Ostatteko elintarvikkeita ulkomailta?
Mulle riitti esim. mehujen kalleus Suomessa. Meinaan tilata esim. täältä saksalaisesta kaupasta:
https://www.allyouneedfresh.de/cat/Getr%C3%A4nke-Saft+%26+Nektar?catid=4995
Kuulemma Oral B sähköhammasharjapäät saa paljon halvemmalla.
Muita vinkkejä:
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:37"]
Mustaviinimarjamehutiiiviste:
700 ml 2,69 €
[/quote]
Thanks man!
Toi on kyllä halpaa. Pitää pistää tilaus menemään.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:06"]
Siis nämä on niiiiin hyviä:
Ferrero Raffaello, Kokos-Mandel-Praline, 150 g
2,25 €
No meillä ei juoda mehuja, joten eipä mitään tilattavaksi kelpaava ole.
Siellä on paljon muutakin kuin mehuja :)) Pyykinpesuaineita ainakin meinaan tilata, siteitä, pestoa, suklaata, keksejä, marmeladia.
Ihanaa! Mulla ei ole mahdollisuutta matkustaa nyt, joten tämä shoppailu piristää kivasti, aivan kuin piipahtaisi saksalaiseen ruokakauppaan :)
ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:29"]Okei mun otsikko ei ehkä ollut ihan nappiin. Tarkoitin nettikauppoja. Säästää aika tavalla, jos tilaa sieltä niitä mitkä Suomessa on kalliita eikä joka päivä tarvitse ostaa.
[/quote]
Mä avasin tän, kun toivoin otsikon perusteella, et joku olis lähdössä tyyliin Kanarialle ja miettis, et pitäiskö viedä eväät ruokamyrkytyksen pelossa, vai voiko siellä ostaa kaupasta ruokaa. :D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:29"]Okei mun otsikko ei ehkä ollut ihan nappiin. Tarkoitin nettikauppoja. Säästää aika tavalla, jos tilaa sieltä niitä mitkä Suomessa on kalliita eikä joka päivä tarvitse ostaa. [/quote] Mä avasin tän, kun toivoin otsikon perusteella, et joku olis lähdössä tyyliin Kanarialle ja miettis, et pitäiskö viedä eväät ruokamyrkytyksen pelossa, vai voiko siellä ostaa kaupasta ruokaa. :D
[/quote]lol
Suomessa on maailman puhtainta ruokaa. En todellakaan osta ulkomailta jos suomalaisia tuotteita saa! Sitä paitsi tuen mielelläni Suomalaisia yrityksiä tässä taloustilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 13:46"]
Suomessa on maailman puhtainta ruokaa. En todellakaan osta ulkomailta jos suomalaisia tuotteita saa! Sitä paitsi tuen mielelläni Suomalaisia yrityksiä tässä taloustilanteessa.
[/quote]Ihanko maailman puhtainta? Hehe. Hyvin olet aivopesty. Itämeri on esim. radioaktiivinen.
Ruuan alvia pitäisi laskea ja nopeasti. Ihan älytöntä että ruoka on niin kallista.
Sen takia sitä hintaa ei lasketakaan, ruokaahan kun on pakko ostaa täältä (tuore) ja ihmiset on saatu uskomaan että vain Suomessa on puhdasta ja turvallista.
Oksettaa S- ja K- ryhmien poliittinen peli. Sivistysmaissa ruoka on edullista.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:40"]Ajatella, ja Suomessa pk-seudun ulkopuolella toimituskulut netistä ruokaa tilatessa oliko se nyt 20 euroa vähintään?
[/quote]
Tässä voi taas suomalaiset kauppiaat miettiä että mikä oikein menikään pieleen..
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:31"]
Kyllä, roudaan niin paljon kuin vaan jaksan ja mitä saa järkevästi kulutettua jotta eivät pilaannu. Täysmehutiivisteet (kaikki maut) maksaa esim. tallinnan rimissä 1,99 0,5 l (täällä 6,99-) Muutenkin mehuvalikoima on muualla niiin paljon laajempi. Esim. kirsikkamehu on mehu mitä kaipaisin tännekin.
[/quote]Onko niillä nettikauppa myös?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:31"]
Kyllä, roudaan niin paljon kuin vaan jaksan ja mitä saa järkevästi kulutettua jotta eivät pilaannu. Täysmehutiivisteet (kaikki maut) maksaa esim. tallinnan rimissä 1,99 0,5 l (täällä 6,99-) Muutenkin mehuvalikoima on muualla niiin paljon laajempi. Esim. kirsikkamehu on mehu mitä kaipaisin tännekin.
[/quote]Onko niillä nettikauppa myös?
[/quote]
En tiiä. Vastasin kuitenkin otsikon kysymykseen. Tallinnasta ja tukholmasta tuon niin paljon kuin autoon mahtuu ja saksasta enmpi. Saksasta ja ranskasta tilaan välillä elintarvikkeita ja terveydenhoitotuotteita.
Ostan, kaiken. t: ulkomailla asuva
Eheheheh. Anteeksi, ei ollut edes hauskaa.
Itse kyllä vähän ihmettelen, miksi pitää roudata erikoisuuksia kaukaa. Johan niihin tulee postituskulutkin mukaan, onko se nyt sit niin halpaa? Myönnän, että Suomessa vieraillessani yllätyn joka kerta, miten kallista ruoka on, mutta sielläkin pystyy valinnoilla syömään terveellisesti ja suht edullisesti.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:18"]
Itse kyllä vähän ihmettelen, miksi pitää roudata erikoisuuksia kaukaa. Johan niihin tulee postituskulutkin mukaan, onko se nyt sit niin halpaa? Myönnän, että Suomessa vieraillessani yllätyn joka kerta, miten kallista ruoka on, mutta sielläkin pystyy valinnoilla syömään terveellisesti ja suht edullisesti.
[/quote]
Terveellinen ruoka maksaa ja epäterveellinen on edullisempaa
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:18"]
[/quote]Postikuluja ei ole kun ostaa tietyllä summalla. Ja todellakin säästää, Suomen hinnat ovat hirvittävät. Ei ole kyse mistään erikoisuuksista vaan ihan tavallisista elintarvikkeista.
Toimitus maksaa vain 7,90€ ja yli 70 euron ostokset saa maksutta kotiin. Toimitukset hoitaa DHL.
Me tilattiin monen vuoden ajan kahvi saksalaisesta nettikaupasta. Aina 12kg kerralla, se satsi riitti meillä noin 10kk ajaksi. Postikulujen kanssa noille pavuille tuli hintaa alle 15€/kg ja samaan aikaan Suomessa piti pulittaa vähintään 24€/kg. Tuo oli meille helpompikin, kun kahvit tuli kotiovelle eikä tarvinnut aina hilautua jonnekin keskustaan kahviostoksille.
Myöhemmin miehestä tuli vielä nirsompi ja nykyään ostetaan lähellä paahdettua kahvia tuoreeltaan, maksimissaan 2kg kerralla.