Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Feissari tuli kysymään että kiinnostaako minua auttaa yksinäisiä

Vierailija
06.06.2015 |

Enpä viitsinyt jäädä selittämään hänelle että tuen jo yksinäistä itseäni 24/7/365.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehdotin et voisin antaa seuraa mut se ois halunnu rahaa. Ihme sika

Vierailija
22/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:44"]Kenen luona olet alkanut käydä, ap? Sinä olet yksinäinen, mutta moni vanhus on ollut vuosikausia ilman läheisiä.
[/quote]

Keitä kaikkia sinä olet alkanut pyytää erilaisiin tapahtumiin? Milloin viimeeksi olet soittanut tutuillesi?

- ei Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:44"]

Kenen luona olet alkanut käydä, ap? Sinä olet yksinäinen, mutta moni vanhus on ollut vuosikausia ilman läheisiä.

[/quote]

Miten niin kenen luona? Kenen luona sinä käyt? Mistä tiedät onko minulla omaisia?

ap

Vierailija
24/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:15"]

Ne opetetaan ottamaan kontakti kysymällä "kiinnostaako luonnonsuojelu/ihmisoikeudet" jne, harva kai kehtaa sanoa että ei kiinnosta ja niinpä he pääsevät esittelemään asiaansa.

Usein vastaan että kiinnostaa kyllä mutta nyt on kiire.

[/quote]

Minä sanoin että ei kiinnosta. Tuntuu jotenkin irvokkaalta että kerätään rahaa yksinäisyyden poistamiseen kun se ei ole raha-asia.

ap

Vierailija
25/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään kiinnosta yksinäiset ihmiset. Kylmä totuus joka kaikkien pitää vaan myöntää ja hyväksyä.

Vierailija
26/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:21"]

Ne opetetaan ottamaan kontakti kysymällä "kiinnostaako luonnonsuojelu/ihmisoikeudet" jne, harva kai kehtaa sanoa että ei kiinnosta ja niinpä he pääsevät esittelemään asiaansa.

[/quote]

Minä sanoin että ei kiinnosta. Tuntuu jotenkin irvokkaalta että kerätään rahaa yksinäisyyden poistamiseen kun se ei ole raha-asia.

ap

[/quote]Liittynee se jotenkin. Ehkä rahalla palkataan "ystäviä" yksinäisille vanhuksille, lapsille "isosiskoa/veljeä" kaveriksi kesällä kun vanhemmat on töissä tms..

Nyt jäi sulta kuulematta kun ei kiinnostanut.

Vierailija
27/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:44"]Kenen luona olet alkanut käydä, ap? Sinä olet yksinäinen, mutta moni vanhus on ollut vuosikausia ilman läheisiä. [/quote] Keitä kaikkia sinä olet alkanut pyytää erilaisiin tapahtumiin? Milloin viimeeksi olet soittanut tutuillesi? - ei Ap

[/quote]

Satunnaisia kadulla käveleviä ihmisiä on vähän hankala pyytää tapahtumiin (jos nyt ylipäärään on mitään tapahtumia). Niin ja mille ihmeen tutuille? Onko minulla sellaisiakin?

T: eräs yksinäinen

Vierailija
28/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:21"]

[/quote]

ap

[/quote]Liittynee se jotenkin. Ehkä rahalla palkataan "ystäviä" yksinäisille vanhuksille, lapsille "isosiskoa/veljeä" kaveriksi kesällä kun vanhemmat on töissä tms..

Nyt jäi sulta kuulematta kun ei kiinnostanut.

[/quote]

Ystävyys on ilmaista. Palkattu seuralainen on jotain muuta. Mutta toisaalta mitäs minä asiasta tiedän kun minulla ei ole ollut kummastakaan koskaan kokemusta. 

ap

Vierailija
29/58 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa taisi olla taannoin juttu yksinäisyydestä. Jutussa kerrottiin, että muistaakseni Alankomaissa kiinnitetään ryhmädynamiikkaan jo lapsesta asti huomiota. Sen sijaan Suomessa tuntuu, että on vain yksinäisen vastuulla muuttua ja hankkia itse ystäviä.

Itse olen elänyt yksinäisiä vuosia ja sellaisia vuosia, kun seuraa on ollut. Muutama tuttuni otti asiakseen pyytää minua mukaan juhliinsa ja he esittelivät minut myös kavereilleen. Näillä ihmisillä oli muutenkin hyvät sosiaaliset taidot.

Itsellä on ollut taustalla useat muutot lapsuudessa. Monesti olin se ulkopuolinen. Eräässä koulussa silloinen luokanopettaja "nimesi" minulle kaksi luokkakaveria, joiden tehtävänä oli auttaa minua kyseisessä koulussa alkuun ja heidän kauttaan tutustuin muihinkin.

Kyllä yhteisöllisyyden luominen on meidän kaikkien asia.

Vierailija
30/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ymmärtämystä feissareillekin. Opiskelijatyttöni haki kymmeniä kesätyöpaikkoja, mutta tämä (tosin toisen järjestön) oli ainoa kesätyö, jonka hän sai. Pakko yrittää parhaansa sitten siinä, kun muuta työtä ei löytynyt.

Vierailija
31/58 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tämä ei ole mitään ilkeilyä vaan ihan vakavissani kysyn: saatko jotain apua (psykologin tms) kun taustasi on aika rankka, kaltoinkohtelua jo vuosien takaa ja ilmeisesti kierre lähtenyt jotenki käyntiin silloin?

Pitkä ja vaika tie mutta elämäsi voisi muuttua ja kenties tai nimenomaan oma ajatusmaailmasi jolloin vapautuisit näkemään asioita uudella tavalla, uusia mahdollisuuksia?

Ikävä sanoa mutta voi hyvin olla että vaikka alunperin olet ollut syytön kiusaamiseesi olet alkanut omalla asenteellasi ruokkimaan yksinäisyyttäsi ja vedät puoleesi epäystävällisyytä yms, ehkä joskus tulkitset asioita negatiivisemmin kuin ne oikeasti ovat.

Kaikkea hyvää sinulle ja toivon sydämestäni että ilo koittaisi sinunkin elämääsi!

Vierailija
32/58 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sivistäkää mua. Mikä on feissari? Joku, joka tulee nykimään kadulla takinhihasta ja tyrkyttää jotakin? Mistä tuo feissari-sana tulee? t. maalainen"

- Ehkä tä'mä tulee vähän myöhässä ja olet tajunnut, mikä feissari on, mutta löysin sisältäni juuri maailmanparanatajan joka haluaa kertoa sinulle ja muille vielä epätietoisille, mikä on feissari. - Feissari tulee uskoaskseni sanaparista face to face eli vapaasti suomettuna naamatusten. - Feissaamisella tarkoitetaan yleensä tilannetta, jossa jon ku haluaa saada sinut kiinnostumaan, jostain ja yleensä maksamaan siitä, ilman että teidän (sinun ja feissarin) väliin jää ketään tai mitään muuta ulkoista toimijaa tai ympäristöä, kuten esimerkiksi liiketilaa taii kauppatiskiä. - Koska useimmat meistä haluavat yleensä nähdä ensin, mitä ovat ostamassa tai mihin ovat lupautumassa, niin feissarien tarjoamat "hyödykkeet" ovat vakiintuneesti sellaisia, joita ei voi nähdä, vaan perustuvat siihen, että sinä uskot feissaria, että hänen tietonsa ovat oikeat tai ainakin sellaiset, että sinä voit ne allekirjoittaa. Esimerkki 1 Feissari haluaa sinun ryhtyvän kuukausi lahjoittajaksi, niin että kerran kuussa annat hänen edustamalleen taholle 7€ kuussa tämän vakuudeksi feissari saattaa udella yhteystietojasi, jonne hän lupaa lähettää lisätietoja. ( - Tietonsa antamalla voi kyllä myös huomata, että pian samainen taho utelee, että voisitko lahjoittaa enemmänkin...) Toisaallta feissari haluta myydä sinulle vain "sanaa" ja haluaa (höynäyttää) sinut osakisi edustamaansa seurakuntaa tai "vain" kerätä nimiä, jonkun asian puolesta, tai jotain vastaan. - - Toivottavasti tämä edes hieman avasi "maalaisemmallekin" - mistä on kyse. PS: Minusta on kiva, kun joku uskaltaa kysyä, eikä anna sen estää, että kuvittelee asian olevan kaikkien tiedossa, eikä sikis uskalla, edes nimierkin suojassa.   

Vierailija
33/58 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:55"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:44"]Kenen luona olet alkanut käydä, ap? Sinä olet yksinäinen, mutta moni vanhus on ollut vuosikausia ilman läheisiä. [/quote] Keitä kaikkia sinä olet alkanut pyytää erilaisiin tapahtumiin? Milloin viimeeksi olet soittanut tutuillesi? - ei Ap

[/quote]

Satunnaisia kadulla käveleviä ihmisiä on vähän hankala pyytää tapahtumiin (jos nyt ylipäärään on mitään tapahtumia). Niin ja mille ihmeen tutuille? Onko minulla sellaisiakin?

T: eräs yksinäinen
[/quote]

Viittasin kommentoijaan, jonka mielestä ap:n pitäisi olla aktiivinen vanhuksia kohtaan.

Vierailija
34/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrystä joo mutta jos parinsadan metrin matkalla päivästä toiseen on molemmilla puolilla katua neljä feissaria ja oikeasti on kiire ärsyttää joka päivä joutua pysäytetyksi..

Vierailija
35/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:35"]

Vähän ymmärtämystä feissareillekin. Opiskelijatyttöni haki kymmeniä kesätyöpaikkoja, mutta tämä (tosin toisen järjestön) oli ainoa kesätyö, jonka hän sai. Pakko yrittää parhaansa sitten siinä, kun muuta työtä ei löytynyt.

[/quote]Ei feissarit saa mitään palkkaa, kunhan häiritsevät ihmisiä maailmanparannus höpinöillään. Yleisesti ottaen niitä pidetäänkin sekopäinä, hörhöinä, rasittavina ihoon liimautuvina paskiaisina.

Vierailija
36/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En mielestäni erityisesti haukkunut feissareita. Toin vain esille kummallisen tilanteen joka minulle tänään sattui. Ikävää jos kritisoin tytärtäsi. 

ap

Vierailija
37/58 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:25"]

Oman käsitykseni mukaan erilaisilla "hyväntekeväisyysjärjestöillä" menee paljon rahaa juuri oman toimintansa pyörittämiseen. Sen sijaan aina ei ole näyttöjä, että rahankeräyksen kohteina olevat hyötyisivät juurikaan.

[/quote]Pitää ikävä kyllä paikkansa. Mutta tässä tapauksessa emme edes tiedä mikä järjestö ja minkälaisesta toiminnasta olisi ollut kyse.

Vierailija
38/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:38"]

[/quote]Ei feissarit saa mitään palkkaa, kunhan häiritsevät ihmisiä maailmanparannus höpinöillään. Yleisesti ottaen niitä pidetäänkin sekopäinä, hörhöinä, rasittavina ihoon liimautuvina paskiaisina.

[/quote]

Kyllä siitä maksetaan ihan kohtuullista tuntipalkkaa (ainakin siinä järjestössä, jossa tyttäreni on töissä), mutta työt loppuvat muutamassa päivässä, jos ei saa tukijoita tarpeeksi.

8

Vierailija
39/58 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastaan aina feissareille että ei kiinnosta, oli kyse mistä tahansa.

Vierailija
40/58 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistäkää mua. Mikä on feissari? Joku, joka tulee nykimään kadulla takinhihasta ja tyrkyttää jotakin? Mistä tuo feissari-sana tulee?

t. maalainen