IS: Shkurta Rexhan, 27, opinnot päättyivät perjantaina ja uusi työ alkoi lauantaina
Rexhan tarina ei ole poikkeuksellinen, sillä lähihoitajaksi valmistuvat työllistyvät kaikista ammattikoulualoista todennäköisimmin. Syy on selvä: alalla vallitsee työvoimapula.
Kantasuomalainen työtön miksi et ole opiskellut itseäsi lähihoitajaksi kuten Shkurta?
Kommentit (24)
Lähihoitajana on se etu, että sinä voit kysyä työnantajalta "Miksi minun kannattaisi tulla teille töihin?" eikä työnantajalla ole varaa kysyä "Miksi ottaisimme sinut töihin?".
Ei kaikista ole niihin hommiin. En itse ainakaan haluaisi että minua, tai läheistäni, hoitaisi ihminen, joka inhoaa työtään, mutta tekee sitä, koska muutakaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Muualta tänne muuttaneet on todella ahkeria. Kaikki heistä menevät töihin tienaamaan omat rahansa eivätkä jää vain makoilemaan tuilla kuten laiskat kantasuomalaiset.
Totta!
Mutta eiväthän suomalaiset luuserit tätä myönnä.
En ole lainkaan sosiaalinen ihminen, siksi en hae työhön jossa jatkuvasti ollaan ihmisten kanssa tekemisissä.
Fiksu ihminen on myös ottanut ROKOTTEET. Noin kuin hoitoalalla työskentelevän pitää.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma mm. hitsareilla.
Ei ole hitsareista pulaa, kun niitä saa tarvittaessa naapurimaasta vaikka rekkalastillisen 5 euron tuntipalkalle.
Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajana on se etu, että sinä voit kysyä työnantajalta "Miksi minun kannattaisi tulla teille töihin?" eikä työnantajalla ole varaa kysyä "Miksi ottaisimme sinut töihin?".
Minkähän takia tarjolla on vain heikosti palkattuja töitä liian suurella työmäärällä?
No, katsotaan vieläkö sitten hymyilyttää, kun alkaa olla 5-10 vuotta vuorotöitä takana eritteiden ja haistatteluiden parissa.
Veikkaan, että silloin haastateltaisiin hoitoalan kroonisiin ongelmiin kyynistynyttä, silmäpussit ja +20 kg omaavaa työnsankaria.
Vihaan ihmisiä. Siksi en mene hoitotöihin.
Minäkin vihaan ihmisiä.
Siksi en mennyt hoitoalalle vaan aloin kaupungin virkamieheksi.
Tässä on jo monta vuotta uhattu tuoda filippiiniläisiä hoitajia kun ei työ suomalaisille kelpaa. Viimeksi säädettäessä rokotepakkoa. Mutta missä ne hoitajat mahtaa olla? Eipä ole hoitajapula helpottunut.
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaisia yhteiskunnan tulisi elättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tällaisia yhteiskunnan tulisi elättää
Ai ihmisiä jotka eivät ole hoitoalalla pitää elättää, muita aloja ei ole olemassa?
Hoitoalalla on tosiaan työvoimapula, mutta ei kenestä tahansa ole sitä paikkaamaan.
Vaaditaan tietynlaista luonnetta, vuorovaikutustaitoja ja vastuuntuntoa. Monessa työssä voi hoitaa hommat vähän sinne päin, mutta lähihoitajan on tehtävä työnsä hyvin ettei kukaan kärsi tai pahimmassa tapauksessa kuole.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on jo monta vuotta uhattu tuoda filippiiniläisiä hoitajia kun ei työ suomalaisille kelpaa. Viimeksi säädettäessä rokotepakkoa. Mutta missä ne hoitajat mahtaa olla? Eipä ole hoitajapula helpottunut.
Miksi he tänne tulisivat, kun muissa Pohjoismaissa saa parempaa palkkaa ja kielikin on helpompi oppia?
Vierailija kirjoitti:
No, katsotaan vieläkö sitten hymyilyttää, kun alkaa olla 5-10 vuotta vuorotöitä takana eritteiden ja haistatteluiden parissa.
Veikkaan, että silloin haastateltaisiin hoitoalan kroonisiin ongelmiin kyynistynyttä, silmäpussit ja +20 kg omaavaa työnsankaria.
Tästä tulikin mieleen, onko kukaan nähnyt tyytyväistä +55v lähihoitajaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualta tänne muuttaneet on todella ahkeria. Kaikki heistä menevät töihin tienaamaan omat rahansa eivätkä jää vain makoilemaan tuilla kuten laiskat kantasuomalaiset.
Totta!
Mutta eiväthän suomalaiset luuserit tätä myönnä.
Tilastot vaan ovat tuota väitettä vastaan kovasti melkein kaikkien kansalaisuuksien osalta...
Lähi, sairaan ja röntgenhoitajat voivat käytännössä itse valita työpaikkansa tällä hetkellä. Kannattaa kilpailuttaa työpaikkoja.