Makean/epäterveellisen ruuan himo
Moi!
Mites teillä muilla sujuu viikonloput? Mun tekee ihan hirveesti mieli karkkia, pizzaa, jätskiä ja kaikkea epäterveellistä. :/ Jos syön, siitä saattaa seurata monen päivän "putki". En saa sitä sitten oikein katki. Olen kuin alkoholisti. Paino-ongelmia minulla ei ole.. mutta jotain ahmimiskohtauksiin taipuvaisuutta kylläkin.. En oksntele mutta syön kunnes on todella huono olo.
Nyt tekee ihna hirveästi meili taas kaikkea hyvää. Enkä oiekin tiedä pitäiskö syödä vai ei.. Kohtuutta en osaa :(
Kommentit (25)
Epäonnistuiko karkkilakko? Syytä bakteereja!
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/25/epaonnistuiko-karkkilakko-syyta-bakteereja
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:38"]
No mikähän tähän päivään auttais? Vielä en ole syönyt.. :/ Tänään esim. olen jo syönyt aamulla puuroa, mustikoita, raejuustoa, maitorahkaa, kahvia.. lounaalla muusia, grillimakkaran puolikkaan, raejuustoa, paljon salaattia.. välipalalla sämpylää, juustoa, kahvia.. himottaa!!!!
ap
[/quote]
mulla pysyy karkkihimot kurissa, kun syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa. Jos sätkin päivän pelkällä puurolla, salaatilla ja raejuustolla alkaa illalla loputon syöpöttely. Jos aloitan aamun täysrasvaisella jugurtilla (10%) ja marjoilla, lounaalla salaattia kunnollisella öljylorauksella ja jollakin proteiinilla, välipalaksi hedelmä/rahka/leipä, päivällisellä pihvi ja salaattia Kastikkeella, ei illalla ole mitään mässypakkoa. Ihan normaali iltapala mehukeittoa, hedelmää, jugurttia tai juureksia riittää.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 18:16"]Epäonnistuiko karkkilakko? Syytä bakteereja!
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/03/25/epaonnistuiko-karkkilakko-syyta-bakteereja
[/quote]
Tuo oli mielenkiintoista, että bakteerit kiittävät antamalla meille hyvänolontunteen, jos olemme syöneet niitä bakteereja hyödyttäviä ruokia. Ja eri bakteerikannathan on joko hyviksiä tai pahiksia.
Voisko se liittyä jotenkin hormoneihin? Jos sulla menkatkin on nyt.. Koska näin raskaana ollessa mun tekee _koko_ ajan mieli sipsiä, karkkia, limsaa, pitsaa.. You name it. Kaikki terveellinen ruoka ällöttää! Viime raskaudessa oli sama homma, hampaat irvessä söin salaattia ja himoitsin vain herkkuja.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 16:29"]
Mulla ihan samanlaisia ongelmia. Mitä enemmän syön herkkuja niin sitä enemmän niitä tekee mieli :D :/ Päivittäin taistelen himojeni kanssa
[/quote]
Sama mulla. Siten jos/kun sattuu antamaan sille himolle vallan ja syö vaikka karkkia, niin sitten tekee mieli jäätelöä, sipsiä, pizzaa eli vaan lisää kaikkea epäterveellistä. Päivästä toiseen ja itsekuri ei vaan riitä, vaan sitten sitä mässyttää monta päivää kunnes jossain vaiheessa ei enää pysty.