Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IS: Shkurta Rexhan, 27, opinnot päättyivät perjantaina ja uusi työ alkoi lauantaina

Vierailija
01.02.2022 |

Rexhan tarina ei ole poikkeuksellinen, sillä lähihoitajaksi valmistuvat työllistyvät kaikista ammattikoulualoista todennäköisimmin. Syy on selvä: alalla vallitsee työvoimapula.
Kantasuomalainen työtön miksi et ole opiskellut itseäsi lähihoitajaksi kuten Shkurta?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, katsotaan vieläkö sitten hymyilyttää, kun alkaa olla 5-10 vuotta vuorotöitä takana eritteiden ja haistatteluiden parissa.

Veikkaan, että silloin haastateltaisiin hoitoalan kroonisiin ongelmiin kyynistynyttä, silmäpussit ja +20 kg omaavaa työnsankaria.

Tästä tulikin mieleen, onko kukaan nähnyt tyytyväistä +55v lähihoitajaa?

Äitini tykkää työstään kotihoidossa.

Vierailija
22/24 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö en ole opiskellut lähihoitajaksi? Koska olen jo opiskellut autonkuljettajaksi, maisteriksi ja pari vuotta sitten opettajaksikin. Lähihoitajan hommia voisin toki tehdä, jos niissä ei tarvitse kyykistyä ja kumartua ollenkaan, kun sitä ei selkä kestä. Tuon artikkelin lääkkeenantokuvan kaltaisessa tilanteessa kaatuisin potilaan seuraksi samaan sänkyyn ja käyttäisin loppupäivän siihen, että punttaisin itseäni sieltä pois.

Nimimerkki kertonee loput.

t. 58 vuotta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ns oikea työni sähköalan insinöörinä alkoi kaksi vuotta ennen valmistumistani.

Vierailija
24/24 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajan töitä pääsee tekemään, vaikka olisi vasta aloittanut koulun. Minä aloitin koulun, ja jo ensimmäisellä opiskeluviikolla kyseltiin töihin.