Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jakomäki

Vierailija
05.06.2015 |

Millainen paikka asua! Saatiin kaupungin vuokrakämppä! Kannattaako ottaa?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakis rock!

Vierailija
2/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:47"]Kaupungin kämppiä on todella vaikea saada. Jos sellaista tarvitsette, ottakaa vastaan. [/quote] Näin juuri. Ja jos ette viihdy Jakiksessa, vuoden asumisen jälkeen voi yrittää sisäistä vaihtoa. [/quote] Eri asia kuka haluaa vaihtaa Jakikseen.Olemne yrittäneet jo vuoden vaihtaa Malmilta muualle mutta ainoat tänne haluavat ovat Tapulikaupungista.Että ei se vaihto välttämättä onnistu...Itse en Jakikseen muuttaisi aika lohduton paikka pubeineen ( ainakin joitain Stadin taloja vastapäätä piha- alueella on yksi räkälä).

[/quote]

Kaupungin asunto on lottovoitto. Se kannattaa ottaa vastaan aina!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi jakiksessa , kuin taivasalla.

Vierailija
4/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakomäki on oikein hyvä ratkaisu jos saa stadin asunnon. tietenkin jokainen kohdallaan miettii esim. työmatkoja, kouluja, tarhoja ym. Mutta kuten sanottu, jos ette viihdy, vuoden kuluttua asunnonhakuun uudisrakennuksista tai sis.vaihdolla. Mielestäni vain täydellinen hölmö kieltäytyy kaupungin asunnosta Helsingissä.

Vierailija
5/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dösällä steissille joku 10-15 min? Taitaa olla myös stadin halvimmat vuokrat.

Vierailija
6/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:02"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:47"]Kaupungin kämppiä on todella vaikea saada. Jos sellaista tarvitsette, ottakaa vastaan. [/quote] Näin juuri. Ja jos ette viihdy Jakiksessa, vuoden asumisen jälkeen voi yrittää sisäistä vaihtoa. [/quote] Eri asia kuka haluaa vaihtaa Jakikseen.Olemne yrittäneet jo vuoden vaihtaa Malmilta muualle mutta ainoat tänne haluavat ovat Tapulikaupungista.Että ei se vaihto välttämättä onnistu...Itse en Jakikseen muuttaisi aika lohduton paikka pubeineen ( ainakin joitain Stadin taloja vastapäätä piha- alueella on yksi räkälä).

[/quote]

Mä käyn kaupassa sekä Malmilla että Jakiksessa ja kyllä mä nykyään pidän Malmia vastenmielisempänä paikkana. Tosin mulla nää havainnot rajoittuu vain näihin ostareihin ja voi luoja sitä porukkaa mikä siinä Malmin putkessa seilaa. Siihen päälle vielä se että on huomattavasti kansainvälisempi paikka.

[/quote]

No tuskin kukaan siitä ostarilla asuu. Malmilta kulkee junat joka suuntaan joten johtuisiko siitä (vrt metrisasemat). Yleisesti ottaen ylä-Malmilla ja Tapaninvainiolla on enemmän pientaloasutusta ja vihreää ja vehreää eri tavalla kuin Jakiksessa, myös sosioekonomisesti Tapaninvainiolle päin mentäessä alue paranee :) Jakis on huonojen alueiden ympäröimä, Malmi on iso alue ja Torpparinmäki, Pakilta, Tuomarinkylä ovat parempa aluieta. Itse sanon asuvani Malmilla vaikka asun Tapaninvainiossa ja tästä on ostarille n. 2km, rivareita ja ok taloja pelkästään alue täynnä :) Ostarilla en pyöri ja käyn Jumbossa ja Tammiston kaupoissa jotka ovat saman matkan päässä kuin Malmin ostari vaikka asun Malmilla :)A

Jos ap suunnittelee asuvansa ja viihtyvänsä Jakiksessa tai ns. huonommalla alueella jatkossakin asunto kannattaa ottaa (voihan vaihdon saada sitten vaikka esim. Kontulaan). Asunnonvaihtopörssistä joka on avoin kaikille voi tarkastaa asian ihan itse, ei kivoilta alueilta kukaan kämäselle halua.

Se luulo että putoaa hännille jonossa ei ole totta, jos kieltäytymiseen on oikea syy (esimerkiksi työmatkat, koulumatkat, hissittömyys, perhesyyt tms).Se että ei alueesta tykkää ei riitä syyksi. Itse olen kieltäytynyt kaksi kertaa ennen nykyistä asuntoa vuosien varrella.

Vierailija
7/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:54"]

Jakomäki on oikein hyvä ratkaisu jos saa stadin asunnon. tietenkin jokainen kohdallaan miettii esim. työmatkoja, kouluja, tarhoja ym. Mutta kuten sanottu, jos ette viihdy, vuoden kuluttua asunnonhakuun uudisrakennuksista tai sis.vaihdolla. Mielestäni vain täydellinen hölmö kieltäytyy kaupungin asunnosta Helsingissä.

[/quote]

Miksi jankutat sisäisestä vaihdosta? Katoppas asunnonvaihtopörssiä kuinka moni haluaa Jakikseen!

Vierailija
8/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jakiksessa 40 vuotta! Ja tämä paikkana hyvä on Tälläinen kyläyhteisö jossa kaikista pidetään huolta! Palvelut lähellä! Suosittelen!

Vierailija
9/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis otan kämpän vastaan ! Kiitos ja anteeksi!

Vierailija
10/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nistejä, juoppoja, tuhopolttoja, vanhempia "vahtimassa" lapsia kaljatölkit kädessä, jatkuvaa meteliä ja huutoa rapusta ja naapurista, itsensäpaljastelijoita metiköissä.. Näin itse koettuna, kaikki raput ja pihat ei kuitenkaan samanlaisia !

Vierailija
11/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:25"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 00:23"]Aika persereikä. Kontulakin on parempi :D
[/quote]
Kontula on kyllä ehkä koko suomen pahin slummi lähiö!
[/quote]

Me ollaan kyllä asuttu Kontulassa monta vuotta eikä ikinä ole ollut minkäänlaista ongelmaa, häiriötä tai muuta. Toki ostarilla saattaa pubien lähistöillä olla joitain juoppoja mutta ei heistäkään ikinä mitään häiriötä ainakaan itselle ole ollut ja kyllä melkeempä kaikissa kaupunginosissa missä on Ostari ja pubeja törmää tuommoisiin.
Asumme todella monien mielestä sillä ns. Rauhallisella puolella eli sillä puolella missä on kirkko ja jalkapallokenttä sekä ainakin tarha ja koulu. Talomme on aina ollut rauhallinen ei kertaakaan ole naapurista kuulunut mitään meteliä ja muutenkin kaikki naapurit tosi ystävällisiä. Kertaakaan en ole talomme lähistöllä törmännyt kehenkään juoppoihin,nisteihin tai muihin tuommoisiin.

Vierailija
12/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Jakomäessä enkä muuallakaan Helsingin lähiöissä, enkä edes tiedä tarkalleen missäpäin Helsinkiä se sijaitsee, mutta minulle se on perinteisesti edustanut sitä samaa "pahamaineista" kerrostalolähiötyyppiä, kuin Hervanta useille ei tamperelaisille. Eli on saanut maineensa 70-80-luvuilla ensimmäisen lähiöbuumin aikoihin ja sen jälkeen ensimmäisen sukupolven eläköidyttyä ja lasten muutettua pois, sekä uusien asukkaiden rantauduttua rauhoittunut huomattavasti. 

Minulle se siis edelleen kuulostaa siltä Tapsa Kansan laulussa mainitulta lähiöltä, jossa elämä ei kulje ylämäkeen, vaikka tiedänkin, että nykyäajan nuoriso puhuu enimmäkseen Kontulasta ja Malmista etc, eikä Jakomäki ole enää samallalailla tapetilla kuin 70-luvulla ja vielä 80-luvullakin.

Se vaan on niin, että ihmisille, jotka ei itse koe asioita, ne kuulopuheet jää vuosiksi pyörimään pääkoppaan mielikuvina, eikä ne mielikuvat hevin muutu, vaikka faktat osittain tiedostaisikin. Esimerkiksi Hervanta kalskahtaa monen sellaisen korvaan erittäin kyseenalaiselta paikalta, jotka siellä itse ei ole tämän vuosituhannen puolella juurikaan, tai ollenkaan pyörineet, mutta muistavat sen maineen 70-80- luvuilta.

Nykyisellä Hervannalla  on kovin vähän tekemistä  sen alkuperäisen kanssa ja ei kyllä vastaa mitenkään sitä sitkeästi monien mielissä edelleenkin pysyvää mainetta. Itse en ole sekuntiakaan asunut Hervannassa, mutta siellä työkseni pyörinyt vuosia. Voisin milloin tahansa muuttaa Hervantaan jos olisin Tampereelle muuttamassa ja Tampereen lähiöistä se onkin yksi suosikeistani erityisesti täysin ylivoimaisten palvelujensa ansiosta. Hervanta on niin iso, että toki monenlaisia ihmisiä sinne mahtuu, mutta esimerkiksi niistä toisten niin karsastamista ulkomaalaisista siellä iso osa on korkeastikoulutettua ja hyväpalkkaista väkeä paljolti TTY:sta ja etenkin Hermiasta johtuen. Eli Hervannassa asuu ja työskentelee paljon kiinalaisia, intialaisia etc insinöörejä.

Eli summa summarum, uskoisin Jakomäen olevan nykyään ihan ok paikan asua, vaikka en siitä mitään muuta tiedäkään, kuin sen ikivanhan maineen :)

Vierailija
13/51 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä asuu Jakomäessä rivitalossa. Voisin hyvin muuttaa sinne itsekin, jos Helsinkiin muuttaisin.
T. Kerrostalo-omistusasunto Kehä 1:n ulkopuolella

Vierailija
14/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 13:54"]

[/quote]

Miksi jankutat sisäisestä vaihdosta? Katoppas asunnonvaihtopörssiä kuinka moni haluaa Jakikseen!
[/quote]
Onko olemassa joku sisäinen vaihto nettisivu?

Vierailija
15/51 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin kämppiä on todella vaikea saada. Jos sellaista tarvitsette, ottakaa vastaan.

Vierailija
16/51 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:47"]Kaupungin kämppiä on todella vaikea saada. Jos sellaista tarvitsette, ottakaa vastaan.
[/quote]
Näin juuri. Ja jos ette viihdy Jakiksessa, vuoden asumisen jälkeen voi yrittää sisäistä vaihtoa.

Vierailija
17/51 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva alue. Paljon metsää. Hyvät koulut. Pienet palvelutkin alueella. Mainehan sillä on huono, mut jos ahdistaa, niin katsokaa Nousukausi leffa.

Vierailija
18/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elää menneisyyden maineessa! Mutta oli silloinkin hyvä paikka asua!

Vierailija
19/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 23:47"]Kaupungin kämppiä on todella vaikea saada. Jos sellaista tarvitsette, ottakaa vastaan.
[/quote]
Näin juuri. Ja jos ette viihdy Jakiksessa, vuoden asumisen jälkeen voi yrittää sisäistä vaihtoa.
[/quote]
Eri asia kuka haluaa vaihtaa Jakikseen.Olemne yrittäneet jo vuoden vaihtaa Malmilta muualle mutta ainoat tänne haluavat ovat Tapulikaupungista.Että ei se vaihto välttämättä onnistu...Itse en Jakikseen muuttaisi aika lohduton paikka pubeineen ( ainakin joitain Stadin taloja vastapäätä piha- alueella on yksi räkälä).

Vierailija
20/51 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno paikka ja ihmiset yhteiskuntakelvollisia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän