Neljäs vuosi raittiina - Vaimo ilmoitti ettei halua elää absolutistin kanssa!
Täydentävätkö vastakohdat toisiaan? Ei jos on suomalaisten asenteisiin alkoholinkulutusta kohtaan! Jouluna tuli neljä vuotta täyteen juomattomana, ja siitä sain kyllä kuulla ankaraa kritiikkiä etten suostunut hänen kanssaan edes viinilasillista nostamaan juhlan kunniaksi. Olen valintani tehnyt. No, eihän ihmisen ole pakko elää kenenkään toisen kanssa, mutta kovasti tätä ihmettelen, että suomessa se muka kuuluu toisille, mitä toisen suusta menee sisään.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
provo
idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
provo
idiootti.
Terve idiootti,
Väitätkö että (todellinen absolutisti)mies vauvapalstalla tulee valittamaan vaimon typerästä mielipiteestä muutoin kuin provoillakseen? Ihan tosimielellä? Salli mun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
provo
Miksi olisi?
On tällaisia.
Eräs pariskunta lopetti alkon kokonaan, kun
toinen sai aivoinfarktin ja toinen kroonisen kiputaudin, ja kumpikin tunsi vähäisenkin alkoholin heikentävän heidän vointiaan niin, ettei tehnyt mieli ottaa enää ollenkaan.
Heidän ystävänsä hylkäsivät heidät, "koska tämä absolutistipariskunta nyt on olevinaan niin paljon parempi, että ei voi paria viinilasia ottaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
provo
Miksi olisi?
On tällaisia.
Eräs pariskunta lopetti alkon kokonaan, kun
toinen sai aivoinfarktin ja toinen kroonisen kiputaudin, ja kumpikin tunsi vähäisenkin alkoholin heikentävän heidän vointiaan niin, ettei tehnyt mieli ottaa enää ollenkaan.Heidän ystävänsä hylkäsivät heidät, "koska tämä absolutistipariskunta nyt on olevinaan niin paljon parempi, että ei voi paria viinilasia ottaa".
Miksi et ota kantaa alkuperäiseen kirjoitukseen vaan selität minulle? Niin joo, älä ruoki trollia. edellinen
Niinkuin tämä MTVuutisissa:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/sinkkuna-viihtyva-lotta-backlund-ih…
Sinkkuna viihtyvä Lotta Backlund ihannemiehestään: ”Tylsä tai absolutisti ei saa olla”
No onhan noi miehet jotka aikaisemman ongelmakäytön tai muun takia nykyisin absolutisteja niin rasittavia jo ihan näissä keskustelupalstoilla,
"minun ei tarvitse enää juoda", "en ole juonut enää 7 vuoteen", "kukaan ei tarvitse ikinä pisaraakaan alkoholia yhtään mihinkään".....jne.jne.
sitä omaa juomattomuuttaan pitää hokea joka paikassa, aina kun tulee tilaisuus, ihan kuin joku yrittäisi käännyttää johonkin uskoon jollain sivulauseilla joka keskustelussa,
niin saati sitten elää tuollaisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
provo
idiootti.
Terve idiootti,
Väitätkö että (todellinen absolutisti)mies vauvapalstalla tulee valittamaan vaimon typerästä mielipiteestä muutoin kuin provoillakseen? Ihan tosimielellä? Salli mun nauraa.
Edelleen idiootti. Sinä et tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ankeaa, jos toinen katsoo aina pahalla, kun toinen juo lasin viiniä.
Ei juo alkoholia = katsoo pahalla?
Oudolta kuulostaa, luultavasti vaan tekosyy. Tai sitten potee huonoa fiilistä omasta juomisestaan.
Me ollaan puolison kanssa monessa asiassa toistemme vastakohdat. Kumpikin hyväksyy toisensa sellaisena kuin on eikä yritä käännyttää tai muuttaa toista tai syyllistää toisen valinnoista. Jos yrittäisi seurustelu todennäköisesti loppuisi siihen.
Suurin osa absolutisteista ei kyllä meuhkaa sitä juomattomuuttaan mitenkään. Tämä on vaan tämmöinen vauva-palstan yleismantra jolla ihmisten erilaisuutta pyritään mustamaalaamaan.
Melkoista yleistämistähän tämä on kaikkiin suomalaisiin naisiin. :D Sen takia löyhkää trollilta.
MUTTA tottahan tuo on, en mäkään jaksais alkoholistia, jos hän mököttäisi viiniä juovan seurassa tai ei pystyisi enää käymään missään, missä voi olla alkoholia tarjolla.
esim lintsillä en kaipaa alkoholia, mutten siitä mököttävää ihmistäkään. Tai jos mä haluan lätkämatsissa juoda oluen, niin mä voin ilman, että kumppani alkaa kiukuttelemaan siitä.
Mun veli ei ole edes lopettanut juomista, mutta kun vaimonsa kanssa vuorottelevat kuskin roolissa. Meille kun tulevat, ovat useamman päivän. Mielelläni tarjoilisin viiniä välillä ja ne saunaoluet. Vaan pitää olla tarkkana, että tarjoilut osuu veljen "vapaalle". Pari kertaa olen tarjonnut vaimon "vapailla" tälle alkoholia, niin alkoi aikuisen miehen aivan järjetön kiukuttelu ja sodan lietsonta. Ei vaan kestä olla selvinpäin, kun toiset juo, vaikkakin vaan yhdet.
ps. oma mieheni on absolutisti, ei vaan juominen nappaa. Silti rento seuramies, eikä ketään häiritse hänen juomattomuutensa. Osaa olla tarpeeksi rento ja hälläväliä.
Kiellätkö vaimoani nostamasta lasillista juhlan kunniaksi? Vaimosi on outo, jos todellinen. Absolutisti mies varmaan löytää uuden vaimon tässä juoppolallien maassa.
Onko tässä kyse nyt raittiista absolutista vaiko raitistuneesta alkoholistista?
Hurja ero.
Vierailija kirjoitti:
Melkoista yleistämistähän tämä on kaikkiin suomalaisiin naisiin. :D Sen takia löyhkää trollilta.
MUTTA tottahan tuo on, en mäkään jaksais alkoholistia, jos hän mököttäisi viiniä juovan seurassa tai ei pystyisi enää käymään missään, missä voi olla alkoholia tarjolla.
esim lintsillä en kaipaa alkoholia, mutten siitä mököttävää ihmistäkään. Tai jos mä haluan lätkämatsissa juoda oluen, niin mä voin ilman, että kumppani alkaa kiukuttelemaan siitä.
Mun veli ei ole edes lopettanut juomista, mutta kun vaimonsa kanssa vuorottelevat kuskin roolissa. Meille kun tulevat, ovat useamman päivän. Mielelläni tarjoilisin viiniä välillä ja ne saunaoluet. Vaan pitää olla tarkkana, että tarjoilut osuu veljen "vapaalle". Pari kertaa olen tarjonnut vaimon "vapailla" tälle alkoholia, niin alkoi aikuisen miehen aivan järjetön kiukuttelu ja sodan lietsonta. Ei vaan kestä olla selvinpäin, kun toiset juo, vaikkakin vaan yhdet.
ps. oma mieheni on absolutisti, ei vaan juominen nappaa. Silti rento seuramies, eikä ketään häiritse hänen juomattomuutensa. Osaa olla tarpeeksi rento ja hälläväliä.
Jos juodaan oikeasti vain yhdet niin mikä estää kuskia juomasta myös sitä yhtä? Vai onko se yksi joku Long Island Ice Tea?
Ystäväni oli naimisissa raitistuneen kanssa, eli siis entinen alkkis. Pikku hiljaa kaikista juhlista jäivät pois kun ensin ukko ryyppäsi ja myöhemmin piti taiteilla ettei vaan ratkea.
Istuivat aina kotona ja koska emäntä oli meneväistä ja eläväistä sorttia niin häntä alkoi tympimään aina kotona istuminen ja kun missään juhlissa ei voinut koskaan käydä eikä lähteä "tanssimaan" tai yhdessä lasilliselle.
Kyllä se varmasti rassaisi itseänikin jos tilanne olisi tuo.
Vierailija kirjoitti:
Onko tässä kyse nyt raittiista absolutista vaiko raitistuneesta alkoholistista?
Hurja ero.
No mikä lasketaan alkoholistiksi? Viimeisen puoli vuotta ennen raitistumista meni kahdesta neljään 33cl kaljaa joka ilta. Se oli mielestäni liikaa ja kyllä vaikutti päätökseeni. AP
Mä oon aina ollu vähän huono juomaan, mies on juonu reippaammin, mutta hänkin on viime vuosina vähentänyt. Ja enimmäkseen juo alkoholittomia oluita nykyisin, mutta välillä menee muutakin. Minulla puolestaan se vähäinenkin (0-2 annosta kuukaudessa) käyttö loppui, kun tuli lääkitys, jonka kanssa alkoholi ei käy. Jotain 0,5% olutta saatan mökillä saunan jälkeen vähän ottaa, mutta en sitäkään kovin monta kulausta.
Kyllä mua ärsytti, kun mies oli ostanut kokonaisen pullon skumppaa uudeksivuodeksi. Ja yritti mullekin sitä kovasti tarjoilla. Viime vuonna join vielä sen lasillisen (ja olisin saattanut ottaa vähän lisääkin, mutta pullo oli jo tyhjä siinä kohtaa kun olin sen ekan lasillisen saanut hitaasti juotua), mutta nyt ei millään meinannut mennä jakeluun, et ei, en haluu sotkea amfetamiinia ja alkoholia, ei tee mieli lähteä kokeilemaan joko se lääke on poistunut elimistöstä kun ei ollut niin hinku sitä skumppaa saada.
Ei minua muuten haittaa toisten juominen, mutta on ärsyttävää kun ei meinaa puolisolle mennä jakeluun, että oikeesti en halua lähteä kokeilemaan mikä annos alkoholia ja mihin kellonaikaan olis liikaa mun lääkityksen kanssa. Kun ei se alkoholi ennen lääkitystäkään ollut mikään mieliteko, niin ei se ole edelleenkään.
Onhan se ankeaa, jos toinen katsoo aina pahalla, kun toinen juo lasin viiniä.