Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitatteko muka käden suun eteen kun haukottelette?

Vierailija
05.06.2015 |

Haukottelin tänään äitini kanssa kaupassa ollessani ja hän ihmetteli kovasti, kun en niin tehnyt. Olin ihan ihmeissäni ja siitä alkoi sitten aivan kamala tappelu, miten kaikki tekevät niin, miten se on kohteliasta ja miten ei ole kivaa katsoa toisen kitarisaa. Itse en ole kuullutkaan moisesta enkä ole aiemmin kuullut enkä nähnyt että kukaan niin tekisi, joten tehdäänpä pieni kysely:
Laitatko kätesi suusi eteen kun haukottelet? Miksi? Miksi et? Ikäsi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:19"]

en. aivastaessa kyllä !

[/quote]

Ei kai kukaan enää oikeasti laita kättä suun eteen aivastaessaan? Kai siinä on edes nenäliina välissä?

Vierailija
22/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en. aivastaessa kyllä !

[/quote] Aivastaessa kaden laittaminen suun eteen ei auta mitaan, saa vaan kourallisen viruksia joita sitten levittelee ymparilleen. USAssa on jo pitkaan opetettu aivastamaan kyynartaipeeseen, ihan pienet lapsetkin tekevat niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä. Ei ole kohteliasta revitellä kiduksiaan muiden silmille. En myöskään halua näyttää kamalia amalgaamipaikkoja muille! 

Vierailija
24/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:38"]

Jossain ketjussa kans kysyin alapeukuista niin niitä tuli vaan lisää.

[/quote]

Minä käyn aina alapeukuttamassa, jos alunperinkin typerä aloitus tai kommentti on saanut paljon alapeukkuja ja joku alkaa hölmistyneenä kysellä, että "mistä johtuu kaikki nämä alapeukut". Muuten saattaisin jättää peukuttamatta kokonaan.

Vierailija
25/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muka? Kyllä todellakin laitan, ja lapsenikin laittavat. Miehenikin laittaa! :)

Vierailija
26/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:42"]

en. aivastaessa kyllä !

[/quote]

Ei kai kukaan enää oikeasti laita kättä suun eteen aivastaessaan? Kai siinä on edes nenäliina välissä?

[/quote]

No voi kuule kun ei aina ehdi kaivaa sitä nenuliinaa. Parempi se kai on omaan käteen (jonka sitten pyyhkii nenäliinaan vaikka) kuin roiskaista menemään päin muita lähellä olevia?

Vierailija
27/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:02"] "Ihmisten ilmoilla" kyllä, kotona en. Jotenkin automaatio, sama kuin yskiessä/aivastaessa. Hävetti ihan kamalasti tänään bussipysäkillä kun toisella kädellä pidin vauvaa sylissä ja toisella estin kassia tipahtamasta penkiltä - tuli aivastus niin yhtäkkiä etten ehtinyt laittaa kättä eteen,ja viereinen mummeli alkoi huutaa aionko myrkyttää kaikki lähelläni... No joo, OT, mutta oli kamala tilanne kun kaikki kääntyi katsomaan mua pahista :( [/quote]   Niin ja unohtui, ikäni on 32. Jäi ihmetyttämään - jos äitisi on tuota mieltä, miten et muka ole asiasta ikinä kuullut? Mulle kohteliaisuussäännöt opetti nimenomaan äiti. [/quote] Ei kukaan ole tuosta minulle aiemmin mitään sanonut, ei kotona eikä koulussa ja olen koulussa nähnyt kaikkien muidenkin tekevän niin :o Ehkä nuori ikäni saattaa kuitenkin vaikuttaa, sillä olen vasta 15

[/quote]

No, nyt tiedät, kiitos av:n. Ihan perussääntöihin kuuluu, kuten myös se, ettet kaiva nenää ja syö räkää (ainakaan julkisella paikalla).

Vierailija
28/28 |
05.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina. Tuntuu julkisella paikalla asiallisemmalta, ja senkin takia että mulla on rumia paikkoja hampaissani, ja lisäksi mä ainakin kuvittelen, että kurkusta joskus haukotellessa tuleva pieni röyhtäysmäinen ääni tulee helpommin tai kuuluu paremmin jos en peitä suutani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän