Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi 15 euroa pizzasta liikaa?

Vierailija
31.01.2022 |

?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas ihmettelen miten monet kirjoittaa "pitsa", näyttää tosi oudolta. Laitetaanko täytteeksi motsarellaa?

Ihmettele vain, mutta pitsa on ihan käypä muoto.

https://www.kielitoimistonsanakirja.fi/pitsa

Vierailija
42/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on liikaa. Sitten väitetään sitä kärähtänyttä lettua, johon on kourallinen täytettä paiskattu päälle "artesaani" pitsaksi. Paikalliset karvakäsipaikat , jotka tekee pizzan alle 10 e kelpaa varsin hyvin. Hyvä hinta -laatu suhde. Itseasiassa täällä Kotipizza- yrittäjä on turkkilainen. Umpimähkään en mistään räkälästä hakisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi mutta ärsyttää kun ne 15-20e pizzatkaan ei kovin kummoisia ole, sellaista oikeasti super hyvää en ole saanut noin 15 vuoteen mistään.

Huonoimmat pitsat (ärsytetäänpä nyt sitä yhtä pilkunnussijaa oikein kunnolla) jotka olen koskaan syönyt olivat ei-niinkään-yllättäen juuri näitä yli 20€ kokeellisia artesaani-wannabee-kurmeetekeleitä.

Aivan erityisesti jäi mieleen lätty jonka tilasin työmatkalla. En jaksanut pyytää englanninkielistä ruokalistaa koska tunnistin paikallisesta mongerruksesta parmankinkun ja tökkäsin sormella maailmanmiehen elkein että tuommonen.

Noniin joo. Ensinnäkin päällä oli pärekorillinen rucolaa niin että kesti hetken tajua etten ollutkaan saanut eteeni alkusalaattia vaan pääruaan mutta sitten se itse pitsa. Pohja oli varmaankin uunista tultuaan vielä rapea mutta päälle oli kaadettu pari desia avokaatoöljyä minkä jälkeen koko lätty kellui öljylammikossa. Avokaatoa oli myös ohuina siivuina runsain määrin pitsan päällä ja sen seurana oli yhtä runsaasti latva-artisokaa ja jotain vihreää heinää  joka maistui saunavihdalta.

Se parmankinkku oli kyllä hyvää. Samoin kuin olut.

Vierailija
44/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas ihmettelen miten monet kirjoittaa "pitsa", näyttää tosi oudolta. Laitetaanko täytteeksi motsarellaa?

Joo, mutta näyttäähän se nyt oudolta. Ja kuitenkin ko. tuotetta tarjoilevat paikat on nimenomaan pizzerioita, vai onko jossain pitseria?

Vierailija
45/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. En syö pitsaa yhdessäkään ravintolassa vaan ihan puhtaasti lähipitseriasta/Kotipizzasta tilataan. Ihan maksimi on 10 e ja saa olla jo hyvänmakuinen ja reilun kokoinen siihen hintaan.

Nykyään lähipitseriakin on nostanut hintojaan niin että ei meinaa enää 50 e riittää jos viidelle tilaa omat pitsat. Ja kukaan ei tietenkään halua toisen täytteillä ja pieni pitsa kahdelle on jo nuukailua eikä syöjiltä lähde edes nälkä jos jaetaan. Paitsi ihan pieniltä lapsilta ehkä.

Kotipizzan pizzat on tosi pieniä. Turkkilaiset tekee parhaita. Salaattikastike tekee kaalisalaatista älyttömän hyvää, vaikka en juuri salaateista perusta.

Italiassa olen YHDEN kerran syönyt hyvää pizzaa.

Minä taas olen syönyt Italiassa parhaat pitsani. Makuasioita tietysti ja ihan eri ruokalaji kuin turkkilaisten pitsat. Haaveilen usein pitsasta, jossa on parmankinkkua, parmesaanilastuja, rucolaa ja oliiviöljyä päällä, mutta harvemmin olen onnistunut sellaisia Suomessa löytämään, jossain tietysti on.

En voi tajuta, miksi joku haluaidi pitsaansa noin ällöttäviä aineksia. Rucola on salaatissa ok, muttei kuulu pitsaan. Oliiviöljy vielä vähemmän.

Vierailija
46/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. En syö pitsaa yhdessäkään ravintolassa vaan ihan puhtaasti lähipitseriasta/Kotipizzasta tilataan. Ihan maksimi on 10 e ja saa olla jo hyvänmakuinen ja reilun kokoinen siihen hintaan.

Nykyään lähipitseriakin on nostanut hintojaan niin että ei meinaa enää 50 e riittää jos viidelle tilaa omat pitsat. Ja kukaan ei tietenkään halua toisen täytteillä ja pieni pitsa kahdelle on jo nuukailua eikä syöjiltä lähde edes nälkä jos jaetaan. Paitsi ihan pieniltä lapsilta ehkä.

Kotipizzan pizzat on tosi pieniä. Turkkilaiset tekee parhaita. Salaattikastike tekee kaalisalaatista älyttömän hyvää, vaikka en juuri salaateista perusta.

Minä taas olen syönyt Italiassa parhaat pitsani. Makuasioita tietysti ja ihan eri ruokalaji kuin turkkilaisten pitsat. Haaveilen usein pitsasta, jossa on parmankinkkua, parmesaanilastuja, rucolaa ja oliiviöljyä päällä, mutta harvemmin olen onnistunut sellaisia Suomessa löytämään, jossain tietysti on.

En voi tajuta, miksi joku haluaidi pitsaansa noin ällöttäviä aineksia. Rucola on salaatissa ok, muttei kuulu pitsaan. Oliiviöljy vielä vähemmän.

Vai niin. Mikäs sitten kuuluu, jos aidosta ja alkuperäisestä puhutaan?

Vierailija
47/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PARAS pizza on noin yhdeksän euroa ja ulkomaalaistaustainen tietysti. 15 eurolla haluan jo kunnon ravintolakokemuksen. Ei se varsinaisesti parempaa ole siltikään.

Vierailija
48/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu pizzasta... Italiassa saa loistavaa pizzaa halvemmalla. Suomessa parhaista pizzoista joutuu pulittamaan sen verran.

Vierailija
49/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa ruoanlaittotaitoinen nainen, aika monelta nimittäin kun lähtee työpaikka eikä työttömyyskorvauksella käydä pizzaa syömässä ravintolassa.

Vierailija
50/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa ruoanlaittotaitoinen nainen, aika monelta nimittäin kun lähtee työpaikka eikä työttömyyskorvauksella käydä pizzaa syömässä ravintolassa.

Minä osaan tehdä kotona itse esim. erilaisia pizzoja, karjalanpaistia ja perunoita, lasagnea, makaroonilaatikkoa, kinkkukiusausta, siskonmakkarakeittoa, kalakeittoa, liha keittoa, nakkikeittoa, jauhelihakeittoa, paistia ja ranskalaisia, uunimakkaraa, kanaa ja riisiä, lämpimiä voileipiä jne. jne.

Leivon itse täytekakut, pullat, kuivakakut, sämpylät jne.

Vierailija
51/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä osaan tehdä kotona itse esim. erilaisia pizzoja, karjalanpaistia ja perunoita, lasagnea, makaroonilaatikkoa, kinkkukiusausta, siskonmakkarakeittoa, kalakeittoa, liha keittoa, nakkikeittoa, jauhelihakeittoa, paistia ja ranskalaisia, uunimakkaraa, kanaa ja riisiä, lämpimiä voileipiä jne. jne.

Leivon itse täytekakut, pullat, kuivakakut, sämpylät jne.

Keitto maksaa 5 euroa itse tehtynä ja siitä tulee 6 annosta

Vierailija
52/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta pitserioosta pitsoja, koska niitten kana maistuu ihan ällölle! Teen itse pitsani =)

Vierailija
53/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa. Esim. Ullan Groovyssa hintansa arvoisia.

Vierailija
54/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinoistahan se riippuu. Jos firma hoitaa juoksevat kulut ja tuottaakin jotain tuolla hinnalla, tarkoittaa se sitä, ettei se huono hinta ole. Jokuhan niitä lättyjä ostaa silloin.

On asiakkaita, joilla on varaa maksaa, ja myös niitä, jotka eivät pakastepitsaa kalliimpaa osta. Ei Suomi ole enää 70-luvun neukkula, jolloin kaikki olivat tasa-arvoisia palveluiden suhteen, myös sen suhteen, mitä tuotetta sai kaupasta. Kaikilla oli varaa, tai ei ollut kenelläkään. Koko kansa söi samaa italianpataa ja karjalanpaistia.

Se nyt kuitenkin on varmaa, että tuolla hinnalla kannattaa positioida itsensä, elikä sisustus ja palvelu kuntoon. Tuohon hintaan on pakko saada jotain muutakin kuin se salaattibaari ja halvinta punkkua...

Vierailija
55/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pizza se vasta oudolta näyttääkin… Onko perunakin siis potato?

Mozzarella on juuston nimi, kun taas pitsa on asia ei erisnimi. Vai pitäisikö ulkomailla puhua karjalanpiiraloista ja korvapuusteista kääntämättä niitä?

Vierailija
56/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta näyttäähän se nyt oudolta. Ja kuitenkin ko. tuotetta tarjoilevat paikat on nimenomaan pizzerioita, vai onko jossain pitseria?

Onhan meillä myös mcdonaldseja, jotka. yy hampurilaisia, eikä hamburgereita.

Vierailija
57/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvästä pitsasta maksankin 15-20 euroa. Ei ole liikaa.

Vierailija
58/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan syönnyt hyvää kanapitsaa missään, koskaan? Siis kanaa, joka ei maistu pakastimissa kuivahtaneelle lihalle…

Vierailija
59/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa, mielelläni maksan hyvästä pizzasta tuon verran.

Mutta pitää oikeasti olla hyvä pizza, esim Tampereella Lucassa ja Sitkossa on superhyvät pizzat, niistä voin maksaa vaikka 20 euroakin. Karvak äsien pizzoista on välitä.

Vierailija
60/73 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pkseudulla pyörit:  Putte´s bar and pizza. Kuuluu vielä makeat kirsikkatomaatit -  17€.

https://puttes.fi/tag/pizza/

Parempaa pitsaa ei ole vastaan vielä tullut.