Kuinka kauan kestää sopeutua uuteen työpaikkaan ?
Olen nyt ollut kolmisen viikko uudessa työssä. Työni on aika vaativaa ja vastuullista. (ei kuitenkaan vaikuta ihmishenkiin) Tuntuu että olen vielä ihan pihalla siitä kaikesta mitä mun pitäis osata, muutama virhekin on jo tullut tehtyä. Mieli on heitellyt laidasta laitaan. Välillä tuntuu etten tule koskaan oppimaan työtäni ja olenko ihan väärällä alalla. Välillä taas tulee onnistumisen kokemuksia kun huomaa sisäistäneensä jotain.
Raskainta tässä on se että työ tulee mukaan kotiin ja vapaapäiviin. En montakaan tuntia ole vapaallakaan siten etten miettisi työtä. Ahdistaa ja pelottaa. Aamuisin töihin mennessä on tarkisteltava kaikkea edellisinä päivinä tehtyjä juttuja että ne on oikein, ja tämä juuri stressaa -> ajatus kierre siitä että teinkö sen ja sen nyt ihan oikein jne. En ole tämän kolmen viikon aikana oikein nukkut kunnolla, tosin kävin eilen lääkärissä ja sanoin tästä asiasta joten lääkäri kirjoitti unilääkkeitä.
Olen suorittanut korkeakoulututkinnon tähän ammattiin. Harjoittelut suoritin eri tyyppisissä tehtävissä ja onnistuin samaan paikat joissa oli ihania ihmisiä, joten stressasin harjoitteluaikana paljon vähemmän kuin nyt. Tämänkin hetkisessä työssäni on ihan mukavia ihmisiä, mutta olen huomannut että piireihin on vaikea näin uuten päästä, varsinkin kun en ole kovin sosiaalinen.
Eli kysyisinkin kuinka kauan teillä on mennyt oppia työnne ?? ja kuinka kauan menee ettei työtä enää kanna pään sisällä kotiin ??
Pelkään vaan että ahdistus lisääntyy ja menee siihen pisteeseen että en enää vaan pysty menemään töihin ??