Lähtisitkö sinä Finnmatkojen valmismatkalle Bahrainiin (vai et)?
Tässä ketjussa he ainakin lupasivat harkita ko. kohteen lisäämistä valikoimiin. Ketjussa vain joku(?) väittää, ettei koko maa kiinnosta ketään suomalaista. Lähtisitkö sinä Bahrainille valmismatkalle esim. katsomaan nähtävyyksiä, sukeltamaan, rannalle...vai onko asia oikeasti niin ettei ketään kiinnostaisi? Itse olen haaveillut Bahrainin-matkasta jo vuosia.
Kommentit (75)
Eikö kukaan muka mieti tällaista muuten kuin jonkun politiikan kannalta? Itse mietin matkalle lähtiessä vähän muita juttuja.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 02:59"]
Lähtisin kyllä, jos tilanne maassa vain tuolloin olisi kohtalainen.
[/quote]
Sama juttu, nyt vain näyttää huonolta. Onkohan Finnmatkat oikeasti harkinnut matkojen järkestämistä vai ei? Epäilen vahvasti.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:20"]
Eikö kukaan muka mieti tällaista muuten kuin jonkun politiikan kannalta? Itse mietin matkalle lähtiessä vähän muita juttuja.
[/quote] Niin, mitäpä paikallisten oikeuksista-ampukoot ne vaikka kadulle tai tukahduttakoot kaikki mielenosoitukset kumiluodeilla ,vesitykeillä ja kyynelkaasulla-tai vaikka rynnökkökivääreillä jos tarve vaatii.
Mitä me niistä välitetään tai jostain Human Rights Watchin kidutusraporteista, Amnesty Internationalin vetoomuksista ym.kivan perhematkamme ilonpilaajista.
Korvatulpat vaan matkaan niin eipähän huudot kuulu yölläkään.
Pääasiahan on ,että meillä on hauskaa .
Olkoot hotellit ja keinotekoiset ´saaret´ ja niiden nähtävyydet sitten vaikka orjatyövoimalla rakennettuja ja niiden meitä passaava palveluskunta alaikäisiä hyväksikäytettyjä,raiskattuja Sri-Lankalaisia,Intialaisia,,Filippiiniläisiä ym. kolmannen maailman väkeä ,joilta on viety jo passit.....mitä me siitä.
Pääasia ,että palvelu pelaa nopeasti ja on mitättömän halpaa meille....eik´s vaan ookki kliffaa sillai ?
Näin meidän perhe matkustaa...
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:40"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 04:20"]
[/quote] Niin, mitäpä paikallisten oikeuksista-ampukoot ne vaikka kadulle tai tukahduttakoot kaikki mielenosoitukset kumiluodeilla ,vesitykeillä ja kyynelkaasulla-tai vaikka rynnökkökivääreillä jos tarve vaatii.
Mitä me niistä välitetään tai jostain Human Rights Watchin kidutusraporteista, Amnesty Internationalin vetoomuksista ym.kivan perhematkamme ilonpilaajista.
Korvatulpat vaan matkaan niin eipähän huudot kuulu yölläkään.
Pääasiahan on ,että meillä on hauskaa .
Olkoot hotellit ja keinotekoiset ´saaret´ ja niiden nähtävyydet sitten vaikka orjatyövoimalla rakennettuja ja niiden meitä passaava palveluskunta alaikäisiä hyväksikäytettyjä,raiskattuja Sri-Lankalaisia,Intialaisia,,Filippiiniläisiä ym. kolmannen maailman väkeä ,joilta on viety jo passit.....mitä me siitä.
Pääasia ,että palvelu pelaa nopeasti ja on mitättömän halpaa meille....eik´s vaan ookki kliffaa sillai ?
Näin meidän perhe matkustaa...
[/quote]
Puhutko nyt Dubaista? Keinotekoiset saaret jne? Bahrain on vähän matalamman profiilin kohde, jos sitä voi tällä hetkellä edes kovin turistikohteena pitää. Syrjäinen maa, jossa oppisi taatusti paljon uutta maailman menosta.
Lähtisin, jos asiat menisivät ensin parempaan päin siellä.
Ählymaat kierrän aina kaukaa, enkä voi suositella muillekaan ählystaniassa matkailua.
En lähtisi, koska en enää viihdy muslimimaissa. Oleminen ja eläminen on noissa maissa jotenkin niin vakavaa, haluan olla iloinen ja rentoutunut lomallani (ei tarkoita että kännissä). Toiseksi, en lähtisi valmismatkalle, koska haluan kohteessa olla useammassa kuin yhdessä hotellissa, riippuen loma-ajasta. Tykkään kierrellä ja tutustua paikallisten tapoihin, minulle se on elämys. Kauniista maisemista pidän ja näyttää niitä Bahrainissakin olevan.
Boikotoin muslimimaita, joten en lähtisi.
Etsin googlaamalla josko vielä jokin matkanjärjestäjä Suomessa tekisi pakettimatkoja Bahrainiin, mutta löysin vain tähän linkitetyn ja tämän keskustelun. Miksi matkoja ei enää ilmeisestikään järjestetä tuonne päin?
Mikä ettei, jos hinta olisi kohdallaan. Jokainen maa on omanlaisensa kokemus. Tietysti pitää olla maassa maan tavalla. Kun sen pitää mielessä, niin aika hyvin selviää joka paikassa. Kun kunnioittaa paikallisia ihmisiä ja heidän kulttuuriaan, niin kukaan ei katso kieroon. Noin esimerkkinä kerrottakoot, että olen mies ja homoseksuaali ja voisin lähteä koska vain miesystäväni kanssa katselemaan Pietarin nähtävyyksiä, mutta en välttämättä lääppisi hänen kanssaan julkisesti missään. Samanlainen hienotunteisuus pätee arabimaissa ja monien muidenkin asioiden suhteen.
Murteellista sanontaa lainatakseni: kyllä, kyllä ja kyllä. (Mitä murretta tuo muuten on?)
En menisi. Nyt kesällä nuo maat ovat kuin pätsi. Talvella voisin harkita.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 03:29"]Puolensa ja puolensa. Valmismatka ei varmaankaan olisi hyvä juttu tuolta kannalta, mutta uuden oppimisesta ja kulttuureista kiinnostunut omatoimimatkailija löytäisi paikalle varmaankin ilman valmismatkojakin.
Toisaalta mistä sen tietää, kuka omistaa hotellin tai jonkun muun firman missä tahansa eikä vain Bahrainissa?
[/quote] Eivät ne ihmiset ole missään kaikki pahoja tai hyviäkään. Useimmiten siitä väliltä.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 02:20"]Tässä ketjussa he ainakin lupasivat harkita ko. kohteen lisäämistä valikoimiin. Ketjussa vain joku(?) väittää, ettei koko maa kiinnosta ketään suomalaista. Lähtisitkö sinä Bahrainille valmismatkalle esim. katsomaan nähtävyyksiä, sukeltamaan, rannalle...vai onko asia oikeasti niin ettei ketään kiinnostaisi? Itse olen haaveillut Bahrainin-matkasta jo vuosia.
http://www.vauva.fi/keskustelu/4407978/ketju/bahrainille
[/quote] Muistan koulukaverini käyneen tuolla joskus kauan sitten. Kamelilla oli ratsastanut, muuta en muista.
Jos jonnekin haluaisin, niin se olisi Pohjois-Korea. Olympia-matkatoimistolta pääsisi. Kiinnostaisi nähdä sen maan outous; lavastetut tilanteet, öinen täysin pimeä kaupunki, mainoksettomuus, tyhjät kadut miljoonakaupungissa. Edes hotellista ei pääse pois ilman kaitsijaa. Kännykät otetaan pois rajalla.
Se siinä kyllä olisi, että koska siellä kohdellan ihmisiä niin pahasti, niin en taitaisi lähteä.