Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käy lihaksille, jos olet käynyt salilla muutaman kerran viikossa

Vierailija
04.07.2024 |

ja sitten tuleekin tauko jostain syystä. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konserttisalissa käynti tekee hyvää. Kerran viikossa on  ok.

Vierailija
2/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaan tehdä niitä valtion virkamiehen töitä siellä valtion virastossa ja unohtaa lihakset kokonaan. Ei lihaksia tarvitse kuntoiluttaa koskaan. Sehän on pois siitä valtion virkamiehen työstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta tuosta. Olin käynyt vuosia salilla putkeen mutta sitten tuli terveysvaiva joka esti jopa kävelyn.

Varmaan 2kk välttelin liikuntaa että paranisin.

Jossain vaiheessa naisystävä mainitsi rantalomalla että olen menettänyt lihasmassaa.

Huomasin itsekin että salilla mun nostamat painot oli pienentyneet. En jaksanut enää samoja toistomääriä enkä sarjoja.

Vierailija
4/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehonkoostumus mittauksissa oli lähtenyt lihasta 2.9kg kolmen vuoden tauon aikan, mutta samalla oli myös paino laskenut 17kg, että siitä osviittaa

Vierailija
5/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kokemusta tuosta. Olin käynyt vuosia salilla putkeen mutta sitten tuli terveysvaiva joka esti jopa kävelyn.

Varmaan 2kk välttelin liikuntaa että paranisin.

Jossain vaiheessa naisystävä mainitsi rantalomalla että olen menettänyt lihasmassaa.

Huomasin itsekin että salilla mun nostamat painot oli pienentyneet. En jaksanut enää samoja toistomääriä enkä sarjoja.

Mullakin on kokemusta. Kävin salilla 6-7 krt viikossa 2-3 h päivässä. Sitten tuli ulosottomies ja esti käymästä salilla. Tämän takia sitten kävely oli epävakaampaa, kaaduin ja mursin jalkani. Toipuminen on nyt kestänyt lähes 6 vuotta eikä helpotusta näy. Töihin enkä työhaastatteluihin kykene kävelemään enää:)

Vierailija
6/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat massaa.

Vierailija
7/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö menee pehmeämmäksi ja menetät lihasta ja voimaa, mutta kaikki on mahdollista treenata tauon jälkeen takaisin.

Vierailija
8/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tauon pituudesta. Muutaman viikon jälkeen alkaa lihakset pikkuhiljaa surkastua.

Vierailija
9/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu toki millaista se treeni on aiemmin ollut, jos se ei ole ollut erityisen tehokasta ja kehittävää, niin et välttämättä huomaa mitään eroa. Moni haahuilee salilla tekemättä mitään järkevää.

Vierailija
10/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn Poke-saleilla joka päivä.

Vierailija
11/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodelevossa lihasta lähtee jo viikossa. Samoin lihasta lähtee helpommin, jos syö alle kulutuksen. Jos syö vähintään kulutuksen verran ja liikkuu ns. normaalisti (kävelyä, kauppakassien kantoa jne.), niin menee useampi viikko, ennen kuin alkaa lihasta merkittävämmin kadota. Jos tekee edes pari sarjaa punnerruksia ja kyykkyä kehonpainolla iltajumppana tai kahvin tippumista odotellessa pari kertaa viikossa, niin menee kuukausia, ennen kuin rinnasta ja jaloista alkaa lähteä lihasta. 

Vierailija
12/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään jos menet vaan käymään,paljon helpompaa laittaa sahti käymään.

Vierailija
13/13 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sillä niin väliä, takaisin vaan salille ja lihasmuisti hoitaa loput

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan