IS: Shkurta Rexhan, 27, opinnot päättyivät perjantaina ja uusi työ alkoi lauantaina
Rexhan tarina ei ole poikkeuksellinen, sillä lähihoitajaksi valmistuvat työllistyvät kaikista ammattikoulualoista todennäköisimmin. Syy on selvä: alalla vallitsee työvoimapula.
Kantasuomalainen työtön miksi et ole opiskellut itseäsi lähihoitajaksi kuten Shkurta?
Kommentit (24)
Miksikö en ole opiskellut lähihoitajaksi? Koska olen jo opiskellut autonkuljettajaksi, maisteriksi ja pari vuotta sitten opettajaksikin. Lähihoitajan hommia voisin toki tehdä, jos niissä ei tarvitse kyykistyä ja kumartua ollenkaan, kun sitä ei selkä kestä. Tuon artikkelin lääkkeenantokuvan kaltaisessa tilanteessa kaatuisin potilaan seuraksi samaan sänkyyn ja käyttäisin loppupäivän siihen, että punttaisin itseäni sieltä pois.
Nimimerkki kertonee loput.
t. 58 vuotta
Minun ns oikea työni sähköalan insinöörinä alkoi kaksi vuotta ennen valmistumistani.
Lähihoitajan töitä pääsee tekemään, vaikka olisi vasta aloittanut koulun. Minä aloitin koulun, ja jo ensimmäisellä opiskeluviikolla kyseltiin töihin.
Äitini tykkää työstään kotihoidossa.