Paljonko opiskelija maksaa vuokraa?
Paljonko maksat parhaillaan, tai mitä maksoit kun opiskelit?
Kommentit (28)
Maksoin vähä reilu 200 euroa, asuin solukämpässä.
Yksiö 445e. Sisältää netin ja veden.
582,66, sisältää veden. Sähkö ja netti pitää erikseen maksaa. Ja ei ole opiskelija-asunto vaan kimppakämppä. Yksiöstä pitäisi pulittaa vieläkin enemmän...
Solussa 280, opiskelijayksiössä 490
Opiskellessa vuokrani edellisestä asunnosta oli 720€. Tai siis minun osuuteni 360. Nykyään osuuteni vuokrastani on 330€. (Maksamme puolison kanssa puoliksi.)
Itse en opiskele, mutta pojillani on yksiöt. Toisella isompi isossa kaupungissa, n. 500 ja toisella n. 350. Utelias mamma on kysellyt. Halvemmassa kuuluu vesi ja jonkinlanen netti, tuossa kalliimmassa tulee sähköt, vesi ja netti vielä päälle. Molemmilla on yksityisten kämpät kohtalaisen lähellä oppilaitosta.
Puolison kanssa puoliksi vuokra eli 340e. Asutaan uudessa kolmiossa Oulussa. Toki vesi ja käyttösähkö tulee lisäkuluiksi
Kaupungin yksiö hieman pelottavalla asuinalueella ja 80-luvun kunnossa. Vuokra on reilut 430 €/kk. Yksin asun, en käy töissä opintojen ohella.
335e on oma puoliskoni, asutaan avokin kanssa yhdessä. Vesi sisältyy tuohon.
Maksoin 530€/kk ei sis. sähkö- eikä vesilaskuja
550e sisältää veden. Asun ydinkeskustassa eli ei paha.
624e, sisältää veden, sähkön ja netin.
Muistaakseni oli 350mk/kk. Alivuokralaishuone.
Jännää muuten: minulla ei ole ikinä ollut niin paljon rahaa käytettäväksi turhuuteen kuin opiskellessa. Oli varaa syödä ja juoda ravintolassa, käydä kampaajalla milloin huvittaa ja ostaa vaatteita ja kenkiä vaikkei oikeasti tarvinnutkaan. Sitten kun menin töihin, alkoi kitkutus, joka paheni kun tuli lapsia.
850e/kk