Dubai - kannattaako matkustaa, kerro kokemuksesi!
Olemme miettineet lomaa ensi talvena sinne. Oletko käynyt, Lähtisikö uudestaan? Onko ruoka miten kallista? Voiko halvalla shoppailla? Teinien kanssa lähdemme, vesipuisto ovat ilmeisesti hienoja? Paljonko hotellinne maksoi?
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:07"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:01"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 03:56"]
Aasialaiset orjat tuolla kaiken sen ihanuuden tekevät. Ei voi paljoa ap:lle muuta sanoa kuin haista paska jos edes suunnittelet matkaa tuonne.
[/quote]
No älä nyt noin sano. Ei ap ole vastuussa kaikesta, vain teon tekijät ovat (eivätkä kaikki dubailaiset ole pahoja). Tosin dubaista on helppo jatkaa muualle emiirikuntiin ja jo mainittuun Omaniinkin.
[/quote]
Ap on tasan tarkkaan osavastuussa jos haluaa tukea tuollaista. Tuolla oikeasti kuolee rakennuksilla KAKSIKYMPPISIÄ nuoria miehiä orjapalkalla sydänkohtauksiin joka päivä kuumuuden takia kun rakentavat länsimaisille turisteille mukavuutta.
[/quote]
Dubai on paikka maailmassa, ei se ole itsessään huono tai hyvä. Siellä voi kyllä tapahtua paljon huonoja asioita ja eriarvoisuus järjestelmässä on räikeää.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:12"]
Porvoon provoa. Ei kukaan täysijärkinen vastuunsa tunteva matkusta Saudi-Arabiaan, Bahrainiin tai Arabiemiraatteihin tms. Vähän kuin pedofiiliketju. Ei näille itse itselleen vastaaville kusipäille kannata edes vastailla.
[/quote]
Miten on muka vastuutonta olla paikassa x maapallolla? Omat teot ovat se muuttuja, joka määrittelee sen, eikä sijainti. Paljon typerämpää on leimata ihmisiä kusipäiksi tällaisen perusteella tietämättä heistä mitään.
Menee taas paasaukseen tämäkin ketju...
No, moni on tykännyt, mutta itse tuskin tykkäisin. Mielummin menisin Kyprokselle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:29"]
No, moni on tykännyt, mutta itse tuskin tykkäisin. Mielummin menisin Kyprokselle.
[/quote]
Jep, Kreikka tai Kypros olisi parempi vaihtoehto minunkin mielestäni. Talvella toki viileämpää.
Dubai porta potties. Länsimaalaiset naiset antavat rikkaiden öljy sheikkien ulostaa päällensä, jos maksavat tarpeeksi paljon.
Menkää kesällä vaikka Serenaan täyttämään vesipuistokiintiö ja jouluksi niin ikään arabien asuttamaan Betlehemiin, suosittelen lämpimästi.
Rasistiseen aparthaid Etelä-Afrikkaan matkustamista pidettiin moraalittomana. Dubai on samaa paskaa, eri uskonnon/kulttuurin edustamana.
41v m
Jotain 20 vuotta sitten serkkuni oli Emiraateissa häämatkalla. Yksi varakkaampi sheikki kysyi ihan pokkana myisikö sulhanen morsiamensa paristakymmenenstä kamelista hänelle.
Tämä oli silloin jostakin syystä huvittavaa ja monista olisi varmaan nykyäänkin. No naisten ostaminen ja myyminen on monista hauskaa...
41v m
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:29"]
[/quote]
Kuka tuollaisesta sairaasta fetissistä on pitänyt? Nimiä?
Mielenkiintoinen ketju. Kukaan vastaajista ei ole Dubaissa käynyt, mutta mielipiteet paikasta ovat erittäin vankat.
Olen ollut pari kertaa Emiraateissa, tosin en Dubaissa vaan Abu Dhabissa. Ystävällisiä ovat, palvelu pelaa ja paikka on todella siisti. Kaupungit on perustettu v. 1971 (josta jo 44v eikä 30 kuten joku "tiesi")
Ei minulla paikasta mitään moittimista.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 06:36"]
Mielenkiintoinen ketju. Kukaan vastaajista ei ole Dubaissa käynyt, mutta mielipiteet paikasta ovat erittäin vankat. Olen ollut pari kertaa Emiraateissa, tosin en Dubaissa vaan Abu Dhabissa. Ystävällisiä ovat, palvelu pelaa ja paikka on todella siisti. Kaupungit on perustettu v. 1971 (josta jo 44v eikä 30 kuten joku "tiesi") Ei minulla paikasta mitään moittimista.
[/quote]
Olisitko hyvällä omalla tunnolla käynyt aparthaid Etelä-Afrikassa?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 06:36"]
Mielenkiintoinen ketju. Kukaan vastaajista ei ole Dubaissa käynyt, mutta mielipiteet paikasta ovat erittäin vankat. Olen ollut pari kertaa Emiraateissa, tosin en Dubaissa vaan Abu Dhabissa. Ystävällisiä ovat, palvelu pelaa ja paikka on todella siisti. Kaupungit on perustettu v. 1971 (josta jo 44v eikä 30 kuten joku "tiesi") Ei minulla paikasta mitään moittimista.
[/quote]
Mitäköhän tälläkin yrität selventää? Ystävällisiä ovat ja paikat siistit?
Sinäsinäsinäsinä poaksulompakkoisena turistina varmaan nuoleskelet omaa persettäsikin. Entä muut?
Dubaissa olen käynyt, kerta riitti. En kuitenkaan kadu kokemusta. Komeita rakennuksia siellä täällä, rakennustyömaita, rikkaita arabeja, välimatkat pitkiäkin ja siinä välillä ei kummempaa katsottavaa. Hintataso vaihtelee, riippuu missä kulutat. Jumeirahin rannalla hotellit maksavat, mutta suosittelen ökykokemuksena, palvelu pelasi. Dubain keskusta, kuin kulissiksi tehty, turismia varten. Pieni vrt. esim Nykiin. Vakava kaupunki, jossa naurua ei kuulu. Naurua voidaan katsoa tuomittavasti. Fyysinen koskettelu julkisella paikalla ei suotavaa. Jotenkin kylmä. Thaimaan vastakohta.
Olen käynyt Emiraateissa (Dubai, Abu Dhabi ja Ras al Khaimah) kymmenisen kertaa ja aina haluan sinne uudestaan. Samoin koko perhe. Mikä ihme Arabiemiraattivastaisuus täällä on vallalla? Ihana lomakohde; hyvät säät talvellakin, siistiä, superturvallisista, paljon näkemistä ja tekemistä (ihmisen rakentamaa toki, mutta näkepäähän, mitä kaikkea rahalla saa aikaan). Emiraatit eivät ole mikään halpa lomakohde, ruoka on ravintoloissa kalliimpaa kuin Suomessa, toisaalta pikaruokapaikkoja on paljon ja osassa hotelleista saa puolihoidon tai all inclusiven edullisesti. Shoppailumahdollisuudet mielettömät, helmikuun ostosfestivaaleilla voi todella tehdä löytöjä.
Todellakin suosittelen! Olen käynyt noin 40 eri maassa ja meidän perhe tykkää Arabiemiraateista, toki tykätään myös kaupunkilomista (esim. Rooma, Pariisi, Lontoo, New York tai Toscanan ja Nizzan alueista, varsinaiset rantakohteet eivät "iske").
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:01"]Olen käynyt Emiraateissa (Dubai, Abu Dhabi ja Ras al Khaimah) kymmenisen kertaa ja aina haluan sinne uudestaan. Samoin koko perhe. Mikä ihme Arabiemiraattivastaisuus täällä on vallalla? Ihana lomakohde; hyvät säät talvellakin, siistiä, superturvallisista, paljon näkemistä ja tekemistä (ihmisen rakentamaa toki, mutta näkepäähän, mitä kaikkea rahalla saa aikaan). Emiraatit eivät ole mikään halpa lomakohde, ruoka on ravintoloissa kalliimpaa kuin Suomessa, toisaalta pikaruokapaikkoja on paljon ja osassa hotelleista saa puolihoidon tai all inclusiven edullisesti. Shoppailumahdollisuudet mielettömät, helmikuun ostosfestivaaleilla voi todella tehdä löytöjä.
Todellakin suosittelen! Olen käynyt noin 40 eri maassa ja meidän perhe tykkää Arabiemiraateista, toki tykätään myös kaupunkilomista (esim. Rooma, Pariisi, Lontoo, New York tai Toscanan ja Nizzan alueista, varsinaiset rantakohteet eivät "iske").
[/quote]
Turha on ilmeisesti selittää, kun et vaan tajua kaikkien viestien jälkeenkään mistä on kysymys. Kysymys ei ole arabivastaisuudesta, eikä siitä onko sinulla varaa syödä Dubaissa.
Totta, Dubaissa rakennustyömailla ja mm. siivoojina työskentevät siirtotyöläiset. Toisaalta, oletteko miettineet, että ko. siirtotyöläiset käyvät yleensä Emiraateissa töissä muutaman vuoden ajan tekemässä pitkää päivää ja sen jälkeen vievät ansaitsemansa rahat köyhiin kotimaihinsa esim. Pakistaniin, Intiaan jne.? Ansaitut rahat ovat heille suuri summa, joka auttaa kotimaassa paremman elämän alkuun.
Ja nuo seksijutut, miksi kaivelemalla pitää kaivella sellaista, jota tavallinen turisti ei aivan varmasti näe. Ja tuo, että vaimosta on tarjottu kameleita, on juttu, jota en usko! Ei ole totta! Ja puheet Kyproksesta, ei kai sinne hullukaan talvilomalle mene? Kesälläkin on tylsä ... olen käynyt. Finnair lentää talvella 8-10 reittilentoa viikossa Dubaihin, jos se olisi kamala paikka, sinne ei olisi noin paljon lentoja!
27
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:01"]Mikä ihme Arabiemiraattivastaisuus täällä on vallalla? Ihana lomakohde; hyvät säät talvellakin, siistiä...
[/quote]
Olet todella sairas. Hankithan apua itsellesi?
Porvoon provoa. Ei kukaan täysijärkinen vastuunsa tunteva matkusta Saudi-Arabiaan, Bahrainiin tai Arabiemiraatteihin tms. Vähän kuin pedofiiliketju. Ei näille itse itselleen vastaaville kusipäille kannata edes vastailla.