Postin kotiinkuljetus. Miten tämä on mahdollista olla näin p%%kaa?
Tuijotin omaposti-appiani silmä kovana, kun oli kotiinkuljetus tulossa tänä iltana. Siinä luki selkokielellä että paketti olisi 5 minuutin kuluttua kotonani, ja kartassa näkyi että ovat ihan kulman takana. Siinä luki jopa että "jos on ongelmia, kuljettaja soittaa sinulle numeroon XXXX (minun numero)." Myös ovikoodi oli laitettu tuohon vielä jopa erikseen kun siinä on nykyään kenttä sitä varten.
5 minuuttia myöhemmin pamahtaa vain ruudulle, että "kotiinkuljetus ei onnistunut, saat pian tiedon paketin uudesta toimintatavasta".
Siitä mitä hemmettiä?
Kommentit (67)
Postiin ei pääse töihin, jos läpäisee palikkatestin.
Mulle kävi noin aina postin kotiinkuljetusten kanssa. Hassuinta oli, että oli lupa jättää oven taakse ilman kuittausta.
Asiakaspalvelu on yksi vitsi, siis postin asiakaspalvelija heitteli mulle vaan nauruhuutohymiöitä (?!?) kun kyselin asiasta.
En tilaa postilla enää ikinä mitään.
Ei posti ole ainoa toimittaja, joka noin tekee.
Budbee:n kuskikin oli jo parin minuutin päässä kodistani, mutta sitten paukahti puhelimeen, ettei pystynyt toimittamaan, vaikka sillä oli ovikoodi ja puhelinnumero. Oli vielä tallentanut tiedon, että muka oli yrittänyt soittaa minulle kaksi kertaa, vaikka puhelimeeni oli tullut 0 puhelua ja puhelinnumeroni oli ihan oikein sovelluksessa.
Tosin pakettikuskin työ ei varmaan kerää terävimpiä ihmisiä.
Meille kävi sama. Kuljettaja kävi pihassa ja jätti postilaatikkoon lapun, että vastaanottajaa ei muka tavoitettu ja paketti on noudettavissa Postin toimipisteestä. Nähtiin ikkunasta. Soitin Postin asiakaspalveluun, ja sama tyyppi joutui tuomaan paketin uudella reissulla.
Oi muistuupa vielä se aika mieleen kun postinkantajat pudotteli niitä "yritin toimittaa pakettisi mutta kukaan ei avannut ovea" -lappuja. Sellainen tipahti jokunen kerta postiluukusta vaikka olin kotona eikä kukaan taatusti soittanut kelloa. Ajat muuttuu mutta ei niin kovin paljon loppujen lopuksi.
AP on joutunut surullisenkuuluisan Postininjan®️ uhriksi.
Mutta älä sure, Postininjalla ei edes ole sitä sinun nyssykkääsi mukana, kunhan tiputtaa äänettömästi ”hae itse”-lapun.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi noin aina postin kotiinkuljetusten kanssa. Hassuinta oli, että oli lupa jättää oven taakse ilman kuittausta.
Asiakaspalvelu on yksi vitsi, siis postin asiakaspalvelija heitteli mulle vaan nauruhuutohymiöitä (?!?) kun kyselin asiasta.En tilaa postilla enää ikinä mitään.
Siis täysin sama juttu, olin valinnut että voi jättää oven taakse, kun ajattelin että sitten tulee varmana perille kun heidän ei tarvitse edes odottaa oven avausta ja sitä ei voi käyttää tekosyynä sille ettei toimitettu. No toisin kävi.
-AP
Koska ne kuljettajat...
UPS: llä sama, ajavat ohi pysähtymättä, kun näkevät ulko-ovessa ovikoodin. Olin kerran partsilla kytiksellä, että ilmoitan ovikoodin, mutta eihän se saamarin juippi edes pysähtynyt. Ja UPSilla ei kuskeilla ole edes työnantajan puhelinta, että pääsisivät soittamaan asiakkaalle. Säästö kait tuokin. Itse vältän tilaamasta nettikaupoista mitään, kun pakettien saaminen on nykyään niin vaikeaa. Kukaan ei nykyään enää välitä asiakaspelvelusta tuon taivaallista.
Ja toki sitten vielä pitää muistaa ne postin "hups, lähetimme pakettinne vahingossa takaisin Saksaan" -ilmoitukset, kun noudat pakettia ihan ajoissa noutopisteestä. Pakettia ei sitten enää kääntymään saa, vaikka Suomessa vielä olisi, koska paketti on Postin tulkinnan mukaan lähettäjän omaisuutta ihan riippumatta siitä, että lähes aina ne ovat ostoksia, jotka on jo maksettu.
Korvaukseksi tarjoavat postimerkkejä :D
Postin kotiinkuljetus pitäisi poistaa kokonaan. Se ei toimi enää. Todella harmi. Aina isompaa tavaraa tilatessa pitää miettiä miten sen saa kotiin tuotua vaikka lähetykseen kuuluu kuljetus. Ei onnistu kuitenkaan vaikka sovit ajat, jätät tiedot ja tosiaan valtuutat jättämään oven ulkopuolelle tarvittaessa.
Mulle on yllättävästi tulleet nuo kotiinkuljetus -tilaukset Postinkin kautta, ja hyvä niin, koska en niitä rehellisesti pystyisi hakemaan itse. On saatanasyytäkin toimia kun se kuljetus maksaa kuitenkin jotain 10-15 e. Ovikoodia ne eivät kuitenkaan osaa käyttää, vaan soittavat ja ovi pitää avata.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on yllättävästi tulleet nuo kotiinkuljetus -tilaukset Postinkin kautta, ja hyvä niin, koska en niitä rehellisesti pystyisi hakemaan itse. On saatanasyytäkin toimia kun se kuljetus maksaa kuitenkin jotain 10-15 e. Ovikoodia ne eivät kuitenkaan osaa käyttää, vaan soittavat ja ovi pitää avata.
Minä olen saanut yllätys yrityspaketin ihan ilman mitään ovikoodejakin, kyllä postilla ne koodit on tiedossa, eihän postikantajakaan pääsisi sisään. Nuo yrityspaketit on sellaisia, että ne voidaan toimittaa milloin vain "virka-aikana" mitään ilmoittamatta ja kysymättä. Onneksi satuin olemaan kotona.
Posti hoitaa myös Hesarin jakelun pk-seudulla. Jouduin lopettamaan lehden tilaamisen kokonaan ja tilasin vain nettilehden, koska etukäteen ilmoitettuja jakeluhäiriöitä on ollut syksyn ja talven aikana kymmeniä (lehti voidaan jakaa vaikka klo 18 illalla). Lisäksi lehti on jätetty useita kertoja jakamatta koko pieneen taloyhtiöön, vaikka kaikki tilaajat ovat soittaneet tai tehneet netti-ilmoituksen ja pyytäneet toimittamaan puuttuvan lehden. Näin tapahtui ainakin kolme kertaa.
Mitään anteeksipyyntöä ei ole tullut, puhumattakaan rahahyvityksestä. Sanoma vastaa kyllä itse ulkoistamistaan palveluista, mutta on kuin ku-si sukassa.
Vaaditteko rahat takaisin? Nimittäin jos ottaa maksun palvelusta jota ei kuitenkaan toimiteta, on kyseessä petos.
Tilasin paketin postin kotiinkuljetuksella. Seurasin paketin kulkua, ja saman tien kun paketti oli kaupungissa, tuli ilmoitus "pakettinne on uudelleenohjattu pakettiautomaattiin."
Yksi iso vitsi koko posti.
Tämä ei ole varmaan postin vika, mutta kun tilaa verkkokaupasta pienen pienen tuotteen, joka luvataan lähettää kijepostina ja silti tulee ilmoitus, että on noudettava postista, niin kerran jätin noutamatta. Tänä ilmastohysteerisenä aikana jos tuote joka on niin pieni, että mahtuu helposti kirjeeseen pakataan niin muhkeasti ja materiaalia säästämättä ettei mahdukaan postilaatikkoon, niin pitäköön tavaransa. Ja poistakoon kirjelähetysvaihtoehdon myös kun se ei olekaan totta ettei asiakas hämäänny.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei ole varmaan postin vika, mutta kun tilaa verkkokaupasta pienen pienen tuotteen, joka luvataan lähettää kijepostina ja silti tulee ilmoitus, että on noudettava postista, niin kerran jätin noutamatta. Tänä ilmastohysteerisenä aikana jos tuote joka on niin pieni, että mahtuu helposti kirjeeseen pakataan niin muhkeasti ja materiaalia säästämättä ettei mahdukaan postilaatikkoon, niin pitäköön tavaransa. Ja poistakoon kirjelähetysvaihtoehdon myös kun se ei olekaan totta ettei asiakas hämäänny.
Kyllä tuo kuulostaisi että on myös Postin vika. Ilmastonmuutos on myös niiden vika, kuten myös koronavirus ja myös se että olet lihonnut 5kg on niiden vika.
Kiittäkää EU:ta ja "vapaata markkinataloutta". Halvimmalla tehdää ihmisille paskaa eikä kukaan valita asiasta. Pthui! Porukka käy onnessaan syömässä jotain pizzaa ja kebabbia ympäri Suomea. Kallsita teollista einespaskaa, kun eivät tiedä mitään paremmasta. Hyi saatana.
Lukee myös "lähetystä on yritetty toimittaa" mukamas. No ei todellakaan ole. Tuohan on ihan selvä valhe. Eikö näistä voi tehdä jotain valitusta?
-ap