Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ne jotka pelastaisivat eläimen tulipalosta ihmisen sijaan!

Vierailija
07.06.2015 |

Tästähän välillä vängätään, että kuinka voi olla jollekin eläin tärkeämpi kuin ihmislapsi. Itse voin myös vähän hämmentyneenä myöntää, etteivät lapsia koskevat kauhu-uutiset järkytä minua niin paljoa kuin oikeastaan mikä tahansa eläintä koskeva ikävä uutinen. Olen aika herkkä, ja kyllä minäkin saatan itkeä jos oikeasti luen jotain tapausta vaikka lasten kaltoinkohtelusta tai murhan uhrista, mutta vereni kiehahtaa heti samantien kun kuulen eläinten kaltoinkohtelusta. Tästä syystä olen myös esimerkiksi kasvissyöjä jne.

En oikein ymmärrä. Minulla on ollut kummilapsia kehitysmaissa eli ihan kylmä en koe olevani, mutten ehkä oikein luota ihmisiin tai pidän heitä niin vilpittöminä että osaisin oikeasti murehtia puolestaan? Edes lasten, johtunee ehkä siitä ettei minulla ole omia lapsia. 

Kiinnostaisi muiden ajatukset tästä. Sellaisia on paljon, jotka jauhavat ihmisten erityislaatuisuudesta verrattaessa eläimiin eli nyt kysynkin niiden mielipidettä, jotka näin kärkkäästi kysyttynä pelastaisivat mielummin eläimen tulipalosta. Minkä takia tunnet enemmän empatiaa eläintä kuin ihmistä kohtaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koira kuuluu omaan perheeseen ja totta kai oma perhe on tärkeämpi kuin esim. naapurin lapsi. Oman koiran pelastaisin vaikka olisin itse vaarassa kuolla tai vahingoittua. Naapurin lapsen tai muunkaan vieraan ihmisen takia en henkeäni tai terveyttäni vaarantaisi. Vieras koira sen sijaan on samalla viivalla vieraan ihmisen kanssa. Muut eläimet (esim. kissat, kanit, hevoset) tulevat arvojärjestyksessä vieraiden ihmisten jälkeen, vaikka minulla on joskus kanikin ollut, mutta ei siihen samalla tavalla kiinny kuin koiraan. Ei kani ole perheenjäsen. Koira on. Myös koirani on pelastanut minut mieheltä joka yritti tunkeutua kotiini vaarantaen itsensä sillä koirani on kääpiökokoinen mutta silti hyökkäsi hetkeäkään epäröimättä oveen tarrautunutta miestä kohti saaden tämän perääntymään askeleen taaksepäin ja samalla koira luikahti sisään ja ovi kiinni. En luottaisi siihen että kukaan vieras ihminen olisi minua puolustanut henkensä edestä niin kuin koirani.

Vierailija
22/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:59"]Karu fakta on se, ettei mikään eläin ole ihmisen arvoinen. Eläimet ovat ruokaa, vaatteita, lemmikkejä ja työkoneita, ei ihmisiä.
[/quote]
Mutta kun se ei ole fakta! Tämä on vain sinun mielipiteesi, ja se ei merkitse minulle mitään.
[/quote]
Se on fakta. Ihminen on arvokkaampi ja ihminen on aina ylempänä kuin eläin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:59"]Karu fakta on se, ettei mikään eläin ole ihmisen arvoinen. Eläimet ovat ruokaa, vaatteita, lemmikkejä ja työkoneita, ei ihmisiä.
[/quote]
Mutta kun se ei ole fakta! Tämä on vain sinun mielipiteesi, ja se ei merkitse minulle mitään.
[/quote]
[/quote]
Yritä edes perustella. Mikä auktoriteetti näin on julistanut? Jumala? Minä olen ateisti. Ymmärrätkö eron sanojen arvo ja fakta välillä? Minun, ja monen muun, arvoni ovat ilmeisen erilaiset kuin sinun.

Vierailija
24/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:59"]Karu fakta on se, ettei mikään eläin ole ihmisen arvoinen. Eläimet ovat ruokaa, vaatteita, lemmikkejä ja työkoneita, ei ihmisiä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Yritä edes perustella. Mikä auktoriteetti näin on julistanut? Jumala? Minä olen ateisti. Ymmärrätkö eron sanojen arvo ja fakta välillä? Minun, ja monen muun, arvoni ovat ilmeisen erilaiset kuin sinun.
[/quote]
Olen myös ateisti. Ihminen on ylimpänä ravintoketjussa, ihminen on myös älykkäämpi kuin eläimet ja ihmisellä on moraali.

Vierailija
25/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:59"]Karu fakta on se, ettei mikään eläin ole ihmisen arvoinen. Eläimet ovat ruokaa, vaatteita, lemmikkejä ja työkoneita, ei ihmisiä. [/quote] Mutta kun se ei ole fakta! Tämä on vain sinun mielipiteesi, ja se ei merkitse minulle mitään. [/quote] Se on fakta. Ihminen on arvokkaampi ja ihminen on aina ylempänä kuin eläin.

[/quote]

Se on vain sinun mielipiteesi. Millä perusteella muka vieras ihminen olisi arvokkaampi kuin oma koira?

Vierailija
26/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:27"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:18"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:59"]Karu fakta on se, ettei mikään eläin ole ihmisen arvoinen. Eläimet ovat ruokaa, vaatteita, lemmikkejä ja työkoneita, ei ihmisiä. [/quote] Mutta kun se ei ole fakta! Tämä on vain sinun mielipiteesi, ja se ei merkitse minulle mitään. [/quote] Se on fakta. Ihminen on arvokkaampi ja ihminen on aina ylempänä kuin eläin. [/quote] Yritä edes perustella. Mikä auktoriteetti näin on julistanut? Jumala? Minä olen ateisti. Ymmärrätkö eron sanojen arvo ja fakta välillä? Minun, ja monen muun, arvoni ovat ilmeisen erilaiset kuin sinun. [/quote] Olen myös ateisti. Ihminen on ylimpänä ravintoketjussa, ihminen on myös älykkäämpi kuin eläimet ja ihmisellä on moraali.

[/quote]

Kumman pelastaisit ennemmin oman 90-vuotiaan isoäitisi vai naapurin 3-vuotiaan lapsen jolla koko elämä edessä? Itse pelastaisin mielummin oman isoäitini koska häntä kohtaan minulla on tunteita, naapurin  lasta kohtaan minulla ei ole mitään tunteita. Sama juttu se on oman koiran kanssa, sitä kohtaan on voimakkaita tunteita ja naapurin lapsi on ihan yhdentekevä minulle.

Vierailija
27/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä lapsilla ei ole moraalia, joten ovatko he vähemmän arvokkaita kuin aikuiset ihmiset? Ei kaikilla aikuisilla ihmisilläkään ole moraalia. Hyppääpä seuraavalla eläintarhareissulla leijonan häkkiin niin katsotaan kumpi on ravintoketjussa korkeammalla sinä vai leijona.

Vierailija
28/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ihmisillä on todella erilaisia moraalirakennelmia! Huhhuh!
Kysymys sinulle, joka pelastaisit mummosi ennen kuin vieraan 3-vuotiaan lapsen: Luuletko, että mummosi olisi tyytyväinen valintaasi?

Oma järjestykseni olisi: omat lapset, vieraat lapset, omat aikuiset, vieraat aikuiset, omat lemmikit, vieraat lemmikit.

Tietenkin oikeassa tilanteessa pelastetaan ne, jotka voidaan, mutta ylläoleva on oman moraalini mukainen järjestys.

Ihmettelen todella teitä, jotka pelastaisitte oman lemmikin vieraan lapsen sijaan. Lapsella on pidempi elämä edessä. Lapsen kuolema koskettaisi paljon suurempaa joukkoa kuin lemmikkinne kuolema. Ihmisaikuisten tehtävä on suojella ihmislapsia.
Kuvitellaan, että olisitte päässeet ulos palavasta talosta - toisessa ikkunassa huutaisi apua lapsi ja viereisessä koira. Miltä lapsesta tuntuisikaan, kun pelastaisitte koiraa! Entä lapsen vanhemmista?! En vaan voi tajuta!

Vierailija
29/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:50"]

Kyllä meillä ihmisillä on todella erilaisia moraalirakennelmia! Huhhuh! Kysymys sinulle, joka pelastaisit mummosi ennen kuin vieraan 3-vuotiaan lapsen: Luuletko, että mummosi olisi tyytyväinen valintaasi? Oma järjestykseni olisi: omat lapset, vieraat lapset, omat aikuiset, vieraat aikuiset, omat lemmikit, vieraat lemmikit. Tietenkin oikeassa tilanteessa pelastetaan ne, jotka voidaan, mutta ylläoleva on oman moraalini mukainen järjestys. Ihmettelen todella teitä, jotka pelastaisitte oman lemmikin vieraan lapsen sijaan. Lapsella on pidempi elämä edessä. Lapsen kuolema koskettaisi paljon suurempaa joukkoa kuin lemmikkinne kuolema. Ihmisaikuisten tehtävä on suojella ihmislapsia. Kuvitellaan, että olisitte päässeet ulos palavasta talosta - toisessa ikkunassa huutaisi apua lapsi ja viereisessä koira. Miltä lapsesta tuntuisikaan, kun pelastaisitte koiraa! Entä lapsen vanhemmista?! En vaan voi tajuta!

[/quote]

Olet tekopyhä! Pelastaisit muka ventovieraan lapsen ennemmin kuin oman puolison tai oman äitisi tai oman isäsi tai oman aikuisen ystäväsi.

"Lapsen kuolema koskettaisi paljon suurempaa joukkoa kuin lemmikkinne kuolema". Sama kai se sille. Minua oman koiran kuolema koskettaa enemmän kuin jonkun vieraan lapsen. Jos tuolle linjalle lähdetään niin sinunkin pitäisi pelastaa ennemmin joku aikuinen julkkis jolla on paljon faneja kuin oma lapsesi koska sen idolin kuolema koskettaa suurempaa joukkoa kuin sinun lapsesi kuolema!

Jos siellä ikkunassa huutaa vieras koira ja vieras lapsi niin en minä palavaan taloon syöksyisi heitä kumpaakaan pelastamaan ja tukehtumaan itse savuun! Jos oma koira niin sitten toki pelastaisin tai yrittäisin pelastaa sen koiran ja varmaan tukehtuisin rappukäytävään.

Vierailija
30/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapsella on pidempi elämä edessä. " Eli tällä perusteella tulipalosta kannattaisi ensin pelastaa lemmikkikilpikonnat.

Vierailija
31/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:11"]

Eläimet ovat ihania, ei tehneet pahaa kenellekään.

[/quote]

Et taida paljon luonto-ohjelmia katsoa. Eläimet tappaa taistellessaan naaraista, eläimet tappaa oman lajinsa poikasia ihan muuten vaan...tosi ihani ovat joo. Se, että eläin tappaisi vain syödäkseen on ihan pötyä. 

Vierailija
32/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:09"]

[/quote]

Et taida paljon luonto-ohjelmia katsoa. Eläimet tappaa taistellessaan naaraista, eläimet tappaa oman lajinsa poikasia ihan muuten vaan...tosi ihani ovat joo. Se, että eläin tappaisi vain syödäkseen on ihan pötyä. 

[/quote]

Ihmisetkö ei sitten tapa? Ja kuule, julmemmmin mitä eläimet. Ja minun koirani ei ole tappanut eikä edes purrut mitään elävää olentoa. Sen sijaan suurin osa lapsista on repinyt perhoselta jalan, kärpäseltä siiven tai vanginnut jonkun pienen eläväisen ämpäriin.

Vierailija
33/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:09"]

[/quote]

[/quote]

Ihmisetkö ei sitten tapa? Ja kuule, julmemmmin mitä eläimet. Ja minun koirani ei ole tappanut eikä edes purrut mitään elävää olentoa. Sen sijaan suurin osa lapsista on repinyt perhoselta jalan, kärpäseltä siiven tai vanginnut jonkun pienen eläväisen ämpäriin.

[/quote]

Se oli vain vastaus siihen, että eläimet olisivat muka viattomia. Eläimet ja ihmiset ovat ihan samaa sakkia molemmat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän