Toisessa korvassa kuuluu jatkuvasti sydämen syke
Verenpaine on normaali. Lääkäri ei oikein ota tosissaan. Alkaa jo nukkumiseen vaikuttaa, kun kokoajan humputtaa. Onko ollut samanlaista? Mistä löytynyt vika?
Kommentit (48)
Tinnituksesta on kysymys, mutta jos se on pulssin tahdissa sykkivää ääntä, on aihetta kuvantaa pää verisuonipoikkeavuuksien poissulkemiseksi.
Mulla kuuluu vasemmassa korvassa syke. Erotan sen erityisen selvästi, jos olen hiljaisessa paikassa, esimerkiksi illalla nukkumaan mennessä, tai urheillessa.
Reilu vuosi sitten otin varasin ajan korvalääkärille. Kysymysten ja muutaman testin jälkeen hän passitti minut pään magneettikuvaan (pääsin kuvaukseen jo parin päivän päästä, koska menin yksityiselle, mutta kuvan lausui yliopistosairaalan neuroradiologi). Siinä kuvassa oli löydöksenä epäily verisuonen epämuodostumasta (oikovirtaus). Lausunnossa suositeltiin aivoverisuonikirurgisen (tjsp.) ryhmän konsultaatiota yliopistosairaalassa. Korvalääkäri kuitenkin kirjoitti lähetteen tarkempaan dynaamiseen magneettikuvaan, jossa käytettiin varjoainetta. Voin kertoa että ne pari viikkoa kuvien lausuntojen välillä oli tuskaa. En juurikaan nukkunut, vaan kelailin joutuvani leikkaukseen 😬 Toisessa kuvassa ei näkynyt poikkeavuuksia verisuonien anatomiassa. Ainoa poikkeama oli vähän suurempi virtausnopeus yhdessä verisuonessa hyvin lähellä korvaa. Tuo tieto oli suuri helpotus. Lopullinen diagnoosi oli pulsoiva tinnitus.
Uskon sinun olevan aidosti huolissasi tilanteestasi. Suosittelen hankkiutumaan erikoislääkärille, koska kaikilla yleislääkäreillä ei välttämättä ole kovin tarkkaa erikoisosaamista juuri tästä aiheesta. Mulla koko prosessissa ekasta puhelinsoitosta ajanvarausta varten lääkärin viimeiseen soittoon, jossa kertoi lausunnon toisesta kuvauksesta meni alle kuukausi. Alku yksityisellä, ekojen kuvien jälkeen lähetteellä julkiselle saman lääkärin potilaaksi.
Mulla on nyt se. Alkoi kun tungin liian ison korvatulpan joka oli outoa merkkiä, apteekista ostettu, eikä sitä normaalia mitä käytän. Lisäksi hermosto veti pulssia aiemmin, johon beetasalpaaja nyt (ei vielä täysi annostus), lämmönsäätely ei toimi normaalisti ihan kehossa. Toivottavasti saan joskus jonkun lääkärin kiinni tulevaisuudessa, nyt tähän vaivaan. Kilpirauhaskokeen tulosta en tiedä vielä.
Vierailija kirjoitti:
Tinnituksesta on kysymys, mutta jos se on pulssin tahdissa sykkivää ääntä, on aihetta kuvantaa pää verisuonipoikkeavuuksien poissulkemiseksi.
Mistä tietää missä verisuoni on kaulassa, päässä vai jalassa tms. Sydän. Entä jos korvassa on joku vika joka tekee sen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tulee tuota kun korva on tukossa vaikusta. Kokeile huudella korvaa. Apteekista iso ruisku ja sillä kädenlämpöistä vettä korvaan. Ennen huuhtelua voi myös laittaa esim. Removax tippoja ja antaa vaikuttaa vaikka yön yli.
Joillakin se alkaa veden menosta korvaan. Mieluummin spray apteekista.
stressi/ahdistus