Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jakomäki

Vierailija
05.06.2015 |

Millainen paikka asua! Saatiin kaupungin vuokrakämppä! Kannattaako ottaa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:24"]

Sinne vaan asumaan. On mainettaan huomattavasti parempi paikka. Hyvät palvelut ja keskustaan on hyvät bussiyhteydet. Asuuhan siellä melko kirjavaa sakkia, mutta missäpä lähiössä ei asuisi. Ei eroa Malmiin, Pihlikseen, Itikseen ymv.

[/quote]

Esim. Munkkivuori on hyvin porvarillista, keskiluokan alsuinaluetta. Kokoomus suurin puolue. Eli heterogeenisiakin lähiöitä on. "Kirjavuus" tulee juuri kaupungin vuokra-asunnoista. Jakomäessä ei alun perin muita ollutkaan. 

En tiedä, onko siellä nykyään omistusasuntojakin?

[/quote]

Oikotiellä näyttää olevan yksi kerrostaloasunto myynnissä. Eli ainakin erittäin harvassa ovat. 

Kaunis paikka luonnonympäristöltään Jakomäki on kyllä. Ihmiset ja rumat talot vain pilaavat kokonaisuuden. 

Vierailija
42/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän.

[/quote]

No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa.
[/quote]

Ai tuetussa asumisessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän. [/quote]   No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa. [/quote] Ai tuetussa asumisessa?

[/quote]

Tuetussa asumisessa? Kaupungin asuntoja ei tueta millään tavalla valtion puolelta, vaan niiden vuokrat ja kunnossapidon maksavat asukkaat. Vuokra kattaa niiden ylläpidon ja kustannukset, asukkaat maksavat itse oman asumisensa. Niillä ei vain tehdä voittoa samalla tavalla kuin yksityisellä sektorilla. Etkö tätä tiennyt? 

Vierailija
44/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan asumaan. On mainettaan huomattavasti parempi paikka. Hyvät palvelut ja keskustaan on hyvät bussiyhteydet. Asuuhan siellä melko kirjavaa sakkia, mutta missäpä lähiössä ei asuisi. Ei eroa Malmiin, Pihlikseen, Itikseen ymv.

Vierailija
45/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän. [/quote]   No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa. [/quote] Ai tuetussa asumisessa?

[/quote]

Tuetussa asumisessa? Kaupungin asuntoja ei tueta millään tavalla valtion puolelta, vaan niiden vuokrat ja kunnossapidon maksavat asukkaat. Vuokra kattaa niiden ylläpidon ja kustannukset, asukkaat maksavat itse oman asumisensa. Niillä ei vain tehdä voittoa samalla tavalla kuin yksityisellä sektorilla. Etkö tätä tiennyt? 
[/quote]

Kyllä ne kaupungin asunnot on valtion tuella pykätty. Etkö tätä tiennyt?

Vierailija
46/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän. [/quote]   No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa. [/quote] Ai tuetussa asumisessa? [/quote] Tuetussa asumisessa? Kaupungin asuntoja ei tueta millään tavalla valtion puolelta, vaan niiden vuokrat ja kunnossapidon maksavat asukkaat. Vuokra kattaa niiden ylläpidon ja kustannukset, asukkaat maksavat itse oman asumisensa. Niillä ei vain tehdä voittoa samalla tavalla kuin yksityisellä sektorilla. Etkö tätä tiennyt?  [/quote] Kyllä ne kaupungin asunnot on valtion tuella pykätty. Etkö tätä tiennyt?

[/quote]

Onhan lähes kaikki asunnot Helsingissä ja kaikki esim. hitas-asunnot. Ne on rahoitettu lainalla, ei annetulla rahalla. Nyt puhutaan vuokra-asunnoista, joita kukaan vuokralainen ei maksa itse. Kaupungin asuntoja ei rahoiteta ulkoapäin mitenkään, vaan asukkaat maksavat itse niiden ylläpidon ja korjaukset. Vuokrahan esim.nousee, kun alueen yhtiöissä tapahtuu peruskorjauksia. 

Vierailija
47/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän. [/quote]   No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa. [/quote] Ai tuetussa asumisessa? [/quote] Tuetussa asumisessa? Kaupungin asuntoja ei tueta millään tavalla valtion puolelta, vaan niiden vuokrat ja kunnossapidon maksavat asukkaat. Vuokra kattaa niiden ylläpidon ja kustannukset, asukkaat maksavat itse oman asumisensa. Niillä ei vain tehdä voittoa samalla tavalla kuin yksityisellä sektorilla. Etkö tätä tiennyt?  [/quote] Kyllä ne kaupungin asunnot on valtion tuella pykätty. Etkö tätä tiennyt?

[/quote]

Onhan lähes kaikki asunnot Helsingissä ja kaikki esim. hitas-asunnot. Ne on rahoitettu lainalla, ei annetulla rahalla. Nyt puhutaan vuokra-asunnoista, joita kukaan vuokralainen ei maksa itse. Kaupungin asuntoja ei rahoiteta ulkoapäin mitenkään, vaan asukkaat maksavat itse niiden ylläpidon ja korjaukset. Vuokrahan esim.nousee, kun alueen yhtiöissä tapahtuu peruskorjauksia. 
[/quote]

Asukkaat eivät maksa osuutta rakennuskustannuksista vuokrassa.

Vierailija
48/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:25"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän. [/quote]   No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa. [/quote] Ai tuetussa asumisessa? [/quote] Tuetussa asumisessa? Kaupungin asuntoja ei tueta millään tavalla valtion puolelta, vaan niiden vuokrat ja kunnossapidon maksavat asukkaat. Vuokra kattaa niiden ylläpidon ja kustannukset, asukkaat maksavat itse oman asumisensa. Niillä ei vain tehdä voittoa samalla tavalla kuin yksityisellä sektorilla. Etkö tätä tiennyt?  [/quote] Kyllä ne kaupungin asunnot on valtion tuella pykätty. Etkö tätä tiennyt? [/quote]   Onhan lähes kaikki asunnot Helsingissä ja kaikki esim. hitas-asunnot. Ne on rahoitettu lainalla, ei annetulla rahalla. Nyt puhutaan vuokra-asunnoista, joita kukaan vuokralainen ei maksa itse. Kaupungin asuntoja ei rahoiteta ulkoapäin mitenkään, vaan asukkaat maksavat itse niiden ylläpidon ja korjaukset. Vuokrahan esim.nousee, kun alueen yhtiöissä tapahtuu peruskorjauksia.  [/quote] Asukkaat eivät maksa osuutta rakennuskustannuksista vuokrassa.

[/quote]

Ei valtio maksa niiden rakennusta, vaan kunta. Ihan samalla tavalla esim. Helsingissä valtaosa yksityisesti rakennettujen talojen maista on kaupungin omistamia ja kaupunki perii niistä vuokraa, joka on markkinahintoja alhaisempi. Esim. lähes kaikki Helsingin lähiöiden omistusasunnot ovat kaupungin omistamalla maalla, ja he maksavat niistä vuokraa kaupungile, joka olisi yksityisellä sektorilla paljon suurempi. Logiikkasi mukaan nämäkin ihmiset elävät valtion tuella. 

Vuokranmääritys

ARA-vuokratalon omistajan tehtävänä on omakustannusvuokrien määritys. Talon omistaja voi periä vuokraa enintään määrän, joka tarvitaan muiden tuottojen lisäksi kattamaan asuinhuoneistojen ja niihin liittyvien tilojen rahoitus sekä hyvän kiinteistönpidon menot. Vuokraan saa sisällyttää omalle pääomalle maksettavaa korkoa enintään 8 %.

Saman omistajan omistamien arava- ja korkotukilainalla rahoitettujen ARA-vuokratalojen tai -asuntojen vuokrat voidaan tasata.

Vierailija
49/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:39"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:32"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:25"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän. [/quote]   No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa. [/quote] Ai tuetussa asumisessa? [/quote] Tuetussa asumisessa? Kaupungin asuntoja ei tueta millään tavalla valtion puolelta, vaan niiden vuokrat ja kunnossapidon maksavat asukkaat. Vuokra kattaa niiden ylläpidon ja kustannukset, asukkaat maksavat itse oman asumisensa. Niillä ei vain tehdä voittoa samalla tavalla kuin yksityisellä sektorilla. Etkö tätä tiennyt?  [/quote] Kyllä ne kaupungin asunnot on valtion tuella pykätty. Etkö tätä tiennyt? [/quote]   Onhan lähes kaikki asunnot Helsingissä ja kaikki esim. hitas-asunnot. Ne on rahoitettu lainalla, ei annetulla rahalla. Nyt puhutaan vuokra-asunnoista, joita kukaan vuokralainen ei maksa itse. Kaupungin asuntoja ei rahoiteta ulkoapäin mitenkään, vaan asukkaat maksavat itse niiden ylläpidon ja korjaukset. Vuokrahan esim.nousee, kun alueen yhtiöissä tapahtuu peruskorjauksia.  [/quote] Asukkaat eivät maksa osuutta rakennuskustannuksista vuokrassa.

[/quote]

Ja miksi asukkaiden siis pitäisi maksaa talon rakennuskustannukset vuokrassa, koska hehän ovat vuokralla? Kiinteistön omistajahan tällaisessa tapauksessa rakentamisen maksaa, kuten yksityiselläkin. 

Vierailija
50/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"]

[/quote]

[/quote]
Mulla on kyllä Stadin kämppä, joka annettiin nimenomaan tukiasunnoksi aikoinaan. Näitäkin on. Etkö tätä tiennyt, naapuri?

Vierailija
51/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:54"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 01:10"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:35"] [quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:21"]Mitä vikaa kaupungin asunnossa?  [/quote] WT paistaa kilometrien päähän. [/quote]   No kerropa mikä vika? Olen niin kaukana tästä "wr"stä kuin voi olla, ja asun kaupungin asunnossa. [/quote] Ai tuetussa asumisessa? [/quote] Tuetussa asumisessa? Kaupungin asuntoja ei tueta millään tavalla valtion puolelta, vaan niiden vuokrat ja kunnossapidon maksavat asukkaat. Vuokra kattaa niiden ylläpidon ja kustannukset, asukkaat maksavat itse oman asumisensa. Niillä ei vain tehdä voittoa samalla tavalla kuin yksityisellä sektorilla. Etkö tätä tiennyt?  [/quote] Mulla on kyllä Stadin kämppä, joka annettiin nimenomaan tukiasunnoksi aikoinaan. Näitäkin on. Etkö tätä tiennyt, naapuri?

[/quote]

Miten annettiin tukiasunnoksi? Siis sinun tukemistasi varten? Ymmärrätkö ollenkaan mistä tässä on keskusteltu? Kunta voi tietenkin yksittäisiä kansalaisia tukea haluamallaan tavalla ja yleistä asumistukeakin näihin saa kuten kaikkiin muihinkin asuntoihin, mutta minkäänlaista tappiota ei kunta kärsi näistä asunnoista (vaan tekee 8% voittoa). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi