Miehen oikeudet
Meillä mies jupisee vähän väliä, että hänellä ei ole täällä mitään oikeuksia. Ei kuulemma ole oikeutta tulla makuuhuoneeseen eikä ole oikeutta saada seksiä. Ja häntä kuulemma vaan haukutaan ja moititaan eikä osaa tehdä mitään oikein ...
Ensinnäkin, pyysin miestä siirtymään alakertaan nukkumaan, koska kuorsaa niin hirvittävästi, että mä en pysty nukkumaan. Ja juu, olen kokeillut korvatulppiakin, mutta en pysty nukkumaan ne korvissa. Tämä oli miehelle silloin ihan ok, sanoi että nukkuu alhaalla koska mä joudun kuitenkin heräilemään lastenkin takia.
No, seksiä ei ole ollut kohta puoleen vuoteen, koska nykyisin mies on sängyssä niin helvetin itsekäs. On joka kerta vain oman nautintonsa perään ja mulle ei jaksa tehdä mitään. Mun pitäisi kyllä aina tehdä kaikki herraa miellyttävät temput, mutta hän itse vain makaisi lahnana joka kerta. Viimeisin seksin yritys kaatui siihen, kun pyysin miestä menemään uudestaan pesulle. Nykyisin kun käy suihkussa vain 2-3 päivän välein niin oli sitten ilmeisesti ennen seksiä käynyt vain huuhtaisemassa itsensä pelkällä vedellä, haju oli ainakin melkoinen. Ja tästähän mies sitten kimmastui, että hänhän just kävi pesulla että mitä siinä valitat.
Ja se haukkuminen... jos pyytää miestä tekemään jonkun asian, esim hoitamaan hänen nimissään olevan vakuutusasian, niin se on miehen mielestä haukkumista, jos kyselee häneltä onko asia jo hoidettu. Ja jos ei kysele, niin mies jättää asian hoitamatta, tää on nähty. Suunnilleen joka kolmas kerta pitää muistuttaa esim siitä, että jos hoitaa lasten iltatoimet niin naamat ja hampaat pitää pestä myös. Ulosmennessä pitää aina muistuttaa että laita lapsille aurinkorasvaa jne. Mies vaan toteaa, että minkäs hän voi kun ei muista.
Mulla on nyt semmoinen olo, että mies kai ajattelee, että hänellä on kodissaan vain oikeuksia, mutta ei mitään velvollisuuksia. Ja että ne oikeudet on ja pysyy, teki hän yhteisen kodin eteen jotain tai ei mitään. Oon yrittänyt keskustella asiasta, mutta ei mies oikein tunnu tajuavan. Hokee vain joka kerta, että hän kyllä parantaa tapansa ja yrittää parhaansa. Mä oon kohta vuoden odottanut, että parantaa tapansa, mutta mitään ei tapahdu. Oon yrittänyt sanoa, että tietyt asiat pitäisi vaan muistaa tehdä (kuten lasten hammaspesu) ja voisi mies vähän miettiä omaa käytöstään toisia ihmisiä kohtaan.
Kauheesti mies ei kyllä täällä joudu tekemään mitään, koska mä päänsääntöisesti vien+haen lapset tarhasta, hoidan ruokaostokset, ruoat, siivoukset, pyykit, lasten asiat. Asutaan rivitalossa, eikä miehen vastuulla ole edes pihahommia, koska huoltoyhtiö leikkaa nurmikot ym. Et en oikein tiedä missä vika, vaadinko mä vaan mieheltä liikaa vai tuleeko kaikista keski-ikäisistä miehistä hiljalleen tommosia porsaita?
Kommentit (2)
Entäs jos mies on uupunut? Meillä mies uupui, kun lapset oli pieniä ja töissä hankalaa. Ja siihen vielä joka asiasta nalkuttava akka... Anna miehesi olla vähän aikaa rauhassa, levätä ja koota voimiaan.
Eih...! Mies, joka ei huolehdi hygieniastaan ei sovi suhteeseen kenenkään kanssa. Älkää pliis riidelkö, erotkaa mahdollisimman sopuisasti ja ystävinä.