Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, autakaa tyhmää tulkitsemaan tekstiviestiä! =D

Vierailija
06.06.2015 |

Laitoin appiukolle viestiä
"Tuodaankomuuta kuin lihaa? Salaattitavaraa, uusiaperunoita?"
ja hän vastasi
"Perunoita riittää"

Eli riittääkö kun viedään perunoita, vai onko heillä riittävästi perunoita?
Miehenikään ei tajunnut kumpaa isänsä nyt tarkoitti, enkä kehtaa kysyä tarkennusta koska minulla on nyt tyhmä olo =D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita tarvittiin, laitettiin kyl salaattiakin :)

Vierailija
2/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulkitsisin, että perunoita on riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta heillä on riittävästi perunoita. Ja salaatista hän ei ollut kiinnostunut. Eli liha riittää.

Vierailija
4/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitte ilmeisesti sopineet, että te viette lihaa, eikö? Näin ollen voitte viedä sen lihan ja salaatin, perunoita heillä on jo riittämiin. Kerro sitten oikea vastaus!! :)

Vierailija
5/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, näin minäkin ajattelen,,, Mutten ymmärrä miksei sit voinut vain kirjoittaa että liha riittää =D

Vierailija
6/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:06"]

Olitte ilmeisesti sopineet, että te viette lihaa, eikö? Näin ollen voitte viedä sen lihan ja salaatin, perunoita heillä on jo riittämiin. Kerro sitten oikea vastaus!! :)

[/quote] MÄ luulen että jotta en paljastaisi appiukolle miten tyhmä olen, niin käydään ostamassa perunoita, salaattikamaa ja lihat, ja sitten siellä katsona mitä tarvitaan ja sanon et käytiin vaan valmiiksi kaupassa huomista varten kun eilen ei ehditty... (vaikka käytiin kyllä ja kaikkea löytyy jääkaapista....)
Kerron myöhemmin tänään mikä oli oikea vastaus jos muistan =D

Vierailija
7/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, näin minäkin ajattelen,,, Mutten ymmärrä miksei sit voinut vain kirjoittaa että liha riittää =D

[/quote]No miksi ihmiset (kuten sinä) yleensä kirjoittaa epäselviä ja virheellisiä tekstareita. Minä ainakin teen (näpyttely- tai ajatus-) virheitä nopean kirjoitustyylin vuoksi.

Vierailija
8/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että viette perunoita, riittää.

Vierailija
9/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tarkoittaa kumpaa vaan. Osta varalta pussillinen perunoita autoon ja viekää ne kotiin, jos siellä ei tarvita. 

Vierailija
10/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos soittaisit ja kysyisit?

Vierailija
11/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niitä perunoita on riittävästi, olisin vastannut "perunoita on" enkä että ne riittää.

salatti on hankala...appiukko ei ehkä väliä siitä lainkaan. Olisin soittanu, tai siis mies olisi soittanut niin olisi tarkentunut samantien.

Vierailija
12/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulkkaan tuon niin, että riittää kun tuotte vain perunoita.

Muuten olen sitä mieltä, että jos ei isältään tai apeltaan kehtaa kysyä tarkennusta moniselitteiseen vastaukseen, niin parempi unohtaa koko vierailu.

Vierailija
13/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Olisiko se suuri haitta kysyä tarkennusta? Meinaan toi on aika fifti-sixti toi vastaus.

Mulla vaimo vastaa aina tolleen kryptisesti ja se voi tarkoittaa kumpaa vaan. Ja kun itse tulkitsen se menee yleensä pieleen. Minä olen aina syyllinen.

Vierailija
14/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulkitsin, että riittää jos viette perunoita lihan lisäksi :D

Vierailija
15/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita riittää = niitä on.
Ehkä.

Vierailija
16/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei olisi kirjoittanut että PERUNAT RIITTÄÄ, jos tarkoittaisi että vain perunoita?!?!!

Vierailija
17/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt maailmaa kaatais jos kysyisin tarkennusta, mutta kun tosiaan on vain tyhmä olo, ja entä jos sit appiukolle tulee tyhmä olo siitä ettei osaa selkeästi ilmaista asiansa?
Joo, on tosiaan ongelmia... =)
Viedään kaikkea ja loput kotiin mitä ei mene.
(Salaattia syövät yleensä joka aterialla, ja useimmiten on jotain kotona, mutta kysyin silti viedäänkö jotain jos jotain olisi päässyt loppumaan).

Vierailija
18/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:11"]

Minä tulkkaan tuon niin, että riittää kun tuotte vain perunoita.

Muuten olen sitä mieltä, että jos ei isältään tai apeltaan kehtaa kysyä tarkennusta moniselitteiseen vastaukseen, niin parempi unohtaa koko vierailu.

[/quote] Emmä nyt viitti unohtaa vierailua tän takia, kun tarttis hakea meidän lapset kotiin =D
Nähdään kyllä appianhempien kanssa vähintään kerran viikossa ja on ihan hyvät välit, mutta nyt on tosiaan itselläni vain niin tyhmä olo kun en tajua mitä hän tarkoittaa kun omasta mielestään on vastannut ihan selkeästi, niin ei huvita jankata että niin, kumpaa nyt tuodaan kun en ymmärrä sua =D

Vierailija
19/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:08"]

[/quote]No miksi ihmiset (kuten sinä) yleensä kirjoittaa epäselviä ja virheellisiä tekstareita. Minä ainakin teen (näpyttely- tai ajatus-) virheitä nopean kirjoitustyylin vuoksi.

[/quote]

ei tässä kirjoitusvirheestä ole kysymys vaan siitä, että vastaus kysymykseen on kaksiselitteinen:

perunoita riittää, voi olla, että perunoita on riittävästi tai voi tarkoittaa, että tarvitsee tuoda vain perunoita. Ajatusvirhe appiukolta, joka siis luulee, että miniä lukee ajatukset.

Vierailija
20/23 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:18"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 11:08"]

[/quote]

ei tässä kirjoitusvirheestä ole kysymys vaan siitä, että vastaus kysymykseen on kaksiselitteinen:

perunoita riittää, voi olla, että perunoita on riittävästi tai voi tarkoittaa, että tarvitsee tuoda vain perunoita. Ajatusvirhe appiukolta, joka siis luulee, että miniä lukee ajatukset.

[/quote]No eihän kukaan ole väittänytkään sen olleen kirjoitusvirhe. Itsekin olen vastannut joskus kysymykseen "haluatko makkaraa vai nakkeja" tyynesti "joo".