Mieheni havahtuu jatkuvasti hereille yöllä...
Välillä, kun en saa unta niin oon huomannu. Mies ei koe asiaa ongelmaksi eikä suostu lääkäriin.
Kommentit (21)
Itsestään vai? Onko stressiä vai onko aina ollut samanlainen?
Ainakin sen parivuotta jota olemme olleet yhdessä. Ei erityisesti stressiä. T.ap
Se on edellisessä elämässä ollut sammakkomies.
Ootko käynyt lääkärissä, kun itse valvot?
En valvo, kuin harvoin n. kerran kk. Mutta mies tekee sen joka kertaa ainakin silloin ja välillä myös herään yöllä, kun mies alkaa kääntymään. Tiedostaa myös itse asian.
Mies myös usein alkaa ensin kääntymään ja kuiskaa jotain unissaan ja vasta sitten herää kunnolla. Herää kyllä myös ilman unissaan sekoilua. T.ap
Mies ei kuorsaa oikeastaan yhtään. T.ap
Eikä koe asiaa ongelmaksi. Ei myöskään vaikuta päivin väsyneeltä. Ainakaan minusta. T.ap
Mun mies on samanlainen. On vaan niin herkkäuninen että havahtuu pieniinkin ääniin tai minun liikkeisiin. Harmi vaan kun sitten saa huonosti unenpäästä taas kiinni. Ja yleensäkkin välillä nukahtaa huonosti. Aina ollut tälläinen, mutta nyt iän myötä ehkä vähän pahentunut.
Melatoniinia meinasin hänelle hommata.
Mikä ongelma tuo on? Nukkuuko kaikki muka heräämättä koko yön? Mä herään 10-15 kertaa yössä ja se on ihan normaalia. Nukun kevyesti, ei se mitään lääkäriä tarvitse.
Eräs lääkäri, sanoi, että suurinosa ihmisistä heräilee yöllä, mutta kunhan nukahtaa suht nopeasti uudelleen. Niin ei ole haittaa.
Voisiko olla jokin trauma takana? Jos, vaikka lapsena ei ollut mahdollisuutta nukkua turvallisesti? Vaikka juoppohullu vanhempi tms.
Kyllä mäkin herään :). En koe myöskään asiaa ongelmaksi. Näin menty jo 20 vuotta.
Mä heräilen pitkin yötä, tai siltä se ainakin tuntuu. Olis kiva ostaa se laite jolla unenlaatua voi tarkkailla.
Mulla on myös ongelmana se että mä öisin kuvittelen meillä olevan ihmisiä.