Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko hääpuku SIJOITUS?

Vierailija
05.06.2015 |

http://yle.fi/uutiset/verkkokaupan_halpa_haapuku_voi_olla_suuri_pettymys__on_myyty_aika_monta_mekkoa_viime_hadan_morsiamille/8049787

Hääpukujen myyjä toivoo, että morsiamet ajattelisivat hääpukua pikemminkin sijoituksena kuin kertakäyttötuotteena. Että mitä että? Kertakäyttötuotehan se nimen omaan on, eikä todellakaan mikään sijoitus, josta saisi voittoa! Paljonko sinun hääpukusi maksoi? Montako kertaa olet sitä käyttänyt?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on

Vierailija
2/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on sijoitus, huono sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö.

Vierailija
4/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:36"]

Kyllä se on sijoitus, huono sellainen.

[/quote]

Varsinkin sulhaselle.

Vierailija
5/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpuku on sijoitus silloin, jos sitä saa vuokrattua tai sen saa myytyä. Muuten se on kertakäyttöesine.

Sijoitus on siis hyödyke, joka tuottaa omistajalleen rahaa tai jotain rahanarvoista.

Vierailija
6/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hääpukuni maksoi 600 mk, eli n. 100 euroa. etsin tarkoituksella mekon jota pystyin käyttämään omien häitteni jälkeenkin ja tulinkin käyttäneeksi sitä muistaakseni viisissä juhlissa häitteni lisäksi. 

Kyseessä ei siis ollut mikään perinteinen valkoinen hörhelökolttu.

Vierailija
7/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, millaiseksi "sijoitus" määritellään. Jos ajatellaan sijoitusta taloudellisessa mielessä, niin sellainen hääpuku ei ole. Mutta jos ajatellaan sijoitusta itseen, hääajan onneen ja häämuistoihin tai elämästä nauttimiseen, niin silloin hääpuku voi hyvinkin olla sijoitus.

Vierailija
8/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rätit eivät ole ikinä sijoitus.

Vierailija
9/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voihan sitä koettaa vakuuttaa itselleen mitä vain, että saisi perusteltua itselleen, miksi maksaa tuhansia euroja hääpukumyyjälle yhden päivän koltusta. Tosiaan, jos sen sijoituksena haluaa ajatella, on parempi ostaa tavallinen juhlamekko tai käytetty häämekko josta voi myydessä saada omansa pois.

Vierailija
10/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:41"]

Mun hääpukuni maksoi 600 mk, eli n. 100 euroa. etsin tarkoituksella mekon jota pystyin käyttämään omien häitteni jälkeenkin ja tulinkin käyttäneeksi sitä muistaakseni viisissä juhlissa häitteni lisäksi. 

Kyseessä ei siis ollut mikään perinteinen valkoinen hörhelökolttu.

[/quote]

Mut siis pakko lisätä että mulle se oli vaate, hyödyke, jota käytin kunnes en enää halunnut. Kulutustavaraa eikä missään nimessä mikään sijoitus.

Vierailija
11/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpuku ei ole sijoitus, ellei osta jotain nimekkään suunnittelijan pukua jonka tietää säilyttävän arvonsa. Muuten kyllä olen sitä mieltä, että hääpukuun kannattaa laittaa sen verran rahaa että saa hyvin istuvan, laadukkaista materiaaleista ammattitaidolla valmistetun puvun. Koskee sekä miehiä että naisia.

Vierailija
12/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole sijoitus. Mun hääpuku maksoi 2000€ ja olen käyttänyt sitä tasan sen yhden kerran. Haluaisin käyttää pukua enemmänkin, mutta valitettavasti kyseisen mekon värjäys ei onnistuisi. Sellaisenaan taas näyttää ihan liikaa hääpuvulle.  

Vierailija
13/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mekkoni maksoi 170e (musta kotelomekko) ja käytetty on noin 10 kertaa. Se oli harkittua ja fiksu päätös. Hääkuvakin seinällä on tyylikäs.

Vierailija
14/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haute couture puku on sijoitus, ei noi pukukauppojen koltut.

Vierailija
15/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekkoni maksoi 200, on todella kaunis, kukaan ei ikimaailmassa pystyis arvata, että on sen hintainen. Myin samaan hintaan eteenpäin ja rahat palautin äidille koska se oli sen mulle ostanu

Vierailija
16/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni puku maksoi 800e ja myi 100e. Olihan se sijoitus sekin, mutta osakkeen hinta oli laskenut.

Vierailija
17/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:32"]http://yle.fi/uutiset/verkkokaupan_halpa_haapuku_voi_olla_suuri_pettymys__on_myyty_aika_monta_mekkoa_viime_hadan_morsiamille/8049787

Hääpukujen myyjä toivoo, että morsiamet ajattelisivat hääpukua pikemminkin sijoituksena kuin kertakäyttötuotteena. Että mitä että? Kertakäyttötuotehan se nimen omaan on, eikä todellakaan mikään sijoitus, josta saisi voittoa! Paljonko sinun hääpukusi maksoi? Montako kertaa olet sitä käyttänyt?
[/quote]No 50% avioliitoista päättyy eroon... ;)

Vierailija
18/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:42"]

Rätit eivät ole ikinä sijoitus.

[/quote]

Paitsi jos kyse on kunnollisista siivousräteistä ja niiden avulla elättää itsensä :D Hääpuku ei liity asiaan. Hääpuku tuntuu mun mielestä sijoituksena todella huonolta.

Vierailija
19/19 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mekko maksoi 180 euroa, makaa kaapissa eikä varmasti tule toista kertaa käytettyä.

Vai että sijoitus! Sittenhän saatan olla melkoinen sijoittaja, sillä oletan että nuo kaikki muutkin rätit kaapissa lienevät jonkin sortin sijoituksia jos asiaa oikealta suunnalta katselen. Nyt odottelen vaan että alkavat tuottamaan... mitä ne sitten ikinä tuottavatkaan. Tilanpuutetta ja pölyä ainakin?

Tuolla logiikalla ihan mikä vaan voi olla sijoitus.