Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä jos äiti palaa töihin 3kk vauvan syntymästä

Vierailija
07.06.2015 |

Kuitenkin vauvan isä jää kotiin hoitamaan vauvaa ja 4v:tä?

Onko se sama asia vai menetetäänkö siinä jotain äidin ja vauvan kiintymyssuhteessa? Meillä on sellainen taloudellinen tilanne että selviämme vain minun tuloillani. Mies on työtön ja minä hyvätuloinen yrittäjä ja elämämme menot määritelty sen mukaan. Jos jään koko äitiyslomaksi kotiin laskimme että pitää joko myydä talo tai velkaantua. Lisäksi yritykseni on pieni ja kukaan muu ei voi tehdä töitäni puolestani.

Aion jatkaa imetystä ja mies on jopa valmis tuomaan vauvan työpaikalleni ruokatunnilla imetettäväksi. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on toiminut meillä. Seitsemän kohdallla (yhdeksästä) toimittiin noin.

Vierailija
22/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa mitään kummempaa. Meidän poikamme oli 4 kk, kun isä jäi kotiin lasta hoitamaan. Itse olin ollut työttömänä, ja sainkin sitten yhtäkkiä töitä pojan ollessa 4 kk. Päätin vastaanottaa työn, sillä sitten meillä olisi kaksi tulonlähdettä yhden sijaan. Tämä mahdollisti meille mm. omakotitalon rakentamisen. Muutimme taloon kuukausi sitten, ja voin sanoa, että kaikki todellakin oli sen arvoista.

Nyt meillä onkin jo toinen vauva, ja tällä kertaa minä olen kotona. En koe töihin menemisen vaikuttaneen minun ja pojan väleihin. Hoidin poikaa aina töiden jälkeen ja viikonloppuisin. Eli antakaa mennä vaan, ei siitä haittaa ole - eikä teillä näköjään ole edes vaihtoehtoja. Ihan yhtä hyvin isä voi olla lapsen kanssa kotona - entä jos miehet alkaisivat jopa vaatia sitä? Heillähän on siihen yhtäläinen oikeus. Huomattavasti pahempana näen, että joutuisitte myymään talonne, lapsen kodin! Joku täällä väläytteli, että se voisi olla parempi vaihtoehto: Oletko tosissasi? Millä vuosikymmenellä elät, jos kuvittelet, että lapsi jotenkin kärsii siitä, että viettää äidin sijasta isän kanssa aikaa päivisin? Ei muuta kuin talo myyntiin, ja muutetaan johonkin hikiseen pieneen asuntoon, jossa lapsi saa sitten kärsiä? Voi morjes...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aloittamassa opiskelut, kun vauva on 4kk. Se on vain muutama tunti vuorokaudesta ja tulen olemaan aina muulloin ympärillä. Se ei ole hyväksi lapsille, että äiti katkeroituu paskavaippakasoissa. Se on sitten täysin eri asia, jos et itse halua jättää lastasi.

Vierailija
24/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä kuulostaa, miksipä ei.

Eikös yrittäjillä ole yleensä pidemmät työpäivät kuin 8 tuntia.

Vierailija
25/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanhemmat tekivät noin, kaikkien kolmen kohdalla, isä jäi kaikkien kanssa kotiin äitiysloman jälkeen. Ja äiti on ihan superrakas meille kaikille silti :)

Vierailija
26/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä suunnitelma. Suurin ongelma varmaan on se, että sinulla on alussa ikävä vauvaasi. 

Vierailija
27/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellinen vastaus: pidän äitiä tunnekylmänä, että pystyy moiseen. Eikö lapsi ole vielä yleensä täysimetyksellä tuossa vaiheessa? Lapsi ollut äidissä kiinni koko elämänsä, joten ei isä vastasyntyneelle ole sama asia vaikka kuinka haluaisi tasa-arvoistaa vanhemmat. Miehellä ei myöskään tissejä millä ruokkia jne.

Itse koin, että katsottiin vähän kieroon kun olin 'juhlimassa' viikonloppuiltana eräissä juhlissa, kun lapsi tuon ikäinen (ja oli isänsä kanssa), vaikka kyse yhdestä illasta/yöstä. Siinä en kyllä kokenut mitään väärää, mutta vähän ihmetteleviä kommentteja sain.

Vierailija
28/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 07:55"]Jos on pakko, on pakko. Kiintymys-suhde äitiin kärsii toki. Tilalle tulee läheisempi suhde isään. Vauvalle tärkeintä on pysyvä turvallinen hoitaja, ei sen tarvitse olla äiti.
[/quote]

Näinhän se on, vaikka miten asiaa vääntäisi. Faktat faktoina, miksi ihmeessä noin paljon alapeukkuja tuo kommentti saanut?

Kärsiihän se kiintymyssuhde. Teoriassa selvä asia ja käytännössäkin nähty.

Vierailija
29/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa palaa vaan :) Tekstin perusteella olet hyvä, perheestä huolehtiva äiti! Tsemppiä koko perheelle! Terveisin, kahden lapsen äiti

Vierailija
30/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:44"]Rehellinen vastaus: pidän äitiä tunnekylmänä, että pystyy moiseen. Eikö lapsi ole vielä yleensä täysimetyksellä tuossa vaiheessa? Lapsi ollut äidissä kiinni koko elämänsä, joten ei isä vastasyntyneelle ole sama asia vaikka kuinka haluaisi tasa-arvoistaa vanhemmat. Miehellä ei myöskään tissejä millä ruokkia jne.

Itse koin, että katsottiin vähän kieroon kun olin 'juhlimassa' viikonloppuiltana eräissä juhlissa, kun lapsi tuon ikäinen (ja oli isänsä kanssa), vaikka kyse yhdestä illasta/yöstä. Siinä en kyllä kokenut mitään väärää, mutta vähän ihmetteleviä kommentteja sain.
[/quote] Siis oikeasti tunnekylmänä?! Näin on varmasti helppo ajatella silloin, kun ei itsellä ole vastaavia taloudellisia huolia. Sinä olet sitten mielestäni ahdasmielinen. AP tekee kaikkensa perheen eteen!

Vierailija
31/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan loistava ajatus! Paljon tsemppiä teidän perheelle :)

Vierailija
32/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:18"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 08:09"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 07:55"] Jos on pakko, on pakko. Kiintymys-suhde äitiin kärsii toki. Tilalle tulee läheisempi suhde isään. Vauvalle tärkeintä on pysyvä turvallinen hoitaja, ei sen tarvitse olla äiti. [/quote] Höpsis. Äiti on poissa 8 tuntia päivästä ja kiintymyssuhde kärsii? Onhan heillä vielä 16 tuntia vuorokaudessa yhdessä. Nukukkoon ja imettäköön vaikka perhepedissä niin läheisyys säilyy. Kärsiikö kiintymyssuhde myös isään jos hän käy töissä? Kyllä molemmat vanhemmat ovat lapselle yhtä tärkeitä oli se sitten kuka tahansa joka päivisin hoitaa. Vauvathan joka tapauksessa nukkuvat ainakin 3 tuntia päivässä. [/quote] kyllä, kiintymys-suhde kärsii ihan kumpaan tahansa vanhempaan, jos hän on esimerkiksi työpäivän verran poissa. 3 kk ikäinen vauva ei pysty vielä kehittymättömyyttään pitämään poissaolevan vanhemman mielikuvaa muistissaan.

[/quote]

Eli mitä ehdotat, että kaikki vanhemmat ovat kotona koko ajan eikä kukaan elätä perhettä? Onko koko Suomen maa täynnä ihmisiä joilla on puutteellinen kiintymyssuhde isäänsä? Tästa aiheesta tehdään nyt vaan ongelmaa koska kyseessä on lasten äiti. 

[/quote]

Etkö ymmärrä pointtia? Onko näin sanottu? Pointti oli vain se, että siihen joka on kotona on läheisempi suhde. Niin se vain on ja sille ei voi mitään. Kyllä meilläkin huomaa sen. Itse olin kahden ekan kanssa kotoa pitkään. Kolmannen kanssa menin tosi aikaisin töihin (4kk) ja jäi isänsä kanssa kotiin.
.
Ensimmäiset ovat enemmän mun perään ja läheisempiö, vika taas isäänsä läiheisempi.
.
Nämä vaan on asioita jotka on valittava kumpi menee töihin ja kumpi jää kotiin.

Vierailija
33/33 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 07:55"]Jos on pakko, on pakko. Kiintymys-suhde äitiin kärsii toki. Tilalle tulee läheisempi suhde isään. Vauvalle tärkeintä on pysyvä turvallinen hoitaja, ei sen tarvitse olla äiti.
[/quote]

Näinhän se on, vaikka miten asiaa vääntäisi. Faktat faktoina, miksi ihmeessä noin paljon alapeukkuja tuo kommentti saanut?

Kärsiihän se kiintymyssuhde. Teoriassa selvä asia ja käytännössäkin nähty.
[/quote]
No tota ei meillä vaan :D meillä tosin harmi vain kävi niin, että isä kuoli kun minä (esikoinen) olin kuusi ja kuopus oli kolme. Eikä kukaan kokenut jäävänsä orvoksi, päin vastoin äiti oli (ja on) aivan upea äiti, yksinhuoltajaleskenä paiski töitä ja kasvatti meidät penskat yksin ja voin puhua sisarustenikin puolesta että äiti on meille ihan uskomattoman rakas. Siitäkin huolimatta, että pikkulapsiaikana äiti oli töissä ja isä meidän kanssa kotona. Toki isää oli ja on ikävä, mutta äitiin(kin) kehittynyt hyvin läheinen suhde pysyi lujana tragediankin keskellä.

T. Viestin nro 26 kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän