Suosittele pölypussillista imuria
Imuri haussa. Olen sen verran laiska, etten jaksa puhdistella joka välissä pölypussittoman imurin säiliötä ja suodatinta enkä kestä sitä meteliä. Nykyinen imuri on merkkiä Miele ja olen pettynyt siihen, että pyörät jumittavat ja se alkaa haista tosi pian pussinvaihdon jälkeen. En tiedä onko vika tässä yksilössä vai ovatko muutoin aika laadukkaat Mielet alttiita haisemiselle.
Suositelkaapa siis tehokasta pölypussillista imuria, jolla on hyvä imuroida parkettia ja johto on riittävän pitkä, ettei tarvitse joka välissä vaihtaa eri pistokkeeseen ja joka ei haise jatkuvasti. Vähäinen meteli olis hyvä plussa, mutta kai siitäkin voisi tinkiä, jos nuo muut ominaisuudet natsaavat edes.
Kommentit (21)
Mulla on menossa jo toinen Electrolux UltraOne. Imuteho alussa 400w ja säilyy yllättävän hyvin imurin ikääntyessäkin.
Johto on tosi pitkä, ääni siedettävä.
Meillä on karvaisia lemmikkejä, joten imuroin käytännössä päivittäin. Mulla on ollut monenmerkkisiä imureita, mutta tämä on meille mielestäni paras. Hinta lienee siinä 250 euron paikkeilla.
Kiitos vinkistä! Ovatko UltraOnen muoviosat pysyneet ehjänä? Jossain moitittiin niiden menevän herkästi rikki? Pitääkö hajut hyvin sisuksissaan? t: Ap
Ai niin, UltraOnea on ilmeisesti eri mallejakin. Mikä niistä sinulla on? t: Ap
Mielen nimeen vannon. Ootko vaihtanut suodattimet säännöllisesti? Entä jos vaihdat suulakkeen uuteen ja pyyhit pölypussisäiliön nihkeällä? Kaikki imurit kaipaa huoltoa säännöllisesti.
Ostin 300e Mielen, kun rikoin vanhani imuroituani vahingossa vettä vähän reilummin... ihanan hiljainen ja liikkuu ketterästi. Lattia tulee puhtaaksi pienimmällä tehollakin. Ihana! Myös pieni lattiasuulake mukana, johon olen ihastunut.
Electrolux ultrasilencer allfloor. Ollut ihan sairaan hyvä usean kissan lemmikkiperheessä missä imuroitavaa todellakin riittää, maksaa verkkokauppa.comissa 199. Ainoa miinus tulee raskaasta suutinpäästä, mutta senkin pyörät rullaavat hyvin ja johtoa riittää.
Suosittelen myös Electrolux Ultra Onea. Kevyt ja ketterä vetää perässä + kääntymään. Tekee siistiä jälkeä.
Suosittelen kaikille pölypussillista imuria!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 21:57"]
Suodatinta kyllä olen vaihtanut säännöllisesti, mutta ei ole estänyt hajun muodostumista. Imuri alkaa haista heti kun pussiin alkaa tulla täytettä.
Roboimuri ei kyllä imurifirmojen omien esittelyjenkään perusteella korvaa tavanomaista imuria vaan ainoastaan vähentää välisiivouksen tarvetta viikkosiivousten välillä. Olisihan se ihan kiva, ettei pölypalleroita ehdi laisinkaan muodostua, mutta roboimurit ovat siihen nähden kalliita, jos sen tavanomainen imuri kuitenkin tarvitaan vielä lisäksi.
[/quote]
http://www.samsung.com/fi/consumer/appliances-kitchen/vacuum-cleaners/vacuum-cleaners/VR20H9050UW/EE
Tuo robotti olis tulossa meille, kallis oli hetken piti miettiä tilaako vai ei.
Minkä mallin Miele sulla on? Omastani olen kyllä vaihtanut suodatinta säännöllisesti ja pyyhkinyt säiliötä sen verran kuin niin uurteista säiliötä pystyy vain pyyhkimään. Suulake tosin on sama kuin ennenkin. Kerran kävi niin, että jostain syystä imuri pöllytti pölyt koneistoon pussin ulkopuolelle. Hirveä siivoaminen ja kaikkea ei sieltä saa pois koskaan. Hajua tosin tuli koneesta ulos ennen tätä tapahtumaa. Mielen imureista olen kyllä kuullut pelkkää hyvää, joten voihan se olla, että mun yksilöni on jotenkin viallinen. Vaihtoon nyt menossa joka tapauksessa, kun vain keksisi mikä on uuden imurin merkki ja malli. t: Ap
Ekassa UltraOnessani oli ongelma sen 3-in-1 -suuttimen kanssa, siivekkeet eivät pysyneet levitettyinä. Tässä toisessa ei ole ollut mitään ongelmia.
Jos tehokkaan ja laadukkaan imurin haluat niin vastaus on KIRBY. Anna yhteystiedot niin sovitaan esittely.
Osta ennemmin robotti-imuri. Säiliön tyhjentäminen on pikkuhomma verrattuna siihen miten paljon aikaa ja vaivaa säästät kun voit jättää robotin aamulla kotiin imuroimaan kun lähdet töihin tai lenkille. Suodatin kannattaa muuten vaihtaa jos imuri haisee.
Voltalla on olleet kestävimmät, suosin itse niitä. Random-merkkiset halpisimurit on menneet parissa vuodessa rikki.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:23"]
Jos tehokkaan ja laadukkaan imurin haluat niin vastaus on KIRBY. Anna yhteystiedot niin sovitaan esittely.
[/quote]
Yksi kriteereistäni oli, että imuri saa maksaa max. muutaman satasen, joten ei taida tulla kauppoja.
Suodatinta kyllä olen vaihtanut säännöllisesti, mutta ei ole estänyt hajun muodostumista. Imuri alkaa haista heti kun pussiin alkaa tulla täytettä.
Roboimuri ei kyllä imurifirmojen omien esittelyjenkään perusteella korvaa tavanomaista imuria vaan ainoastaan vähentää välisiivouksen tarvetta viikkosiivousten välillä. Olisihan se ihan kiva, ettei pölypalleroita ehdi laisinkaan muodostua, mutta roboimurit ovat siihen nähden kalliita, jos sen tavanomainen imuri kuitenkin tarvitaan vielä lisäksi.
Miele! Mulla viidettä vuotta miele eikä muita merkkejä tule enää. Tuossa ei ole ollut mitään ongelmia, ei jajun tai muunkaan kanssa.
Miele täälläkin. Ihan jees toiminut jo vuosia. Mallia en tiedä, sellainen tummanpunainen vanha.
En edes muista kuinka monta erilaista imuria olen omistanut tahi testannut mutta Electroluxin Ultrasilencer helposti paras tähän mennessä. Äärettömän hiljainen, imuteho loistava, rullaa nätisti ja johto on pitkä. Alle 200€. Mun luona tarjoutuu aina sukulaiset ja kaverit imuroimaan koska se on kuulemma niin kivaa hyvällä imurilla. ;)
Ai niin, ja hinnan pitää olla realistisissa lukemissa. Korkeintaan jonkun satasen olen valmis uhraamaan, mutta en aio ostaa mitään Lux-imuria tms.