Hoidan kaverin koiraa ja jumankauta että osaa olla ärsyttävää, kun se vetää hihnassa!
Olen yleensä hyvin rauhallinen ihminen ja tykkään eläimistä, itselläkin on ollut kissaa ja koiraa ja ties mitä jyrsijöitä, mutta jossain kohtaa ajattelin että ei kiitos enää. Nyt otin kaverin koiran hoitoon, kun hän on koronassa. Koira on ihan kiltti ja kiva, mutta **** se ei osaa kulkea hihnassa ollenkaan! Tai ainakaan ei kulje minun kanssa, voi tietysti omistajan kanssa olla ihan eri asia. Harvoin kilahtaa niin totaalisesti kuin koiralenkillä tämän kanssa. En pura sitä koiraan tietenkään, mutta lenkit lyhenee lyhenemistään, kun ei vaan kestä.
Nyt vinkkejä kehiin, millä saan hermot kuriin kävelylenkillä. Kitoos.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan edes haluaa koiran. Hirveä koulutus, ettei se vedä, hauku tai tapa muita koiria tai lapsia.
Koiran kanssa touhuaminenhan on kivaa.
Joo se vaikuttaa aina niin kivalta ja rentouttavalta, kun tulee joku koiran kanssa vastaan. Joko se piski vetää ja räyhää tai sitten omistaja joutuu vetämään sen penkkaan siksi aikaa että olen mennyt ohi. Ja minulla ei ole koiraa mukana. Jos kaksi ulkoiluttajaa meinaa tulla vastakkain, toinen joutuu vaihtamaan vähintään eri puolelle tietä tai menemään ihan eri reittiä. En ole tavannut yhtään koiraa, joka oikeasti olisi kiltti ja luotettava. Lisäksi ne haisee järkylle, vaikka olisi puhtaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kukaan edes haluaa koiran. Hirveä koulutus, ettei se vedä, hauku tai tapa muita koiria tai lapsia.
Joo se vaikuttaa aina niin kivalta ja rentouttavalta, kun tulee joku koiran kanssa vastaan. Joko se piski vetää ja räyhää tai sitten omistaja joutuu vetämään sen penkkaan siksi aikaa että olen mennyt ohi. Ja minulla ei ole koiraa mukana. Jos kaksi ulkoiluttajaa meinaa tulla vastakkain, toinen joutuu vaihtamaan vähintään eri puolelle tietä tai menemään ihan eri reittiä. En ole tavannut yhtään koiraa, joka oikeasti olisi kiltti ja luotettava. Lisäksi ne haisee järkylle, vaikka olisi puhtaita.
Missä sä oikein asut tai miten omituisesti käyttäydyt jos kaikki vastaantulevat koirat räyhää sulle? Mä en muista milloin olisi koira mulle räyhännyt vaikka joka päivä tulee koiria vastaan. Suurin osa näyttää myös kävelevän aika nätisti, varsinkin isommat koirat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä sä oikein asut tai miten omituisesti käyttäydyt jos kaikki vastaantulevat koirat räyhää sulle? Mä en muista milloin olisi koira mulle räyhännyt vaikka joka päivä tulee koiria vastaan. Suurin osa näyttää myös kävelevän aika nätisti, varsinkin isommat koirat.
Ihan normaalisti ohi menen, en katso sen kummemmin saati ota kontaktia. Pikku fifit räksyttää, isompien omistajat taas vetää ne koirat suunnilleen penkkaan ja töllöttää siinä, että menen ohi. Hyvin hyvin harvoin se koira oikeasti ohittaa mut ihan normaalisti kävellen. Ja en ole mikään pelottavan näköinen korsto tms.
Pieni hihnassavetäjä tietää kuinka pitkälle hihna riittää ja että et päästä sitä toisen koiran tai ihmisen luokse metriä lähemmäs. Siksi se kiskoo ja haukkuu niin kovaa että etujalat irtoavat maasta. Koira haukkuu kuin viimeistä päivää hihna tiukalla. Ilmiötä ei tapahdu koiran ollessa irti koska hihna ei pidä sitä kiinni ja samalla suojele. Koira ymmärtää sen jonkinlaisena leikkinä.
Hihna saa käyttäytymisen aikaiseksi. Haukkumis-ja rähjäyskäyttäytymisen.
Koiran mielestä se on parasta tekemistä ja koira nauttii siitä.
Meillä on koiran kanssa sopimus että kotona ei haukuta mutta lenkillä saa toteuttaa itseään miten paljon haluaa. Haukkuminen on pienen lemmikin tehtävä.
Ilmeisesti koira on tottunut määräämään lenkillä tahdin ja varmaan kotona muutenkin.
Koiran haukkuu jokatapauksessa vuorokauden aikana. Siihen voi vaikuttaa että missä se tapahtuu.
Et voi kieltää koiraa haukkumassa lainkaan. Se tekee sitä jossain jokatapauksessa. Kotona ei haukuta. Lenkillä saa vaikka haukkua niin lujaa että kaikki jalat irtoavat maasta.
Vie koirapuistoon, jotta saa kouhata vapaana.
Tuo kyllä on hermoja raastavaa, t muutamaa metsäläiskoiraa kaupungissa hoitanut. Joskus oon pystyny laittaan itteni semmoseen tilaan, että aivottomasti lompsii sen koirun perässä ja antaa vaan vetää. Yks veti kaulapannalla niin hulluna että hengitys pihisi, sitä ei kestäny kuunnella. Onneks lidlissä oli viien euron valjaita just sillon myynnissä. Tuntu että niillä se jopa veti vähän vähemmän. Jos on tarpeeks iso tai kovasti vetävä koiruli, niin se jo rasittaa olkapäitä ja niskaa ainaki itellä, niin kättä kannattaa muistaa vaihdella. Ja se, että antaa haistella rauhassa jos pysähtyy haisteleen, niin ei välttämättä oo niin kiire haistaan seuraavaa hajua jos ei kerkee kunnolla haistaan edellistäkää
Pystyks kysyyn omistajalta että vetääkö sitäki hihnassa, vai onko tuo vaan semmonen mitä on tajunnu että sun kans voi tehdä? Tai varmaan jos osais käyttäytyä niin käyttäytyis edes jotenkin sun kans, mutta onko sillä sille jotaki tiettyä merkkiä esim mitä tottelee
Hermoihisi osaan neuvoa vain diapamin. Tiedän että auttaa koska olen itse saanut lääkäriltä 2-10kpl reseptin omaisen hautajaisia varten.
Ja koiran saa parhaiten kyllä makupaloilla palkitsemalla tottelemaan.
Hyvä vastaus! Elä sie lannistu. Joku antoi hyvän vinkin, muista ettei se oo ikuista! Laita korvanapista jotain rentoa kivaa musiikkia tai radio tai äänikirja. Palkitse itsesi lenkin jälkeen jollain herkulla tai jalkakylvyllä tai pleikkarihetkellä.
Voi kun kaikilla ois noin hyviä hoitajia koiralle tarvittaessa!
-2-