Olen tavannut ihanan naisen, mutta hänen
tapansa huolestua lähes jokaisesta kehonsa kolotuksesta tai luomesta tms. on jotenkin outoa. Hänellä on myös lapsia ja jos pienin vaikka jotenkin kolhaise itseään on hän heti huolissaan. Hänellä on ollut vaikeaa ex-miehensä kanssa ja rankkaa pitkään. Koitan aina vakuutella ettei ole vakavaa tms hänen huolensa mutta ihmetyttää kun muuten tosi fiksu nainen näissä asioissa menee melkein lapsen tasolle. Meneekö tällainen ohi jos olen hänelle turvallinen ym?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:52"]
Mikä naisen ammatti on, saattaako se vaikuttaa asiaan? (Esim. hoitoalalla itse)
[/quote]
En kerro hänen ammattiaan.
Onko hän muuten ahdistunut, käyttääkö esim. liikaa päihteitä..?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:06"]
Onko hän muuten ahdistunut, käyttääkö esim. liikaa päihteitä..?
[/quote]
Ei käytä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:48"]
Osalle ihmisistä nyt vaan on tarve sairastaa kaikken aikaa ja kaikkea. Tuo luulosairaus on sitten se ainoa sairaus, mikä näillä on ja siitä ei voi parantua.
Joten juokse sanon minäkin, ellet sitten halua elää noiden mielikuvitussairauksien kanssa.
[/quote]
Eipä muuten pidä paikkaansa väitteesi.
[/quote]
Kylläpä muuten pitää.
Kokeile seuraavaa:
1. heitä rojut torveen
2. pyyhi kulli verhoon
3. poistu
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:08"]
Kokeile seuraavaa:
1. heitä rojut torveen
2. pyyhi kulli verhoon
3. poistu
[/quote]
Sun sitä apua ainakin kannattaisi hakea.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:48"]
Osalle ihmisistä nyt vaan on tarve sairastaa kaikken aikaa ja kaikkea. Tuo luulosairaus on sitten se ainoa sairaus, mikä näillä on ja siitä ei voi parantua.
Joten juokse sanon minäkin, ellet sitten halua elää noiden mielikuvitussairauksien kanssa.
[/quote]
Eipä muuten pidä paikkaansa väitteesi.
[/quote]
Kylläpä muuten pitää.
[/quote]
Ja miltähän kohdin? Luulotautinen ei esim voi sairastua syöpään?? Muutenkaan en nyt viitsi tota kommentoida enempää.
Sen jatkuvan huolehtimisen kanssa voisi mennä juttelemaan psykologille. Hieman neuroottinen taitaa olla. Ei vakavaa, mutt voisi jäsentää hänen omaa maailmaansa.
rasittaavaksihan se jatkuva huolehtiminen käy.
hyvä, errä olet turvallinen. Se helpottaa. Mutta et voi jatkuvasti ola psyykkinen lääke. Parempi, että sai myös ulkopuolelta apua. Jokin on kenties laukaissut nuo pakkohuolehtimiset. Tai onko lapsena jo jotain menettämisiä tai hylkäämistä.
ulkopuolista apua hakisin. Jokin yhteinenkin terapia voisi olla hyvää. Juttele naisesi kanssa ja auta hakemaan apua. Voi olla itse sen verran sekaisin asian kanssa. Hienoa, että olet voin auki asian kanssa.
Pidän tuollaisia ihmisiä typeränä ja itsekkäänä. Typerää keskittyä jokaiseen vaivaan ja sitten vielä ulkoistaa nopeasti vastuu jollekin muulle, ettei vaan itse asian eteen mitään tee.
Neuroottisuus on mielen sairaus. Eli epästabiili ihminen, en seurustelisi.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:31"]
Pidän tuollaisia ihmisiä typeränä ja itsekkäänä. Typerää keskittyä jokaiseen vaivaan ja sitten vielä ulkoistaa nopeasti vastuu jollekin muulle, ettei vaan itse asian eteen mitään tee. Neuroottisuus on mielen sairaus. Eli epästabiili ihminen, en seurustelisi.
[/quote]
No oho. Erikoinen mielipide.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:17"]
tapansa huolestua lähes jokaisesta kehonsa kolotuksesta tai luomesta tms. on jotenkin outoa. Hänellä on myös lapsia ja jos pienin vaikka jotenkin kolhaise itseään on hän heti huolissaan. Hänellä on ollut vaikeaa ex-miehensä kanssa ja rankkaa pitkään. Koitan aina vakuutella ettei ole vakavaa tms hänen huolensa mutta ihmetyttää kun muuten tosi fiksu nainen näissä asioissa menee melkein lapsen tasolle. Meneekö tällainen ohi jos olen hänelle turvallinen ym?
[/quote]
Naisellasi on hypokondria ja yleinen ahdistuneisuushäiriö, sekä paniikkihäiriö.
t. keittiöpsykologi, kaikki diagnoosit alle minuutissa
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:17"]
[/quote]
Naisellasi on hypokondria ja yleinen ahdistuneisuushäiriö, sekä paniikkihäiriö.
t. keittiöpsykologi, kaikki diagnoosit alle minuutissa
[/quote]
Täytyy tutkia huomenna noita mainitsemiasi diagnooseja enemmän. Nyt ei ehdi enempää palstailla eikä tutkia nettiä.
Jonkintasoisia pakko-oireita voi olla monilla ihmisillä ilman, että se on sen suurempi ongelma. Esim. oma mieheni tarkistaa ulko-oven olevan lukossa aina 2-4 kertaa ulos lähtiessä. En tajua miksi, totta kai se on aina lukossa, kun on lukkoon naksahtanut, mutta tarkistakoon. Nähtyäni, ettei hän ole sen enempää tuosta tai muustakaan aiheesta seonnut, annan tarkistaa.
Pakko-oireisiin suhtautuminen läheisellä pitäisi kuitenkin yleisesti ottaen sellaista, ettei itse lähde siihen mukaan. Esim. minä en mieheni puolesta tarkista ovea montaa kertaa. Eikä sinun tavallaan pitäisi ajautua asemaan, jossa naisellasi on huoli ja joka kerta sinun on pitkällisesti vakuutettava hänet, että se on aiheeton. Jos huolehtiminen oireista alkaa olla yletöntä, rohkaise häntä siis enemmin ammattiauttajan pariin, kuin alat itse "terapioida" häntä!
Hän on sairas, hänellä on hypokondria eli luulotauti. Googletapa oireet.
Minulla on kaveri, joka saa lietsottua itsensä paniikin partaalle pikkuruisesta näpystä, jonka löytää käsivarrestaan. True story.