Miten Diapam vaikuttaa teihin ja mikä vahvuus ?
Kommentit (26)
Mulla puolikas 5mg:n pamista estää tarvittaessa paniikkikohtauksen syöksymisen täysillä päälle. Sivuvaikutuksia (väsymystä yms. yms.) ei ole.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:24"]
10 mg:n Diapamia on paniikkihäröön ja ahdistukseen. Jos otan kokonaisen, niin väsyttää niin ettei psytyssä pysy. Menee nukkumiseksi. Eli otan vain puolikkaan. Pieni ohimenevä väsyminen ja sitten vaan sellainen tavallinen olo. Että pystyy käymään kaupassa yms.
[/quote] Niin erilailla näköjään ihmisiin vaikuttaa tämäkin lääke. Mulla ei 10mg vaikuta yhtään mitään, 20mg rauhoittaa vähän mutta ei auta esim ahtaanpaikan fobiaani eli en pystynyt menemään siltikään magn kuvaukseen. Ehkä joku 50mg ois tehonnut?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 00:15"]
Mulla puolikas 5mg:n pamista estää tarvittaessa paniikkikohtauksen syöksymisen täysillä päälle. Sivuvaikutuksia (väsymystä yms. yms.) ei ole.
[/quote] Taitaapi olla lähinnä lumevaikutusta eli kun uskot että se auttaa niin se auttaa..nimittäin 2,5mg on kyllä melkoisen tehoton määrä uskoakseni. Mulla ei auta 10mg:kään yhtään mitään.
Alkoholin kanssa saa leppoisan olon :)
5 mg Diapamia ennen hammaslääkäriä ei vaikuta yhtään mitenkään. Ihan yhtä kauhusta jäykkänä olen. Saman 5 mg sain myös ennen silmän laserleikkausta, vaikka sanoin ettei se minulle mitään auta, ja eihän se auttanut. Lääkäriltä sain kyllä haukut kun en pysynyt paikallani koska jännitin niin kovasti että tärisin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:24"]
Alkoholin kanssa saa leppoisan olon :)
[/quote] tuttu sai niin leppoisan että lopetti jopa hengittelyn :))
Xanoreita viinaa ja kaikilla on hauskaa
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:47"]
Tulee tunnoton olo.Siis ei tunne mitään.Iloa, surua, raivoa, ei mitään.Tyhjä, outo ontto olo
[/quote]
Jooh. Vaikuttaa vähän siltä että koitat vaikuttaa mielipiteisiin. Diapam ei ole neurolepti.
En tiä sainko diapamia vai mitä sain ennen leikkausta ( en itse mielestäni tarvinnut esilääkitystä, mutta hoitaja jopa vaati sitä ) mutta tipuin totaalisesti..huhhuh. Oon saanu näitä esilääkitys rauhottavia aika usein, ja voin sanoa että kyllä muuten toimii!
En ole kokeillut. Voisitko antaa pari tabua kokeiluun?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:44"]
En ole kokeillut. Voisitko antaa pari tabua kokeiluun?
[/quote]
En voi kun ei ole. Halusin vain tietää miten se vaikuttaaa.
Tulee tunnoton olo.Siis ei tunne mitään.Iloa, surua, raivoa, ei mitään.Tyhjä, outo ontto olo
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:47"]
[/quote]
Millä vahvuudella? Kuinka kauan vaikuttaa?
30 mg Opamoxia on tullut käytettyä 20 vuotta sosiaalisten jännitystilojen hoitoon. Joskus olen ottanut jopa 8 kpl päivässä, normiannos 1-2 kpl/päivä.
Vaikutus on se, että niiden avulla pystyn käymään töissä, enkä ole joutunut yhteiskunnan elätiksi.
Hyvin toimii ainakin minulla.
Ps. Bentzodiatsepaani, sama vaikuttava aine kuin Diapamissa. Näitähän on vaikka minkä nimisiä näitä bentsoja.
Mulla diapam käytössä avopuolison eron jälkeen. En tunne sitä kipua rinnassa, muuten tavallinen olo.. Jos otan suuremman annoksen niin väsyttää niin paljon että se on taju veke..
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:51"]30 mg Opamoxia on tullut käytettyä 20 vuotta sosiaalisten jännitystilojen hoitoon. Joskus olen ottanut jopa 8 kpl päivässä, normiannos 1-2 kpl/päivä.
Vaikutus on se, että niiden avulla pystyn käymään töissä, enkä ole joutunut yhteiskunnan elätiksi.
Hyvin toimii ainakin minulla.
Ps. Bentzodiatsepaani, sama vaikuttava aine kuin Diapamissa. Näitähän on vaikka minkä nimisiä näitä bentsoja.
[/quote]
Aika outoo, pameja saa käyttää vaan 8-12 viikkoa. Sen jälkeen lääkäri ei niitä kirjota
Ammattitaitoinen lääkäri (ei siis nuori mistään mitään tietämätön naislääkäri) kirjoittaa, silloin kun on todettu että mikään muu ei auta.
Kokeiltu on myös SSRI sekä beetasalpaajat jne.
20mg rauhoittaa hieman mutta ei merkittävästi. Vahvempaa annostusta en ole kokeillut.
Nyt puoli pulloa viskiä alla ja 6 kaljaa ja 50mg diatsepaamia ja mukava olo on.