Postin kotiinkuljetus. Miten tämä on mahdollista olla näin p%%kaa?
Tuijotin omaposti-appiani silmä kovana, kun oli kotiinkuljetus tulossa tänä iltana. Siinä luki selkokielellä että paketti olisi 5 minuutin kuluttua kotonani, ja kartassa näkyi että ovat ihan kulman takana. Siinä luki jopa että "jos on ongelmia, kuljettaja soittaa sinulle numeroon XXXX (minun numero)." Myös ovikoodi oli laitettu tuohon vielä jopa erikseen kun siinä on nykyään kenttä sitä varten.
5 minuuttia myöhemmin pamahtaa vain ruudulle, että "kotiinkuljetus ei onnistunut, saat pian tiedon paketin uudesta toimintatavasta".
Siitä mitä hemmettiä?
Kommentit (67)
Mulle tulossa paketti. Eilen tilasin ja nyt tuli kysely mihin aikaan haluan postin tuovan paketin. Muuten hyvä mutta toimitusosoite on jotain ihan muuta kuin se missä asun?
Tilaan seuraavan kerran kun pienet tuotteet saa suoraan postilaatikkoon. Nyt ei sellaista palvelua oikein saa,
Muistan kun aikoinaan tiputettiin vielä näitä "Vastaanottajaa ei tavoitettu blaa blaa" lappuja postiluukusta, olin saraslomalla kotona ja odotin lähetystä. Kuulin ovelta rapinaa, kurkkasin ovisilmistä ja tempaisin oven auki "moiii, sulla on varmaan mun paketti?" Tyypillä meni pasmat sekaisin ja änkytti ettei nyt kyllä ole.. Eli tuli ovelleni ILMAN lähetystäni ja aikoi jättää lapun, ettei minua muka tavoitettu! Tuolloin tajusin miten posti ku settaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi noin aina postin kotiinkuljetusten kanssa. Hassuinta oli, että oli lupa jättää oven taakse ilman kuittausta.
Asiakaspalvelu on yksi vitsi, siis postin asiakaspalvelija heitteli mulle vaan nauruhuutohymiöitä (?!?) kun kyselin asiasta.En tilaa postilla enää ikinä mitään.
Siis täysin sama juttu, olin valinnut että voi jättää oven taakse, kun ajattelin että sitten tulee varmana perille kun heidän ei tarvitse edes odottaa oven avausta ja sitä ei voi käyttää tekosyynä sille ettei toimitettu. No toisin kävi.
-AP
Minulle tuli paketti perille, mutta koska olin etätöissä ja minulla oli useampi palaveri päivän aikana, niin valitsin tuon "jätä ovelle" vaihtoehdon. No eikös se saakelin kuski sitten pimpottanut ovikelloa. Miksi edes tarjotaan tuollaista vaihtoehtoa, jos se ei vaikuta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on yllättävästi tulleet nuo kotiinkuljetus -tilaukset Postinkin kautta, ja hyvä niin, koska en niitä rehellisesti pystyisi hakemaan itse. On saatanasyytäkin toimia kun se kuljetus maksaa kuitenkin jotain 10-15 e. Ovikoodia ne eivät kuitenkaan osaa käyttää, vaan soittavat ja ovi pitää avata.
Tuohan on postin hinnastossa jo edullinen. Katselin tässä paketin lähetystä, kun pitäisi lähettää pitkähkö puolitoistametrinen muutaman kilon paketti (tankomallinen tavara, eli jotain 150*15*15) eteenpäin. Postin hinta tuollaiselle täysin sekopäiset 49,90 €. Ei hemmetti.
Portiin on ilmeisesti soputtautunut järj. rikollisuus!
Tämä lienee niin järjestelmällistä että touhu haisee taivaaseen asti!
Nato maahan pyrkivällä on alas ajettu soluttautunut Posti huono käyntikortti!
En muista enää oliko posti vai muu firma, mutta se soitti olevansa kohta Rauhankatu xx:n kohdalla. Minä vastasin, etten ole ikinä asunut Rauhankadulla.
Ei ne yleensä edes soita. Hyvä, että soitti, koska oltiin sovittu, että saa jättää oven taakse.
Ulkomaillakin ihmetellään kun suomalaiset kuluttajat eivät saa heille lähetettyjä ulkomailta tulevia lähetyksiään!
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaillakin ihmetellään kun suomalaiset kuluttajat eivät saa heille lähetettyjä ulkomailta tulevia lähetyksiään!
Se maineen menetys ja ihmetys kulkee myös Suomesta ulkomaan suuntaan!
Posti: Soitamme ensin ja sovimme toimitusajan.
Todellisuus: Paketti toimitetaan satunnaiseen aikaan soittamatta ja 90% tapauksissa se toimitetaan työajalla, jolloin kotona odottaa "yritimme toimittaa pakettia, mutta ette olleet kotona, joten hakekaa paketti postista 10 km päästä." lappunen. Siitä ilosta vielä maksoin. En käytä kotiinkuljetusta enäännnnnnn.
Uskoisi että Turkissa ei ole vastaavia postinkulun ongelmia!
Vierailija kirjoitti:
Poliitikkojemme satsaus vakavaan ongelmaan on lapsellisella tasolla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös palautettavasta paketista jokin taho nettoaa ja minne se tuote lopulta päätyy?
Muutama vuosi sitten ostin huonekalun eräästä liikkeestä johon sitten myös halusin kotiinkuljetuksen.
Se sitten oli postin kautta tai niiden kautta joku aliurakoitsija..
Paikalle pamahti 2 ei suomalaista miestä joista toinen oli ok mutta toinen kyyläsi lähinnä takapuoltani.
Illalla sitten puhelin soi ja siellä se mies soitti..en toki vastannut kun en halunnut mitään muuta..
Eli olettavat että kaikki naiset haluavat myös jotain palvelua illalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös palautettavasta paketista jokin taho nettoaa ja minne se tuote lopulta päätyy?
Sitä nopeammin se palautuu sitä enemmän tuo taho nettoaa!
Siis missä näkyy missä posti on tulossa kartalla ja milloin perillä?
Uskoisi että Postin maamio on nyt riisuttu!
Noista epäkohdista virkailijalle paperi, johon kuittaus kopioon. Tämä siis tjlle ja kopioita eduskuntaan!!