Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mukaan synnytyslaitokselle? Kerro meille!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä dödö ja pesuaineet on ehdoton.. Kyllä sitä mieluummin tuoksuu puhtaalle, kuin hielle ym. Puhtaat perus vaatteet itelle + vauvalle. Kännykkä, laturi, muutama meikki, kosteusvoidetta, käteistä ehkä se tabletti.. Siinähän ne.

Vierailija
2/21 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 20:41"]Oma aamutakki jotta oma tyyli pysyy ja piristää, hampaiden pesu välineet, hyvän tuoksuisia suihkuaineita, ristikko tai muuta tekemistä ja hyvää juomista. Toisin sanoen siis kaikkea piristävää ja hemmottelevaa. Turhin oli hajuvesi
[/quote]
Täääh... Kuka menee sairaalaan hemmottelemaan itseään? Mä lähdin synnytykseen valmiina kuolemaan ja zombina sieltä kotiuduinkin.

Meillä taitaa olla vähän eri fiilikset synnyttämisestä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikkaa;Hyvä kosteusvoide, kevyt meikkivoide, ripsari, dödö, ihanan tuoksuista suihkugeeliä ja shampoota. Hiustenhoito.
Oma aamutakki
Naposteltavaa,
Vauvalle omat vaatteet (meillä sairaalassa vaatteita oli tosi vähän ja ne oli aivan valtavan kokoisia)
Avoin mieli ja ajatus, että sairaalassa oloaika kannattaa ottaa rentoutumisen kannalta (valmiit ruoat,saa apua ym)

Vierailija
4/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

dvd-soitin, teekeitin, fööni ja kiharrin

Vierailija
5/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äitiyskortti, kamera, puhelin, laturi, yksi kirja ja muistiinpanovälineet. Ja vähän evästä (riisikakkuja, eväspatukoita ja pillimehua).
Muistiinpanovälineillä kirjoitin synnytyksen aikanakin fiiliksiä ylös, nyt niitä on hauska lukea kun ovat olleet hetkessä kirjotettuja ja tulevasta ihan tietämättömänä (esim. kauanko kestää vielä ja kuinka tulee menemään yms).

Vauvan vaatteet kaveri toi kun pääsimme vauvan kanssa sairaalasta ja itse lähdin samoilla kuin tulinkin. Sairaalassa olin 100% sairaalan kuteissa.

Vierailija
6/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ja vauvalle lähtövaatteet, meikit ja shampoo. Herkkuja ja naposteltavaa...Rintakumit ja tutti...Sisäkengät ja imetysliivit. Mä käytin ainakin itsellä ja vauvalla sairaalan vaatteita kun oli turvonnut ja verta vuotava...

Vierailija
7/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma aamutakki jotta oma tyyli pysyy ja piristää, hampaiden pesu välineet, hyvän tuoksuisia suihkuaineita, ristikko tai muuta tekemistä ja hyvää juomista. Toisin sanoen siis kaikkea piristävää ja hemmottelevaa. Turhin oli hajuvesi

Vierailija
8/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakortti, puhelin ja laturi, kamera ja laturi, harja ja ponnari, kasvorasva, huulirasva, shampoo+hoitoaine, kotiin lähtöä varten puhtaat ja mukavat vaatteet itselle ja vauvalle (nämä ja käytännössä kaiken muunkin voi joku tuoda vasta synnytyksen jälkeenkin).

Vierailija
9/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toisella kerra omat ulostuslääkkeet mukana. Tiesin, että synnärillä on vain kamalaa Laxoberonia, joten otin mukaan Movicolia. Molemmilla kerroilla otin ulostuslääkettä ihan varmuuden vuoksi, ei kiinnostanut odotella mahdollista ummetusta. Kakka tulikin kivutta ja nopeasti, joten semmoisia traumoja ei jäänyt :) Muuten mulla ei ollut mukana mitään erityistä, neuvolakortti, puhelin latureineen, hammasharha, rasvaa, kirja, omat ja vauvan kotiutumisvaatteet sekä vauvalle jotain pientä (tumppuja, oma myssy yms.).

Vierailija
10/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisten kamojen (laturit, kirjat, hygieniajutut jne) lisäksi otan kyllä seuraavalla kerralla mukaan paljon suklaata, himoitsin sitä hirveästi ja sairaalan kanttiinin suklaa oli ihan överihintaista. Sairaalan vaatteet, varsinkin ne sisäkengät on ärsyttäviä, niin omat pieruverkkarit, mummotossut ja villasukat otan mukaan... Kaveri kehui että ipad oli kiva mukana, katseli netflixistä sarjoja kun vauva nukkui.

Vierailija
11/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihto/kotiinlähtö vaatteet itselle ja vauvalle, omat sukat, oma aamutakki, tabletti, puhelin, kuulokkeet, hygienia tavarat, herkkuja ja pillimehua. Oli myös yksi harso joka lähti ekan yön jälkeen koiralle haisteltavaksi.

Vierailija
12/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeimpiä tavaroita lienee itselle neuvolakortti, huulirasva, pari kiinnostavaa lehteä, puhelin ja laturi, hampaanpesuvehkeet sekä hiusharja ja pompula. Ensimmäisellä lapsella kassissa oli kaikenmaailman tavarat joilla ei mitään käyttöä ollut. Lapsen ja omat kotiutumisvaatteet ehtii mies tuoda ennen kotiutumista.

Vierailija
13/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-shampoo, hoitoaine, kosteusvoide, huulirasva, hammasharja, hammastahna, hiusaineita

- imetysliivit ja kertakäyttöisiä liivinsuojia

- sisäkengät, sukkia (sairaalasukat on kammottavia), alushousut ja muut kotiutumisvaatteet itselle

- neuvolakortti, rahaa, tabletti, puhelin ja laturit

- meillä mies toi vauvalle kotiutumisvaatteet hakiessaan, pakkausvaiheessa kun vaikea sanoa mikä keli on kotiin lähtiessä

Vierailija
14/21 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hammasharja, dödö puhelimen laturi ja neuvolakortti. Kotiutumisvaatteet (minun ja vauvan) oli pakattuna turvakakaukalossa jonka mies toi myöhemmin.
En muutenkaan meikkaa ja sairaalan vaatteet olivat sopivan väljät toipumisajan. En pystynyt pariin päivään oikein muuta kuin inettämään sängyssä maaten joten muulle ei ollut tarvetta. Puhelimesta kattelin jotain netistä ja sitten nukuin söin ja hoidin vauvaa.. En tarvinnut mitään omia tavaroita..
Synnytyksessä voin huonosti, eväät vain oksetti :D mehua sai sairaalan puolesta. Miehelleni ei eväät myöskään maistuneet. Kävi matkalla syömässä.

Vierailija
15/21 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat alusvaatteet. Omat rasvat ja pesuaineet. Kirja tai lehti. Hedelmiä ja jotain hyvää..laku on aika kova sana. Akkulaturi puhelimeen. Korvatulpat.. Naapurissa ei aina nukuta tai nukuta hiljaa. Uni on tärkeää!

Vierailija
16/21 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dildo, meikit, pari alottelujuomaa, mekko...

Vierailija
17/21 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvatulpat ja silmälaput nukkumista varten. Mulla oli läppäri - nykyisin ehkä tabletti, että voi mukavasti surffailla, jos joutuu olemaan pitempään. Kännykän laturia ei kannata unohtaa. Käteistä rahaa - kantiinista voi haluta jotain. Lähimpien puhelinnumerot paperille kirjoitettuna: Jos saa kipupumpun, niin kännykkä pitää olla pois päältä. Vuoteen vieressä on puhelin, jolla voi soittaa, mutta mites soitat, jos et muista numeroita.

Vierailija
18/21 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 08:46"]Korvatulpat ja silmälaput nukkumista varten. Mulla oli läppäri - nykyisin ehkä tabletti, että voi mukavasti surffailla, jos joutuu olemaan pitempään. Kännykän laturia ei kannata unohtaa. Käteistä rahaa - kantiinista voi haluta jotain. Lähimpien puhelinnumerot paperille kirjoitettuna: Jos saa kipupumpun, niin kännykkä pitää olla pois päältä. Vuoteen vieressä on puhelin, jolla voi soittaa, mutta mites soitat, jos et muista numeroita.
[/quote]
Mulla kävi hoitajat aina ottamassa unimaskin pois silmiltä, ei saanut kuulemma nukkua liian syvästi että heräisin vauvan tarpeisiin.

Vierailija
19/21 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon nyt tokaa kertaa odotellessa pakannut:
-kotiintulovaatteet molemmille (kerroksia vauvalle ettei tarvii miettiä keliä) ja harso vauvalle. Kotiintulovaipat molemmille otan sairaalasta, samoin kuin mahdolliset rintakumit, kotona oottaa omat.
-hammasharja ja -tahna, hyvänhajuiset suihkutuotteet
-villasukat itselle, sairaalan sukat oli kamalat
-laturi, kuulokkeet musaa varten synnytykseen. Puhelin lähtee toki mukaan, viimeksi osastolla en saanut mitään apua henkilökunnalta joten googlettelin kaikki vauvanhoitoon ja omaan toipumiseen liittyvät kysymykset.
-neuvolakortti napataan sitten lähtiessä mukaan
-Mies saa tuoda herkkukassin kun tulee esikoisen kanssa vauvaa katsomaan.

Viimeksi mukana oli korvatulpat ja unimaski, mutta tosiaan hoitajat kävivät ne repimässä pois minun nukkuessa. Lukemistakin oli, mutta missä vaiheessa sitä olisi lukenut kun vauvan hereilläoloaika meni hänen kanssaan ja hänen nukkuessa yritin itsekin nukkua tai syödä.

Vierailija
20/21 |
06.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetysliivit ja liivinsuojat ovat tärkeimmät ja puhelimen laturi, kaikki muu löytyy tarvittaessa laitokselta. Huomioikaa pesuaineita pakatessanne että huonetoverinne voi olla allerginen tai sun hyväntuoksuinen shampoo voi hänen nenään haista pahalle.... Kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle kaukaloineen mutta ne mies/hakija voi tuoda myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi