Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dubai - kannattaako matkustaa, kerro kokemuksesi!

Vierailija
06.06.2015 |

Olemme miettineet lomaa ensi talvena sinne. Oletko käynyt, Lähtisikö uudestaan? Onko ruoka miten kallista? Voiko halvalla shoppailla? Teinien kanssa lähdemme, vesipuisto ovat ilmeisesti hienoja? Paljonko hotellinne maksoi?

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai on periaatteessa ihan vaan rantalomakohde vaikka uiminen ja auringonotto luonnistuu usein altaan reunalla. Ei siellä ole mitään nähtävää. 

Vierailija
42/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä todella erikoinen ketju. En usko että haukkujat ovat siellä käyneet. Vanha kunnon kateusko siellä yritetään kätkeä "olen tiedostava ja vastuullinen" viittaan?

Dubai on aivan mahtava lapsiperhekohde. Siisti, turvallinen, lyhyt lentomatka (vrt.Thaimaa), aina lämmintä, ei aikaeroa ja paljon tekemistä. Miinuksena se, ettei ole edullinen. Mutta ehkä siinä yksi syy miksi sieltä puuttuu känniääliöturistit.

Suosittelen kanssa Jumeirahia lasten kanssa eli mieluummin rannalle kuin keskustaan. Takseilla pääsee hyvin liikkumaan.

Sinne vaan! Hauskaa reissua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:14"]On kyllä todella erikoinen ketju. En usko että haukkujat ovat siellä käyneet. Vanha kunnon kateusko siellä yritetään kätkeä "olen tiedostava ja vastuullinen" viittaan?

Dubai on aivan mahtava lapsiperhekohde. Siisti, turvallinen, lyhyt lentomatka (vrt.Thaimaa), aina lämmintä, ei aikaeroa ja paljon tekemistä. Miinuksena se, ettei ole edullinen. Mutta ehkä siinä yksi syy miksi sieltä puuttuu känniääliöturistit.

Suosittelen kanssa Jumeirahia lasten kanssa eli mieluummin rannalle kuin keskustaan. Takseilla pääsee hyvin liikkumaan.

[/quote]

Mieluummin känniääliö, kuin itsekäs ylimielinen ääliö.

Vierailija
44/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paljon tietoa Emiraateista, en ole tosiaan käyttänyt lomiani rannalla makaamiseen, vaan jutellut myös Suomen suurlähetystön väen kanssa, samoin suomalaisten Emiraateissa asuvien kanssa ... ja myös paikallisten kanssa. Tiedän kyllä epäkohdat, mutta te ette näe mitään muuta kuin ne epäkohdat. Emiraatit on lomakohteena ja myös työpaikkana esim. suomalaiselle todella mukava, miksi itse jauhatte vaan samaa peetä viesti viestiltä? Pysykää sitten kotona, välttäkää sitten Turkkia, Israelia jne.  Suurin osa Dubaissa käyneistä tykkää kohteesta.

27

Vierailija
45/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:11"]

Totta, Dubaissa rakennustyömailla ja mm. siivoojina työskentevät siirtotyöläiset. Toisaalta, oletteko miettineet, että ko. siirtotyöläiset käyvät yleensä Emiraateissa töissä muutaman vuoden ajan tekemässä pitkää päivää ja sen jälkeen vievät ansaitsemansa rahat köyhiin kotimaihinsa esim. Pakistaniin, Intiaan jne.? Ansaitut rahat ovat heille suuri summa, joka auttaa kotimaassa paremman elämän alkuun.[/quote]

Suurin osa ei saa edes näitä "palkkojaan" vaan he ovat vain pelkkiä arabimuslimien orjia. Turha vääntää tuollaista kultaista kuvaa. Ei tarvitse kuin seurata YLEN Dokkareita niin paljastuu tuo sairas todellisus mikä tuolla on.

Vierailija
46/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:17"]Minulla on paljon tietoa Emiraateista, en ole tosiaan käyttänyt lomiani rannalla makaamiseen, vaan jutellut myös Suomen suurlähetystön väen kanssa, samoin suomalaisten Emiraateissa asuvien kanssa ... ja myös paikallisten kanssa. Tiedän kyllä epäkohdat, mutta te ette näe mitään muuta kuin ne epäkohdat. Emiraatit on lomakohteena ja myös työpaikkana esim. suomalaiselle todella mukava, miksi itse jauhatte vaan samaa peetä viesti viestiltä? Pysykää sitten kotona, välttäkää sitten Turkkia, Israelia jne.  Suurin osa Dubaissa käyneistä tykkää kohteesta.

27
[/quote]

Ei tulisi mieleenkään matkustaa Turkkiin ja Israelista puhumattakaan.

Vierailija
47/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:14"]On kyllä todella erikoinen ketju. En usko että haukkujat ovat siellä käyneet. Vanha kunnon kateusko siellä yritetään kätkeä "olen tiedostava ja vastuullinen" viittaan?

[/quote]
Ei tarvitse käydä Dubaissa voidakseen kyseenalaistaa valtion tavat, kulttuurin, politiikan ja ihmisoikeudet. Valveutunut turisti tietää ne. Eikä Dubai suinkaan ole ainoa lomakohde jota itse boikotoin. Kateudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Kuka tahansa voi matkustaa sinne, jos oma moraali antaa luvan. Omani ei.

Vierailija
48/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEn dokkariko on koko totuus? Siitäkö saat riittävästi tietoa Dubaista?

Vierailija
49/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmiskely kiellettyä, Saattaa joutua jopa pidätetyksi!!! vähäpukeisia kytätään sen näkösinä että maalaavat saatanaa päällesi.. Suudelmat julkisesti saavat aikaan paheksumista jne.. mua katottiin kieroon kun oli 35 astetta varjossa ja kävelin shortsit jalassa.. olis vissii pitäny jostai ostaa se samperin musta kaapu päälle!!!

Vierailija
50/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tiedän kyllä epäkohdat, mutta te ette näe mitään muuta kuin ne epäkohdat.

Koska nämä epäkohdat ovat niin merkittävät.

2. Emiraatit on lomakohteena ja myös työpaikkana esim. suomalaiselle todella mukava, miksi itse jauhatte vaan samaa peetä viesti viestiltä?

Emme jauha paskaa vaan faktaa. Valtion epäkohdat ei poistu sillä, että siitä on tehty turistille ihan kiva paikka.

3. Pysykää sitten kotona, välttäkää sitten Turkkia, Israelia jne.

Itse boikotoin myös mainitsemiasi maita. Sen sijaan matkustelen muuten paljon.

4. Suurin osa Dubaissa käyneistä tykkää kohteesta.

Koska turisti ei näe kääntöpuolta.

Vierailija
51/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:21"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:17"]

Minulla on paljon tietoa Emiraateista, en ole tosiaan käyttänyt lomiani rannalla makaamiseen, vaan jutellut myös Suomen suurlähetystön väen kanssa, samoin suomalaisten Emiraateissa asuvien kanssa ... ja myös paikallisten kanssa. Tiedän kyllä epäkohdat, mutta te ette näe mitään muuta kuin ne epäkohdat. Emiraatit on lomakohteena ja myös työpaikkana esim. suomalaiselle todella mukava, miksi itse jauhatte vaan samaa peetä viesti viestiltä? Pysykää sitten kotona, välttäkää sitten Turkkia, Israelia jne.  Suurin osa Dubaissa käyneistä tykkää kohteesta.

27

[/quote]

Facepalm ei vittu miten joku voi olla noin saatanan naurettava. Kolkuttaako omatunto saatanan hyväksikäyttäjähuoranpenikka?
[/quote]

No tämähän kiteytti näiden syyllistäjien tason ihan riittävästi. Todennäköisesti yksi ja sama jonkun dokumentin nähnyt kaljamaha siellä harmistuksissaan huutelee.

Vierailija
52/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kahdesti. Ensimmäisellä kerralla miehen kanssa kaksin, jolloin sijoituimme Sheikh Sayied Roadin äärelle lähelle metroa ja shoppailuja. Toisella kerralla lapsen kanssa, jolloin majoituttiin Atlantis the Palmissa. Ollaan tykätty molemmilla kerroilla, nimenomaan siisteydestä, varmasta lämmöstä ja hyvästä palvelusta.

Välimatkat ovat pitkät, eli kannattaa mahdollisuuksien mukaan ottaa hotelli läheltä metroa, sillä sillä pääsee todella näppärästi ja suunnilleen ilmaiseksi liikkumaan. Ei taksien hinnat ole mitään esim. Suomeen verrattuna, mutta äkkiäkös siitä kertyy isompia summia, jos pitää koko ajan mennä kaupungin toiseen päähän, varsinkin ruuhka-aikaan. Liikenne siellä on myös aika ahdistavaa, ja siitäkin syystä tykkäsin liikkua enemmän metrolla.

Ruoka ja ulkonasyöminen on edullisempaa kuin Suomessa. Ei mitenkään älyttömästi, mutta kuitenkin. 

Shoppailu ei ole halpaa. Sinne tulee shoppailemaan rikkaat ihmiset, ja sen kyllä näkee. Ehkä jossain soukissa voi tehdä hyviä löytöjä hyvään hintaan, mutta ne on sitten näitä paikallisuuksia, ei mitään länsimaalaisia rättejä. Jos shoppailet Dubai Mallissa / Mall of Emiratesissa, / missään muussa näistä isoimmista, niin hinnat on tutuissa kaupoissa Suomea korkeammat. 

Vesipuistosta on kokemusta vaan Aquaventuresta, joka on Atlantis the Palmin yhteydessä. Sekin on aika kallista huvia, jos vaan päiväksi menee, mutta on mielestäni sen arvoista. Varsinkin kun teidän teini-ikäiset voi itsekseen mennä menojaan, ja aikuiset voi ottaa aurinkoa tai lillua renkaissa virran vietävänä. 

Tässä vielä koottuna plussat ja miinukset:

+ varmasti lämmintä
+ lyhyt (ja halutessaan suora) lento
+ olematon aikaero
+ todella siistiä, niin sisätiloissa kuin ulkona
+ turvallista (kaikesta on niin kovat rangaistukset)
+ länsimaalainen (tämä voi toki olla myös miinus, mutta ihan vaan ettet odota mitään eksoottista)
+ ruokaa löytyy joka lähtöön
+ hyvä palvelu

- eettisyys
- pitkät välimatkat
- korkea hintataso shoppaillessa
- talvella aika crowded, varsinkin vesipuisto
- ei mitään varsinaista nähtävää, ei historiaa
- liikenne

Hauskaa matkaa, minne päätättekin lähteä!

Vierailija
53/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiaan noilla seuduin siirtotyöläisiä kohdellaan karusti, siksi voidaan puhua orjuudestakin. Qatarissa on futikseen mm-kisat, tällä hetkellä kuolee joka toinen päivä rakennustyöläinen työmaalla. http://www.theguardian.com/world/2014/dec/23/qatar-nepal-workers-world-cup-2022-death-toll-doha

Kyllä sitä aidosti voi miettiä mitä haluaa tukea.

Vierailija
54/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:28"]

Lemmiskely kiellettyä, Saattaa joutua jopa pidätetyksi!!! vähäpukeisia kytätään sen näkösinä että maalaavat saatanaa päällesi.. Suudelmat julkisesti saavat aikaan paheksumista jne.. mua katottiin kieroon kun oli 35 astetta varjossa ja kävelin shortsit jalassa.. olis vissii pitäny jostai ostaa se samperin musta kaapu päälle!!!

No niinpä. :) Eipä siellä ns. vähäpukeisia niinkään näe. Ostarin ulko-ovessa voi olla kieltokyltit: olkapäät pitää olla peitettynä ja kädestä ei saa pitää kiinni.

[/quote]

Vierailija
55/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Dubaissa lasten kanssa 3 viikkoa, ja tekemistä riitti. Paljon jäi tekemättä ja näkemättä, ei riittänyt 3 viikkoa kaikkeen.

Sää on lähes aina loistava.

Suosittelen lämpimästi, siisti ja turvallinen kaupunki turistille.

Vierailija
56/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani työkomennuksella Abu dhabissa, meilläkin oli "palvelija/orja" (kuten kotiapulaista haluatte kutsua). Hän kertoi työnsä olleen lottovoitto, maksetaan hyvin rahaa ja turvallisuus on taattua. Lomilla matkusti perheensä luo kotimaahansa, jossa tilanne oli kaikkea muuta kuin vakaa. Ei ollut koskaan kokenut henkistä tai fyysistä väkivaltaa, ja kertoi olleensa kaikin puolin kiitollinen, että hänet on emiraatteihin otettu töihin.
-
Järki käteen nyt täällä palstalla kirjottelevat!

Vierailija
57/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Dubaissa, eikä ole mitään moitittavaa. Ihmisiä sorretaan eri tavoin monissa maissa, eikä se ole mikään syy jättää menemättä maahan.

Vierailija
58/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Dubaissa,Abu Dhabissa ja Ras al Khaimahissa.Enkä koe tarvetta matkustaa sinne enää koskaan.

Kaikki on tehty rahalla,juuri mitään alkuperäistä ja aitoa ei ole.(no,souk-alueet,moskeijat poikkeuksena).Siirtotyöläiset tekevät työt,heitä on todella todella paljon huonoissa oloissa huonoilla ehdoilla.

Illalla hotelleissa näkyy prostituutio,länsimaalaisia naisia (varsinkin venäläisiä) yökerhoissa, viina virtaa vaikka ollaan niin "tiukan uskonnollisia".Suurta feikkiä koko Arabiemiraatit.

Pöyristyttävää pröystäilyä,rahalla saa ja voi ostaa kaikkea -mentaliteetti on mielestäni niin vastenmielistä,että mielummin matkustan muualle.

Vierailija
59/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:36"]Ollessani työkomennuksella Abu dhabissa, meilläkin oli "palvelija/orja" (kuten kotiapulaista haluatte kutsua). Hän kertoi työnsä olleen lottovoitto, maksetaan hyvin rahaa ja turvallisuus on taattua. Lomilla matkusti perheensä luo kotimaahansa, jossa tilanne oli kaikkea muuta kuin vakaa. Ei ollut koskaan kokenut henkistä tai fyysistä väkivaltaa, ja kertoi olleensa kaikin puolin kiitollinen, että hänet on emiraatteihin otettu töihin.
-
Järki käteen nyt täällä palstalla kirjottelevat!

[/quote]

Toki voin vielä sen mainita, että puolessatoista vuodessa uskon tutustuneeni kulttuuriin riittävästi toteamaan, että pääosin siellä on työläisilläkin hyvä elintaso. Eiköhän JOKAISESSA maassa ole omat ongelmansa :)

Vierailija
60/82 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT-paikka turistien puolesta. Samoin on Kanaria, mutta valitsisin ehdottomasti sen. Ihmisoikeuksien vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi