Olisiko sinusta ok jos lapsesi opettaja olisi altistunut koronavirukselle mutta tulisi silti töihin?
Kommentit (38)
Tottakai olisi ok. Menen itsekin töihin, opettaja olen, kolmesti rokotettu ja altistunut jo ties kuinka monta kertaa.
Tuskinpa kolmesti rokotettu koronaa saa:)
Lapsenikin on altistunut. Koulussa se silti käy. Kun ei oireile, en pidä kotona. Viimeksi oli sama juttu. Altistui, käskettiin olemaan kotona. Ei koronaa.
En ymmärrä mitä ajat takaa. Olen itse ope ja koko tämän alkaneen ja viime syksyn altistuksia on tullut koko ajan. Joulun jälkeisellä viikolla laskin, että olin altistunut töissä kuusi kertaa. Sen jälkeen en ole viitsinyt edes laskea. Käytän vahvempaa maskia, joten eipä näitä kai virallisesti altistuksiksi edes lasketa.
Miten te jaksatte jauhaa tätä täysin tyhjää ja tarpeetonta?
Ei tämä ole mikään "tulisi" silti töihin. Altistuneita opettajia tulee joka päivä töihin.
Siellä töissähän ne opet nimenomaan altistuvat.
Oliko ap:n kysymys joku kompa?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kolmesti rokotettu koronaa saa:)
Oletko tosissasi?
Töissä ”altistuminen” maski naamalla ei ehkä vielä sairastuta mutta kun perheessä koronaa ja tullaan töihin, ohjeiden mukaisesti kyllä mutta onko järkevää?
Ainakin Jyväskylän kaupungilla on ohjeistus töihin menemiseen jollei ole oireita , vaikka kotona olisi koronaposi. Joten minkäpä täällä ope sille voisi.
Kouluista on hirveästi lapsia pois . Lapseni koulusta oli viime torstaina pois 90 oppilasta ( oppilaita on siellä reilu 500)
Samoin lapset joiden perheissä koronaa siellä samoissa luokissa altistamassa muita. Tätä nyt halutaan.
Kysytään näin... olisko sinulle ok, että opettaja tulee töihin vaikka on korona positiivinen?
Näin hän tämä menee vanhustenkin kanssa. Nyt jo Siun soten alueellakin. :/
Vierailija kirjoitti:
Töissä ”altistuminen” maski naamalla ei ehkä vielä sairastuta mutta kun perheessä koronaa ja tullaan töihin, ohjeiden mukaisesti kyllä mutta onko järkevää?
Ei ole ainakaan mitään järkeä istua täysin oireettomana kotona, nega- testin tehneenä vaikka kuinka olisi perheenjäsen sairaana.
Niin eihän tämä koske vain opettajia. Lääkäreillä, sairaanhoitajilla, lähihoitajille jne sama juttu. Muu perhe kotona koronapositiivisina ja oireisina ja sinne vain töihin altistamaan muita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että alakoulun opettajat käy oppilaiden kanssa syömässä. Ilman maskia. Meillä on ruokalassa samaan aikaan 100 oppilasta.
Niin no, toinen vaihtoehto olisi, ettei koululla olisi ketään opettamassa. Olemme nimittäin jatkuvassa altistuksen tilassa jos vanhoja sääntöjä tarkastelisi: ei ehdi edellinen päättyä, kun uusi jo alkaa.
En nykyään riisu maskia töissä lasten keskellä koko päivänä. Yhden kahvikupin juon opehuoneessa, silloin olen n. 3min ilman maskia. En syö töissä ollenkaan koko päivänä. Toistaiseksi olen vältynyt sairastumiselta, vaikka työskentelen pienten kanssa tiiviisti ja luokallani on ollut sairastuneita joulukuusta lähtien jo 5.
On OK.
Terveenä voi olla töissä, koulussa tai missä lie, sairaana kotona sairastamassa.
Ketä kiinnostaa kenelle se on ok ja kenelle ei ole. Näin toimitaan olipa se sulle ok taikka ei.