Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tomaatti maksaa jotain 4.6 euroa kilolta prismassa. Saman verran kuin jauheliha

Vierailija
01.02.2022 |

Syökää tomaattipihvejä vegaanit. 😂

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo yli vuoden syönyt yhden ison salaatin päivässä ja se on lisännyt ruokakustannuksia varmaan parilla tonnilla vuodessa.

Kun ostaa jatkuvasti porkkanoita, kurkkua, tomaattia, pinaattia, paprikaa, jääsalaattia niin se näkyy ruokalaskussa.

Vierailija
2/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkku on jopa 6e kilo. Kallista vettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo yli vuoden syönyt yhden ison salaatin päivässä ja se on lisännyt ruokakustannuksia varmaan parilla tonnilla vuodessa.

Kun ostaa jatkuvasti porkkanoita, kurkkua, tomaattia, pinaattia, paprikaa, jääsalaattia niin se näkyy ruokalaskussa.

Suosittelen villiyrtteihin tutustumista - Toukokuulta ainakin elokuulle saat "salaatit " ilmaiseksi luonnosta ja niiden ravintoaineet ovat huomattavasti paremmat kuin monissa kaupassa ostettavissa. Maku on tietysti voimakkaampi, joten niihin joutuu hieman tutustumaan ( mutta 15 maistamiskertaahan sanotaankin olevan totuttelumäärän) ja hyvä vinegretti tietysti kruunaa villiyrttisalaatin. Näkyy säästönä myös kesäajan ruokalaskussa.

Vierailija
4/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollekin vielä yllätys, että kurkku ja tomaatti on talvella kallista?

Vierailija
5/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mista mitään jauhelihaa muka tuohon hintaan....viimeksi kun ostin oli 13e/kg  paistijauheliha.

Vierailija
6/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tomatti.

Eikä ole. Syö sinäkin lihaa niin aivosi jaksavat paremmin.

Vierailija
7/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia kasvihuoneita kun lämmitetään talvipakkasella polttoöljyllä toimivilla lämmityslaitteilla, niin kyllä sille hintaa tulee ja ilmasto pilaantuu söisipä sitten siellä kasvatettuja vihanneksia miten vegaani vihreä tahansa. 

Vierailija
8/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussi tomaatinsiemeniä 2 €. Satoa riitti tuoreena lokakuun alkuun, säilöttynä on vielä purkkikaupalla. Näin tämän vegaanin kodissa.

Vierailija
9/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ole pakko ostaa. Itse käytän ruuanlaittoon säilyketomaatteja. Salaatin nyt voi tehdä vaikka kaalista ja porkkanasta.

Vierailija
10/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tomatti.

Ja jauhenliha

Vierailija
11/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta energiaa tomaatissa on paljon vähemmän kuin jauhelihassa.

Tulee kalliiksi syödä ruokaympyrän mukaan.

Vierailija
12/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on tomatti.

Se on kylläkin tomantti.

007 - Tomantit ovat kalliita

Vierailija
13/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan jauhelihani tarjouksesta noin kympin kilo. Superrasvaista sikanautaa ei syö erkkikään.

Vierailija
14/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ole pakko ostaa. Itse käytän ruuanlaittoon säilyketomaatteja. Salaatin nyt voi tehdä vaikka kaalista ja porkkanasta.

Joo ja sekaan ananaspurkillinen tai rusinoita tai appelsiineja,ihna mitä vaan,ei tartte ostaa kallista vesisalaattia missä ei ole ravinteita.

Kaaliakin saa valmiiksi suikaleina jos ei halua ostaa kahden kilon kaalia!

Vierailija
15/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pussi tomaatinsiemeniä 2 €. Satoa riitti tuoreena lokakuun alkuun, säilöttynä on vielä purkkikaupalla. Näin tämän vegaanin kodissa.

Joskus palstalla oli ihminen joka kertoi hommanneensa ruukut, mullat, ravinteet, keinovalot jne. Maksaneensa niistä yli 100 euroa ja saaneensa pussillisen tomaatteja.

Vierailija
16/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti on terveellinen vaihtoehto lihalle. Proteiininlähteitä on muitakin kuin epäeettinen ja -terveellinen liha.

Vierailija
17/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin tomaatti on varmasti 2 euron/kg hujakoilla. Halvin jauheliha on lidlin tarjouksessakin vähintään 5€/kg

Vierailija
18/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mista mitään jauhelihaa muka tuohon hintaan....viimeksi kun ostin oli 13e/kg  paistijauheliha.

Cittarista just sai 6.99e/kg naudan 17% jauheliha. Toisinaan tarjouksessa on myös 3.99 euroa kilo.

Eihän tuo ap:n mainitsema ole vakiohinta, mutta jauhelihaa on joka toinen viikko tarjouksessa ja kanafilettä saa koko ajan 2.99 euroa kilo.

Vierailija
19/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen villiyrtteihin tutustumista - Toukokuulta ainakin elokuulle saat "salaatit " ilmaiseksi luonnosta ja niiden ravintoaineet ovat huomattavasti paremmat kuin monissa kaupassa ostettavissa. Maku on tietysti voimakkaampi, joten niihin joutuu hieman tutustumaan ( mutta 15 maistamiskertaahan sanotaankin olevan totuttelumäärän) ja hyvä vinegretti tietysti kruunaa villiyrttisalaatin. Näkyy säästönä myös kesäajan ruokalaskussa.

Tämä!

Kävin marttojen villiyrttikurssin ja esim festareille otan suolan mukaan ruuista, helposti kerää mistä vaan ojanpenkalta ruokansa!

Tässä myös suosittaisin kokeilemaa kuivaista ja säilötää. On ihan selvä että luomusti maassa kasvaneet kasvikset parempia kuin kasvihuoneissa pelkissä ravintoliemissä vesikasvatetut vaikkakin turvonneet lajiserkkunsa.

Joka nokkosta ja voikukkaa salaatinpohjaksi laittaa niin äkkiä huomaa että vitammiannos voi maistua muultakin kuin kasteluvedeltä, suomessa hehtaarilla satoja pähkinöitä, silmuja ja lehtiä tuottavia lajikkeita!

Kuivattuna myös hyviä ja jos vaikka kaupasta ostaa kasvihuonekurkun niin ihanaa makua saa luonnon yrteistä!

Vierailija
20/38 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porkkanat on ihan ok näin talvella, mutta jos jättäisit nuo muut pois ja söisit juureksia ja pakastevihanneksia niin ei ole niin kallista. Pakkoko niitä kasvihuoneessa kasvatettuja vihanneksia on ostaa talvellakin? Ei ne edes maistu miltään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi