison kanssa pitäisi tulla toimeen? [/quote] Kyllä on jollaintapaa tultava toimeen kun seuraava lapsi syntymässä hetkenä minä hyvänsä, jotenki on asiat fiksusti koitettava hoitaa. Ap [/quote] Sitten suosittelisin että et yritä muuttaa puolisoa, et vaadi selityksiä tai raportteja mitä hän on päivän mittaan puuhannut. Vietät lapsen ja lasten kanssa mahdollisimman paljon aikaa pidät isyysloman ehkä osan vanhempainvapaasta.
[/quote]
Kaikki mahdolliset lomat aion pitää, miksi jättää lomat pitämättä kun eihän ne edes juuri vaikuta tuloihin... ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"]
Kaikki mahdolliset lomat aion pitää, miksi jättää lomat pitämättä kun eihän ne edes juuri vaikuta tuloihin... ap
[/quote]
...ja tää liittyy aloitukseen/valehteluun miten?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:14"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"] Kaikki mahdolliset lomat aion pitää, miksi jättää lomat pitämättä kun eihän ne edes juuri vaikuta tuloihin... ap [/quote] ...ja tää liittyy aloitukseen/valehteluun miten?
[/quote]
Jotta olisi enemmän aikaa lapsille. Lasten vointihan se tärkeintä on, kuinka tärkeää on päästä ulkoilemaan ja aamulla reippaasti ylös kun herää. Ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:51"] [quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:31"] Kaikki mahdolliset lomat aion pitää, miksi jättää lomat pitämättä kun eihän ne edes juuri vaikuta tuloihin... ap [/quote] ...ja tää liittyy aloitukseen/valehteluun miten?
[/quote]
Ihmettelin samaa!Tuli mieleen että ei taida ap olla penaalin terävin kynä.Kuka sitä nyt lomiaan jättäis pitämättä?Olishan se tietysti oiva tilaisuus lisää testailla/kuormittaa vaimoa kahden pikku taaperon hoidolla ilman apua.onkohan tää joku pieleen mennyt provo?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:23"]
[/quote]
Ihmettelin samaa!Tuli mieleen että ei taida ap olla penaalin terävin kynä.Kuka sitä nyt lomiaan jättäis pitämättä?Olishan se tietysti oiva tilaisuus lisää testailla/kuormittaa vaimoa kahden pikku taaperon hoidolla ilman apua.onkohan tää joku pieleen mennyt provo?
[/quote]
Aika moni jättää pitämättä isyysloman melkein kokonaan ja vanhempainvapaan kokonaan. Mutta itse pidän kaikki koska lasten kanssa haluan viettää aikaa. Ap