miks varattua ei sais yrittää?
Minun vonkaamistani ja iskemisyrityksiäni ei estä se jos tiedän kohteen varatuksi. Miksi pitäisi? Mielestäni vastuu on varatulla itsellänsä torjua lähentelyni riittävän jämäkästi. Kaverieni naisia en luonnollisesti sovun takia lähentele, mutta muita kyllä. Mielestäni minulla on täysi oikeus enkä tee mitään väärää, koska lopullinen pettämisvastuu on varatulla.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:16"]
Tilanteessa, jossa vain toinen on varattu niin kyllä vastuu on sillä varatulla. Jos minua tullaan baarissa iskemään niin ihan sama tietääkö vastapuoli mun olevan varattu. Ei se tee toisesta moraalitonta että yrittää minua, mutta jos minä varattuna lähden mukaan niin minusta se tekee huoran.
[/quote]
kysymys koski vonkaajan toimia, joka tieten tahtoen menee sellaista iskemään, joka on suhteessa. Avioliitot kestää vuosikymmeniä, aika naivia olettaa, ettei keskivertoihmiselle joskus kelpaisi toinenkin ihminen sen aikana, juuri heikkoina hetkinä kun omassa suhteessa kriisi tms.
Eikä se siis ole lupa pettää, mietin vain ihan sitä, mitä aloittaja kysyi. Mikä on tietoisesti varattua iskevän vastuu tilanteesta?
[/quote]
Miksi täysin siihen avioliittoon kuulumattomalla ihmisellä pitäisi olla mitään vastuuta avioliiton tilasta? Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin ei sillä ole väliä tietääkö iskijä mun olevan suhteessa vai ei. Jos tietää ja silti yrittää niin onhan tämä iskijä toki paskiainen, mutta miksi hänellä pitäisi olla mitään vastuuta asian tiimoilta? Minä tiedän olevani parisuhteessa ja minä tiedän että puolisoni odottaa ehdotonta uskollisuutta. Minä olen omalta osaltani vastuussa tästä uskollisuudesta, ei kukaan satunnainen yrittelijä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:16"]Tilanteessa, jossa vain toinen on varattu niin kyllä vastuu on sillä varatulla. Jos minua tullaan baarissa iskemään niin ihan sama tietääkö vastapuoli mun olevan varattu. Ei se tee toisesta moraalitonta että yrittää minua, mutta jos minä varattuna lähden mukaan niin minusta se tekee huoran. [/quote] Täysin eri asia, jos ei tiedä toisen olevan varattu. Se, että ehdointahdoin pitää koittaa saada toinen pettämään on väärin.
[/quote]
Mitä väliä sillä on tietääkö toisen olevan varattu? Eikö varattu ole aikuinen ihminen joka on ihan itse vastuussa omista teoistaan? Jokainen on vastuussa vain ja ainoastaan omista tekemisistään, miksi kenenkään pitäisi mun puolesta vartioida mun tai kenenkään muun moraalia?
[/quote]
Siis sinusta on ihan ok iskeä ihmistä, jonka tiedät olevan varattu? Sitähän sä sanot. Miksi haluat olla omalta osaltasi siis rikkomassa toisten liittoja? Et kokonaan vastuullisena, en mä sitä sano, mutta ainahan jos sun mukaasi, sun aloitteesta (aloituksen asetelma oli tämä) lähtee joku jonka tiesit varatuksi, sä olet osa sitä tapahtumaketjua ja tilannetta, että se toinen liitto rikkoutuu.
Ja kerro mulle, jos alapeukutat, että mikä kohta ei pidä paikkaansa?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:16"]Tilanteessa, jossa vain toinen on varattu niin kyllä vastuu on sillä varatulla. Jos minua tullaan baarissa iskemään niin ihan sama tietääkö vastapuoli mun olevan varattu. Ei se tee toisesta moraalitonta että yrittää minua, mutta jos minä varattuna lähden mukaan niin minusta se tekee huoran. [/quote] Täysin eri asia, jos ei tiedä toisen olevan varattu. Se, että ehdointahdoin pitää koittaa saada toinen pettämään on väärin.
[/quote]
Mitä väliä sillä on tietääkö toisen olevan varattu? Eikö varattu ole aikuinen ihminen joka on ihan itse vastuussa omista teoistaan? Jokainen on vastuussa vain ja ainoastaan omista tekemisistään, miksi kenenkään pitäisi mun puolesta vartioida mun tai kenenkään muun moraalia?
[/quote] Kuule kun elämä ei ole mitään hauskaa peliä, jota sinä ajat takaa toiminnallasi. Siinä sun "pelissäsi" kun on mukana ihan oikeat ihmiset ja niiden tunteet. Ja niiden kanssa on vastuutonta lähteä leikkimään vaan koska huvitti. Se on itsekästä.
Ehjää parisuhdetta ei pääse rikkomaan, mutta jos parisuhteessa ei kaikki ole kunnossa, on siihen jopa helppo mennä väliin. Se on tietenkin eri asia mitä meinaa sitten tehdä kun parisuhteen on lopullisesti rikki saanut. Loppuuko mielenkiinto siihen kun toinen on saatu haaviin? Jos siis etsit elämääsi rakkautta, niin kaikki keinot ovat sallittuja, mutta jos otat ja jätät, niin toimintasi on syvältä.
Monet elokuvat ja viihdekirjallisuus antavat rakkaudesta väärän mallin elämään, siksi niitä on hyvä välttää.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:16"]
Tilanteessa, jossa vain toinen on varattu niin kyllä vastuu on sillä varatulla. Jos minua tullaan baarissa iskemään niin ihan sama tietääkö vastapuoli mun olevan varattu. Ei se tee toisesta moraalitonta että yrittää minua, mutta jos minä varattuna lähden mukaan niin minusta se tekee huoran.
[/quote]
kysymys koski vonkaajan toimia, joka tieten tahtoen menee sellaista iskemään, joka on suhteessa. Avioliitot kestää vuosikymmeniä, aika naivia olettaa, ettei keskivertoihmiselle joskus kelpaisi toinenkin ihminen sen aikana, juuri heikkoina hetkinä kun omassa suhteessa kriisi tms.
Eikä se siis ole lupa pettää, mietin vain ihan sitä, mitä aloittaja kysyi. Mikä on tietoisesti varattua iskevän vastuu tilanteesta?
[/quote]
Miksi täysin siihen avioliittoon kuulumattomalla ihmisellä pitäisi olla mitään vastuuta avioliiton tilasta? Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin ei sillä ole väliä tietääkö iskijä mun olevan suhteessa vai ei. Jos tietää ja silti yrittää niin onhan tämä iskijä toki paskiainen, mutta miksi hänellä pitäisi olla mitään vastuuta asian tiimoilta? Minä tiedän olevani parisuhteessa ja minä tiedän että puolisoni odottaa ehdotonta uskollisuutta. Minä olen omalta osaltani vastuussa tästä uskollisuudesta, ei kukaan satunnainen yrittelijä.
[/quote]
Onhan hän vastuussa, helvetti. Jos kerran tietää henkilön olevan varattu ja haluaa rikkoa hänen liittonsa. Jos se onnistuu, niin hänkin teki ja vieläpä aivan tietoisesti jotain. Eihän se pettämään lähtenyt voi yksinkään mennä pettämään.
Eri asia on, jos se, kenen kanssa petetään, ei tiennyt toisen olevan varattu tai ei ainakaan itse ollut aloitteentekijä, jos tiesikin.
Aloitteen tekeminen se tässä raskauttavaa on sille joka ei ole se parisuhteen osapuoli. Siis kun vonkaa varattua. Ei sen enempää, mutta ei sen vähempääkään.
Ap haluatko, että joku yrittäisi sun muijaa? Veikkaan, että olet sellanen tyyppi, joka olisi heti nyrkit suorana menossa näitten muijasi vonkaajien kimppuun.
[/quote]
[/quote]
Siis sinusta on ihan ok iskeä ihmistä, jonka tiedät olevan varattu? Sitähän sä sanot. Miksi haluat olla omalta osaltasi siis rikkomassa toisten liittoja? Et kokonaan vastuullisena, en mä sitä sano, mutta ainahan jos sun mukaasi, sun aloitteesta (aloituksen asetelma oli tämä) lähtee joku jonka tiesit varatuksi, sä olet osa sitä tapahtumaketjua ja tilannetta, että se toinen liitto rikkoutuu.
[/quote]
Juuri noin se menee kuten sanoit, en alapeukuta ajatustasi. Kyllä, minusta olisi ihan ok ajatus että jos olisin sinkku ja haluaisin sänkyseuraa, niin yrittäisin juuri sitä jonka sillä hetkellä haluaisin, mä olen niin paskamainen ettei mua kiinnostaisi odottaako miehellä vaimo ja lapset kotona. Se on vastapuolen päätettävissä lähtisikö minun matkaani vai eikö. Minä ymmärrän mitä sana "ei" tarkoittaa, jos mies sen pystyy sanomaan niin jätän rauhaan, ei kuulu tapoihin väkisin ketään kolkata ja raahata kotiin.
Saisinko minä nyt vastauksen siihen, että eikö jokainen meistä ole loppuviimeksi vastuussa vain omasta käytöksestään? Jos minä teen aloitteen varatun miehen suuntaan ja hän tulee luokseni, niin onko se jokin lieventävä asianhaara että minä tein aloitteen eikä mies?
Minä varattuna naisena tulen kyllä imarrelluksi, jos joku mua yrittää. Tietää edelleen kelpaavansa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:48"]
Minä varattuna naisena tulen kyllä imarrelluksi, jos joku mua yrittää. Tietää edelleen kelpaavansa.
[/quote]
Minä halveksisin aika lailla sellaista miestä. Jos siis tietäisi minut varatuksi.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:37"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Juuri noin se menee kuten sanoit, en alapeukuta ajatustasi. Kyllä, minusta olisi ihan ok ajatus että jos olisin sinkku ja haluaisin sänkyseuraa, niin yrittäisin juuri sitä jonka sillä hetkellä haluaisin, mä olen niin paskamainen ettei mua kiinnostaisi odottaako miehellä vaimo ja lapset kotona. Se on vastapuolen päätettävissä lähtisikö minun matkaani vai eikö. Minä ymmärrän mitä sana "ei" tarkoittaa, jos mies sen pystyy sanomaan niin jätän rauhaan, ei kuulu tapoihin väkisin ketään kolkata ja raahata kotiin.
Saisinko minä nyt vastauksen siihen, että eikö jokainen meistä ole loppuviimeksi vastuussa vain omasta käytöksestään? Jos minä teen aloitteen varatun miehen suuntaan ja hän tulee luokseni, niin onko se jokin lieventävä asianhaara että minä tein aloitteen eikä mies?
[/quote]
Minusta sun on turha miettiä miehen osaa tuossa esimerkissä, vaan omaasi. Kuten itse sanoit, olet paskamainen ja hyvä että myönnät sen. Se on sinun osuutesi tilanteessa, nauti nyt omasta paskamaisuudestasi.
Osa vaimiosta ehkä katsoo, että se, että sä olit aloitteellinen on lieventävä asianhaara, osa katsoo, että ei ole. Mitään merkitystä sillä ei sinulle ole.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:35"]Ap haluatko, että joku yrittäisi sun muijaa? Veikkaan, että olet sellanen tyyppi, joka olisi heti nyrkit suorana menossa näitten muijasi vonkaajien kimppuun.
[/quote] Hah, olin tulossa kirjoittamaan juuri samaa :D
33, osaatko lukea? Olen omalla tahollani parisuhteessa, ei ole tarvetta iskeä tai tulla isketyksi. Jokaisella meistä on oikeus mielipiteeseensä, ja minä pysyn omani takana. Ei ole väliä yrittäisinkö minä iskeä varattua vai yrittäisikö joku iskeä minua vaikka tietäisi minun olevan varattu, minun silmissäni vastuu on aina sillä, jolla odottaa kotona puoliso.
Mitä te varattujen vonkaajat haluatte tekemisillänne saavuttaa?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:01"]33, osaatko lukea? Olen omalla tahollani parisuhteessa, ei ole tarvetta iskeä tai tulla isketyksi. Jokaisella meistä on oikeus mielipiteeseensä, ja minä pysyn omani takana. Ei ole väliä yrittäisinkö minä iskeä varattua vai yrittäisikö joku iskeä minua vaikka tietäisi minun olevan varattu, minun silmissäni vastuu on aina sillä, jolla odottaa kotona puoliso.
[/quote]
jep, vastuu on sillä jolla on kotona puoliso mutta se ei silti poista sitä että tietoisesti varattujen vonkaaja on säälittävä luuseri siis ainakin minun mielestäni.
Yrittäähän aina voi, mutta omalla vastuulla. Kunhan et sitten ruikuta, jos tulee turpiin petetyltä puolisolta.
Jätän toki kohteen rauhaan jos se sanoo suoraan olevansa varattu ja evvk. Kuitenkin jos muun jutustelun ohessa vaikka parisuhde selviää, ja pienen flirtin jälkeen homma johtaisi mihin johtaisi, niin se varattu siinä vastuussa on pettämisestään. En minä kenenkään parisuhdetta tietoisesti riko, mutta oletan varatun olevan itse vastuussa suhteestaan.
Kuka sitten on vastuussa pettämisestä, jollei se parisuhteessa oleva?
Miksi pitää tahallaan tehdä jotain minkä tietää satuttavan jotakuta? Empatiakyvytönkö?
Kai myös jätät varatun rauhaan kun sanoo, että on varattu ja sinä et kiinnosta?