Toisessa korvassa kuuluu jatkuvasti sydämen syke
Verenpaine on normaali. Lääkäri ei oikein ota tosissaan. Alkaa jo nukkumiseen vaikuttaa, kun kokoajan humputtaa. Onko ollut samanlaista? Mistä löytynyt vika?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus vähän sellaista kun oli kerääntynyt vaikkua. Korvat putsattuna ei enää.
Sama täällä auttoi , kun lääkäri kaivoi ainamoisen vaikun toisesta korvasta.
Ap. Yhteys lekuriin.
Mulla oli tuollaiseen syynä jokin pieni läppä joka sulkee korvakäytävän yhteyden nenänieluun. Kyseinen läppä jumiutui tuntemattomasta syystä auki-asentoon (lääkärin selitys) ja sulkeutui noin viikon kuluessa itsekseen. Lääkäri neuvoi että sen voi vaivan mahdollisesti uusiessa yrittää sulkea puristamalla sieraimet ja suu tukkoon ja puhaltamalla. Ei välttis toimi ja silloin auttaa vain aika.
Kiusallinen, ja hivenen vaarallinenkin vaiva, mulla se vaikutti tasapainoonkin.
Kannattaa putsata korvat joko kotona tai jos ei onnistu niin varata aika hoitajalle. Mulla ainakin iso vaikkumöykky aiheutti tota.
Onko hampaat missä kunnossa?
Itsellä oli sama vaiva todella häiritsevänä kun oli viisaudenhampaat puhkeamassa, se tykytys oikeasti meinasi tehdä hulluksi.
Hampaat puhkesi ja mahtui suuhun ja tykytys on vaimentunut.
Mulla johtuu niskajumista. En tajunnut itse, mutta kävin korvalääkärillä ja kertoi ettei näy vikaa. Suositteli hierojaa.
En käynyt hierojalla mutta sain itse hieman tilannetta laukeamaan ja oire katosi. Mulla tulee myös hammassärkyä niskajumista ja muita outoja vaivoja.
Täysiä hulluja olette! Päässä tykyttää ja kuuluu ääniä pään sisältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote pistää pumpun rytmit sekaisin.
Tunkekaa nyt jo ne rokotteenne sanonko minne. 🤡🤡🤡
Käsivarsiin?
Itellä tuo johtuu kaulan lihasten kireydestä, fyssarin mukaan kannattelen päätä vähän väärässä asennossa ja siksi kaulan sivussa oleva lihas painaa korvan lähellä meneviä verisuonia.
Yksi hyvä konsti lievittää tykytystä on laittaa pitkä jumppakuminauha niskan taakse ja sen päät naaman edestä ristiin. Sitten vetää kuminauhasta yhdellä kädellä ja toisella vähän vastustaa samalla, vuorotellen, niin että pää kiertyy puolelta toiselle. Venyttää kivasti juuri sitä lihasta, josta tuo vaiva ainakin itselläni johtuu.
Tulen itsekin vielä kertomaan tämän saman jutun vielä kerran :D. Mulla tätä tapahtuu kohtalaisen usein ja joka kerta on auttanut korvien puhdistus. Mulla on pienet korvakäytävät ja sinne jää helposti vaikkua jumiin. Mulla on sellainen truutta, jolla saa laitettua suolaliuosta korvaan paineella joka huuhtoo vaikun pois.
Kun tämä on ensimmäinen kerta kun sulla käy näin niin suosittelen, että käyt lekurilla. Jos tämä johtuu tukkoisesta korvasta, niin suosittelen myös kysymään lääkäriltä mitä mieltä hän on sinun tapauksessa tosta, että puhdistaa fysiologisella suolaliuoksella itse kotona, mikäli näin sattuisi käymään uudestaan. Tulee nimittäin edulliseksi ja apu on aina lähellä mikäli sinullekkin auttaisi tämä keino.
Tsemppiä :)
On kokemusta, mutta jäi mysteeriksi, mistä johtui. Vaiva meni itsestään ohi muutaman viikon päästä.
raudan puute voi tehdä kaikenlaista sydämeen liittyvää oiretta
Minullakin kuuluu syke korvassa, vaikka asun yksin ja kyse on kyllä ihan omasta sykkeestäni ja vieläpä levossa silloin, kun en tee yhtikäs mitään, että heko, heko, osta lego😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli joskus vähän sellaista kun oli kerääntynyt vaikkua. Korvat putsattuna ei enää.
Sama täällä auttoi , kun lääkäri kaivoi ainamoisen vaikun toisesta korvasta.
Ap. Yhteys lekuriin.
Luulen, että itsellänikin johtuisi juuri vaikusta, kun korva osittain tukossa ja tuntuukin tukkoiselta.
Mulla kuuluu kanssa syke vasemmalla puolella. Mainitsin tästä ohimennen työterveyslääkärille ja huomasin hänen reaktiostaan, että oho, tämä ei tainnutkaan olla mikään normijuttu. Varasin lääkärin ohjeesta ajan kuulotestiin ja sen jälkeen lääkärille, mutta en saanut tuolle kyseiselle lääkärille enää aikaa. Kuulotesti oli siis normaali.
Sain ajan lääkärille, jonka mielestä "vähän kaikki kuulee sykkeen korvassa". Näin ajattelin asian myös olevan, koska mm. puolisoni kertoi kuulevansa sen ajoittain. Lääkäri kuitenkin konsultoi korvalääkäriä ja teki lähetteen korvatautien polille.
Korvatautien polilla tehtiin perusteellinen tutkimus korvalle, testattiin kuuloa ja katsottiin jollakin kameralla. Lääkäri teki lähetteen magneettikuvaukseen, koska joskus pulsoivaa tinnitusta aiheuttaa (yleensä) hyvälaatuinen kuulohermokasvain.
Kävin magneettikuvassa, josta ei löytynyt mitään.
Kokonaisuudessaan tähän prosessiin meni työterveys+TAYS n. 3 kk ja tuli selvyys asiaan, ei huoleta enää. Mutta siis useampi lääkäri oli kohdallani sitä mieltä, että asia pitää tutkia (eka työterveyslääkäri, tokan työterveyslääkärin konsultoima korvalääkäri, poliklinikan lääkäri).
Pakko kirjoittaa kun kärsin itsekin moisesta varmaan jonkun reilun vuoden verran. Nyt en onnekseni ole tuntenut sitä muutamaan kuukauteen.
Sitä esiintyi oikeastaan pelkästään oikeassa korvassa ja tunne oli juuri sellainen tykytys/sydämen syke. Se alkoi pidemmän päälle häiritsemään ja kävin parikin kertaa lääkärissä. Mitään järkevää syytä sille ei oikein löytynyt ja muistaakseni otettiin jotkut melko suppeat verikokeetkin, mutta arvoissa ei ollut mitään normaalista poikkeavaa..
Verenpaineeni on ollut hieman koholla ja erityisesti ilmeisesti alapaine iltaisin. Lisäksi esiintyi elohiiren tuntuisia tuntemuksia pitkin kroppaa ja välillä on ollut turhauttavaa kun sellaisille oireille ei oikein mitään syytä löydy.
Nyt ei enää ole ollut mutta luulen että stressillä on ollut vaikutusta, korvissa ei ole ollut vaikkua tmv.
Minulla on kuulunut syke toisessa korvassa jo varmaankin lähemmäs 30 vuotta. Eipähän tarvitse tunnustella pulssia.
Mulla tulee tuota kun korva on tukossa vaikusta. Kokeile huudella korvaa. Apteekista iso ruisku ja sillä kädenlämpöistä vettä korvaan. Ennen huuhtelua voi myös laittaa esim. Removax tippoja ja antaa vaikuttaa vaikka yön yli.
Riippuu vähän miten ja millä lailla syke kuuluu.
Itselläni ns. Pulsoiva tinnitus ja tutkimukset jäivät vähän kesken. Enemmän suhinaa sykkeen tahtiin ja kuuluu jopa stetoskoopilla kallonpohjassa olevista suonista. 24/7 suhisee sykkeen tahdissa.
Pelkkä syke on eri asia.
Mulla kuului myös yhteen aikaan ja lopulta jumalaton tinnitus. Sain noihin aikoihin burn Outin. Otin lopputilin töistä ja loppui jonkin ajan kuluttua molemmat.
Eli stressi ja henkinen pahoinvointi oli syy. Sekä unettomuus. Ikinä en olisi uskonut! Vika oli korvien välissä ( heh). En sano, että sulla olis tätä, mutta kerroimpa oman kokemukseni.
Mulla oli vauvana/pienenä lapsena niin paljon korvatulehduksia että korvat putkitettiin. Parikymppisenä oli toisessa korvassa jokin välikorvan vaurio tms, kun tullut oltua ilman korvatulppia tosi meluisassa paikassa ja aina kuunnellut musiikkia liian kovalla. Kolmekymppisenä nyt samaa kohinaa kun AP:lla hormoniehkäisyn aloituksen myötä ja sitä ihan tutkittiin mutta ei löytynyt syytä. Lääkäristä ja neuvolasta väittivät myös ettei voi liittyä hormonivalmisteeseen, tai että sellaista sivuvaikutusta ei ole ainakaan raportoitu. Ensin kävin korvien huuhtelussa, ei mitään vaikutusta. Sitten tutkittiin ja kun vain paheni ja jatkui, pääsin ihan pään magneettikuvauksiin mutta ei sieltäkään löytynyt mitään. Vaiva on välillä lähes kokonaan poissa joten olen alkanut kallistumaan stressin puoleen. Koko kohina alkoi hyvin kuormittavassa elämäntilanteessa ja oli pahimpana kun olin stressaavassa vaikeassa suhteessa ja koko ajan ihan poikki, eli ainakin pahenee tuosta. Onko sulla AP jo helpottanut tai oletko huomannut mitään yhteyttä stressiin? Onko elämäntilanteessa jotain mikä voisi vähintään alitajuisesti kuormittaa? Mut kyllä otettiin ihan tosissaan lääkärissä mistä olen hyvin kiitollinen. En käytä enää kyseistä ehkäisyä ja vaiva on silti jatkunut eli tuskin siis liittyi siihenkään. Tsemppiä, tiedän miten paljon tuo voi pahimmillaan elämänlaatuun vaikuttaa kun ei meinaa edes kuulla kunnolla!!