Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile unelmiesi tulevaisuus, kun olet yli 50-vuotias!

Vierailija
31.01.2022 |

- Minkä näköinen olisit?
- Millainen parisuhteesi olisi?
- Mitä tekisit työksesi?
- Mitä harrastaisit?
- Miten viettäisit vapaa-aikaasi?
- Millaisessa kodissa asuisit?
- Millainen sosiaalinen elämäsi olisi?
- Mitä tekisit lomillasi?
Jne.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni täyttää ensi vuonna 50 ja olemme harkinneet muuttoa Välimerelle. Hän on ajatellut etätyötä tai mahdollisesti jopa jättäytymistä työstä pois. 

Itse olen 42 ja ajattelen, että voisin tehdä kohdemaasta nykyistä työtä toimittajana, mutta toivottavasti Freelancerina. AIempi työni on lastehoitaja, joten siihen liittyvä hommakaan ei olisi mahdotonta. 

Talomme vuokraisimme jollei aikuinen lapseni sitä ottaisi puolisonsa kanssa asuukseen. 

Muihin kysymyksiin on vaikea vastata. Sen mitä olen ulkosuomalaisteten blogeja ja keskusteluja seurannut, olen huomannut ettei asiat aina mene kuten on suunnitellut.

Vierailija
2/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo yli 50-vuotias.

Elämäni on lähestulkoon kaikissa noissa kohdissa aivan samanlainen kuin esim. 25-vuotiaana. Asun samassa asunnossa, harrastan samoja asioita ja teen samaa työtä kuin silloinkin. Parisuhdekin on sama. Ystävät ovat pysyneet samoina. Matkustamisessa olen kiinnostunut samanlaisista matkoista ja paikoista kuin silloinkin. Ainoa, mikä erottaa minut nykyisin, on se, että tietenkin näytän ikäiseltäni, enkä miltään parikymppiseltä. Paino on tosin aika sama, painan ehkä 7kg enemmän kuin 30 vuotta sitten. Parisuhteessa ei enää ole mitään nuoruushuumaa, vaan se on vakiintunut sellaiseksi keski-ikäisten parisuhteeksi, mutta en näe siinä vikaa, se sopii tähän ajankohtaan. Uutta on mökkeily ja kasvimaiden hoito, sitä en ehkä olisi nuorena voinut ajatellakaan, mutta nyt ollaan miehen kanssa molemmat innostuttu sellaisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin transitiotunut toiseen sukupuoleen ja eläisin kauniissa mutta syrjäisessä, goottilaistyylisessä rantahuvilassa Kanadan puolella suurten järvien aluetta. Olisin joku eläköitynyt jostain hyväpalkkaisesta työstä tai jostain vain saanut kamalasti rahaa, ja nykyisin ehkä salanimellä kirjoittelisin kaunokirjallisuutta, kauhua ja salapoliisiromaaneita. Harrastaisin luonnossa liikkumista juhlallisesti pukeutuneena ja eläisin lähinnä muistoissani ja kävisin kirjeenvaihtoa vanhalla mantereella asuvien ystävieni ja tuttavieni kanssa.

Vierailija
4/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tällainen:

Lempinimi "Proffa". Hiukset kammattu siististi mutta semicooliin tyyliin. Kauluspaita rennosti ulkona suorista housuista. Istuskelisin skeitti rampilla ja loisin vaikutelman että oon hyvä skeittaan mutta en vaan jaksa, kommenteilla kuten "Hyvä Ripe, melkein onnistu 360, tsemiä!".

Mäkissä tilaisin vaan mustan kahvin vahvana, ja seuraisin keskustelua. Välillä heittäisin väliin jonkun osuvan kommentin, ja muut olis että "hmm! ei ollakkaan tajuttu tota ennen!".

Muijat pitäisi minua persoonallisena, hiukan salaperäisenä.

Vierailija
5/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2v päästä viiskymppinen. Molemmat lapset tuolloin omillaan. Olen hyvin perhekeskeinen ja toivon, että lapset ovat onnellisia. Kun he ovat onnellisia, minäkin olen. Haaveita, millaista elämä olisi tästä eteenpäin...talo veden äärellä ja luonnon keskellä. Lähellä jotain pientä kaupunkia. Töitä teen osa-aikaisesti ja noin 55v lopetan kokonaan ja mieskin lopettaa työt . Matkustelemme, hoidamme mahdollisia lapsenlapsia, minä harrastan teatteria ja kuntoilua. Leppoisaa elämää. Kuolema voisi mielellään tullaan yllättäen ilman pitkäaikaista sairastamista. Mielummin 65v terveenä kuin 80v pitkään sairastaneena.

Vierailija
6/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt naimisiin avomieheni kanssa. Olemme rakentaneet talon ympärivuotiseen käyttöön nykyisen kesämökkimme paikalle. Lapset ovat siinä vaiheessa käyneet armeijan ja opiskelevat jotain josta ovat itse aidosti kiinnostuneita. Työni on samaa kuin nytkin sillä tykkään työstäni valtavasti (tutkivaa konsultointia).

Vierailija
7/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan sukupuolta!

Vierailija
8/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi elossa ja terveys suunnilleen samassa kuin oli pitkään, vuoden ajan ollut liikaa lisähäikkää siinä, onneksi enemmän ohimeneviä. Tuota...

-Ihmiseksi tunnistettavissa?

-Parisuhde? Jätän nuoremmille nuo hommat.

-Eläkkeellä jo, ei tästä työkykyiseksi kuntouduta.

-Varmaan av-mammailu on yhä voimissaan harrastuksena.

-Muuta olekaan kuin vapaa-aikaa eläkkeellä. Katso ylläoleva.

-Toivottavasti jossain kivassa, tärkeimpien tavaroideni kanssa.

-Sitä saisi kyllä olla. Ja jaksamista enemmän siihen.

-Lomilla? Tähän ei varmaan tarvitse enää vastata.

Joo, ei ole enää kummoisia unelmia tulevaisuuden suhteen. Ellei sitten jotain todella ihmeitä tapahdu ja lääketiede kehity niin paljoa, että suuria parannuksia terveydentilaani olisi odotettavissa. Ehkä kuitenkin ennemmin odotan vaikka sitä kutsua Tylypahkaan tai jotain.

Vierailija
9/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun bordellissa.

Vierailija
10/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen parisuhteesi olisi?

- Mitä tekisit työksesi?

- Mitä harrastaisit?

- Miten viettäisit vapaa-aikaasi?

- Millaisessa kodissa asuisit?

- Millainen sosiaalinen elämäsi olisi?

- Mitä tekisit lomillasi?

Täytän parin vuoden päästä 50, joten ei siihen pitkä aika ole. Parisuhteeni olisi varmasti tämä sama upea parisuhde, joka on kestänyt 25 vuotta ja hyvin on mennyt. Työnikin olisi samaa työtä, sillä pidän siitä paljon ja koska olen yrittäjä, niin teen siitä juuri sen näköistä kuin itse haluan.

Vapaa-aikaankaan minulla ei ole mitään kummoisia muutoksia, sillä elämäni on oikein hyvää kaikin puolin jo nyt ja niin on myös vapaa-aika. Luultavasti tietenkin lasten muuttaessa pois kotoa muuttuu vapaa-aikakin vapaammaksi ja alamme tehdä miehen kanssa kahdestaan enemmän vaelluksia siinä missä tähän saakka teinitkin ovat olleet ainakin osin mukana.

Asumme tässä meidän ikiomassa talossamme varmaan niin kauan kuin jaksamme taloa ja pihaa hoitaa, nyt työt ovat vain ilo. Sosiaalinen elämäkin olisi varmasti hyvin samanlaista kuin nyt, eli minä töissä kodin ulkopuolella käyvänä olen se menevämpi osapuoli ja mies rauhallisempi etäilijä. Lapsenlapsia olisi tietenkin kiva saada jossakin välissä. Lomilla olisimme entiseen malliin kotona, mökillä ja välillä lapissa. Ulkomaille ei mieleni ei ole tehnyt enää vuosiin, niin siellä on saanut elää ja olla ihan yllin kyllin

Odotan tulevaa ilolla ja en kiirehdi asioissa, päivä kerrallaan mennään.

Vierailija
11/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli viisikymppinen ja elän niin hyvää ja mielenkiintoista aikaa taas kerran, että tämän soisi jatkuvan tästä eteenpäinkin. Lapsista yksi on muuttanut omilleen, toinenkin lähdössä varmasti viimeistään syksyllä ja mieheni kanssa olemme ja elämme normaalia hyvää arkea. Koti on jo velaton, työni on mielenkiintoista ja lomat vietämme jo nyt lähinnä mökillä, toivottavasti siis myös tästä eteenpäin.

Vierailija
12/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kuollut.

Terveisin Naispelko28

Vierailija
13/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattaya,soi 7&8, välillä muutkin mestat,filpparit yms.

Loputon määrä rahaa ja mieskuntoa, siinähän se ois unelmien tulevaisuus.

Vierailija
14/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuisin Yhdysvalloissa Uuden-Englannin alueella kauniissa suuressa talossa joka olisi rannalla. Minulla olisi ihana piha ja siellä kasvaisi suuria hortensiapensaita. Minulla olisi vene ja pari koiraa. Vapaa-ajalla maalaisin, kirjoittaisin, lukisin, kävisin joogassa ja juoksulenkeillä. Asuisin yksikseni tai ihanan puolison kanssa. Kokkaisin ihania ruokia ja järjestäisin illalliskutsuja. Kesällä lomailisin Välimerellä.

Vierailija
15/16 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Minkä näköinen olisit? / itseni näköinen, hoikka ja hyväkuntoinen, ryppyjä jonkin verran, ehkä permis

- Millainen parisuhteesi olisi? / 30 vuotta naimisissa, aikaa toisillemme, läheisyyttä, kotoilua ja yhdessä tekemistä, kyläilyjä, matkustelua, elämäni rakkaus

- Mitä tekisit työksesi? / mieluiten taide/muotoilualalla suunnitelu- tai opetustyötä, kiva jos ei tarvitsisi tehdä rahan takia, lisäksi tilaustöitä, verkkokauppa tms?

- Mitä harrastaisit? / kuvataiteita, tanssimista, luistelua, lukemista, kielten opiskelua. Jotain vapaaehtoistyötäkin olisi kai hyvä tehdä, paikallista, pienimuotoista mieluiten

- Miten viettäisit vapaa-aikaasi? / perheen ja ystävien kanssa enimmäkseen melko valmiissa puitteissa

- Millaisessa kodissa asuisit? / järvenrantamaisemissa rauhallisella asuinalueella sopivan matkan päässä keskustasta parikymmentä vuotta sitten rakennetussa kohtuuisossa okt:ssa, joka rakennettu kun lapset olivat pieniä

- Millainen sosiaalinen elämäsi olisi? / mies ja lapset, osa-aikatyö/kiva työyhteisö ja harrastuksia, ehkä pian lapsenlapsia, tekemisissä omien sisarusteni (ja heidän mahd. perheidensä) kanssa ja heidän kanssaan myös matkustelisin, äitini kenties toivottavasti elossa vielä, tapaisin ystäviä ja kavereita sopivan usein kaupungilla

- Mitä tekisit lomillasi? / Kiertelisin miehen/sisarusten/ystävien/lasten kanssa eri matkakohteita kaikilla liikennevälineillä, kävisimme keikoilla, ravintoloissa, messuilla, ulkoilupaikoissa, veneilemässä, oltaisiin vain kotona, katsottaisiin elokuvia, saunottaisiin. Juhlina kokoonnuttaisiin jollain kokoonpanolla.

Ihanteeni suunnilleen kuin Strömsössä

Vierailija
16/16 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmieni tulevaisuus viisikymppisenä olisi 1,5m2 yksiö ja pari kuutiota multaa päällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi