Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yleistä että ajaessani renkaanvaihtoon minulla on joka kerta mukamas huonot renkaat liikkeen mielestä?

Vierailija
31.01.2022 |

Vai onko se vain rahastusta? Olen nainen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan ole ainoa nainen joka ei vaihda itse renkaita? Varsinkin alumiinivanteet kun on renkaissa niin en ymmärrä valitettavasti noita momenttiin kiristämisiä. Parempi jättää ammattilaisille vaihto . Ap

Vierailija
22/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin oman autoni öljynvaihdossa ja autoa noutaessani minulle kerrottiin että kaikki jarrupalat/jarrulevyt olisi vaihdettava. Hiukan ihmettelin kun en ollut huomannut mitään vikaa jarruissa. Kysyttiin että varataanko aika, josta kieltäydyin. Auto on katsastettu kaksi kertaa sen jälkeen ja viimeksi tiedustelin katsastajalta että mitähän vikoja on odotettavissa? Vastaus oli ettei mitään, auto on erinomaisessa kunnossa. Autoni huollatan nykyään eri liikkeessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaan ole ainoa nainen joka ei vaihda itse renkaita? Varsinkin alumiinivanteet kun on renkaissa niin en ymmärrä valitettavasti noita momenttiin kiristämisiä. Parempi jättää ammattilaisille vaihto . Ap

Olen itsekin nainen, ja olen sen verran vaihtanut renkaita eläissäni, että osaan sen hätätilassa tehdä. Nykyisin vaan esim. uusissa autoissa ei ole enää vararengasta vaan se uretaanilitku, jolla rikkoutunut rengas korjataan tien päällä. Joten en koe tarpeelliseksi kahta kertaa vuodessa vaihtaa renkaita itse.

En myöskään jätä peruskunnon ylläpitoa mihinkään kaksi kertaa vuodessa tapahtuvaan suoritukseen, mitä joku yllä vinoili, että lihoisi jos ei vaihda renkaita itse. Liikun joka päivä.

t: tuo yllä kirjoittanut yrittäjä

Vierailija
24/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsekin huolehdin peruskunnosta ja omakotitalossa asujana töitä riittää. Liikun päivittäin plus lumityöt jne. En ymmärrä miten renkaanvaihto ja sen muilla teetättäminen on muka laiskuutta. Ap

Vierailija
25/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on oikeasti vanhat renkaat alla, ja he yrittävät joka kerta varoittaa. Se on heidän työnsä.

Kuka ostaa käytettyjä renkaita, myykö rengasliikkeet edes sellaisia? Kuulostaa enemmän joltain jobbaripajalta. "Hyväkuntoiset käytetyt renkaat" on silti jo jollekin olleet liian kuluneet, kun on ne myynyt pois.

Itse kysyin nyt syksyllä että missä kunnossa renkaat on, rengasliike sanoi että ajat hyvin vielä tämän talven, mieti ensi syksynä ajatko miten loppuun vai ostatko uudet. Tiedän että renkaat on jo yli 5v vanhat.

Rengasliikkeet yrittää saada asiakkaan vaihtamaan renkaat liian aikaisin, tähän on kaksi syytä. Saavat myytyä uudet renkaat ja ne vanhat renkaat jotka jätät sinne päätyvät käytettyinä myyntiin ja niistäkin voidaan pyytää yli 200 euroa merkistä ja kulutuspinnasta riippuen. Täyttä kusetustahan tuo on.

Vierailija
26/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaat vaihdettiin alle koska niillä pystyy kuulemma vielä ajamaan jonkin aikaa. Käytin viime viikolla katsastuksessa ja siellä ei mainittu mitään että olisi huonokuntoiset. Ap

Sinä pystyt itse mittaamaan urasyvyyden ja jos on nastarenkaat niin katomaan onko nastat paikoillaan. Paljonko niissä on urasyvyyttä?

Vierailija
27/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaamaan pystyn ja nastoja on paljon jäljellä joka renkaassa. Ajattelin vain että onko tuo tapana huijata naisia ajatellen ettei ne ymmärrä mistään mitään? Ap

Vierailija
28/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Renkaat vaihdettiin alle koska niillä pystyy kuulemma vielä ajamaan jonkin aikaa. Käytin viime viikolla katsastuksessa ja siellä ei mainittu mitään että olisi huonokuntoiset. Ap

Sinä pystyt itse mittaamaan urasyvyyden ja jos on nastarenkaat niin katomaan onko nastat paikoillaan. Paljonko niissä on urasyvyyttä?

Ja nämä tarkistukset ei meinaa YHTÄÄN mitään renkaan kuntoon. Viime syksynä ostin "uuden" auton. Myyjä kehui että talvirenkaat on hyvän näköiset. Painotti nimenomaan sanaa hyvän näköiset. Ei niissä oikeasti ole yhtään pitoja talvikelissä. Kaikki nastat paikoillaan, ikää jo viisi vuotta.

Vierailija
29/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes ostaa nykyään käytettyjä renkaita? En mä ainakaan säästäisi tuollaisessa asiassa.

Vierailija
30/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei nyt ollut kyse säästämisvinkeistä tms vaan tuota rengasliikkeen toimintaa ja kokemuksia kyselin muilta. Ap

Vierailija
31/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei nyt ollut kyse säästämisvinkeistä tms vaan tuota rengasliikkeen toimintaa ja kokemuksia kyselin muilta. Ap

Et ole vieläkään vastannut kysymykseen, että paljonko niissä renkaissa oli silloin urasyvyyttä jäljellä kun suositteli vaihtoa ja olivatko mitkä renkaat.

Vierailija
32/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikaishuolto ja autolla takuu. Hoitivat ohjelman mukaiset. 15 000 km myöhemmin takuu oli loppunut, uusi määräaikaishuolto: hei jarrupalat ja levyt pitää vaihtaa, lopussa, hengenvaaralliset.

Paljonko maksaa? 1100. Onko aikoja heti? No ei.

Soitto toiseen, merkkiosat ja hinta 700.

Saako pian? Saa. Otettiin.

Havainto1: merkkihuolto ei kerro vioista takuuaikana. Havainto2: merkkihuolto rahastaa 50% ylihintaa. Havainto3: merkkihuollossa on hallinnossa ihmisiä, ei huollossa

Vierailija
33/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin ja oli 6mm silloin. Nyt on melkein sama. Ap

Vierailija
34/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittasin ja oli 6mm silloin. Nyt on melkein sama. Ap

Talvirenkaissa lain määrämä kulutuspinnan pääurien urasyvyys on 3 mm.

Vierailija
35/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pitää erityisesti pitää huoli siitä, että selvittää myös itse asioita ennenkuin uskoo kenekään neuvoja tai ehdotuksia. Osa näistä ehdotuksista on ihan vaan puhtaasti rahastusta, koska vastapuoli on nainen.

Ärsyttää kun naiset usein avuttomalla äänellä sanovat, että en mä näistä (autoista) mitään ymmärrä. Jos omistat ja käytät, pitää opetella ymmärtämään sen verran, ettei se oma avuttomuus näy omassa lompakossa. Jonkin omistaminen edellyttää aina sitä, että siihen ja sen huoltamiseen perehdytään. Oli sitten auto tai kiinteistö tai mikä tahansa. Eikä se perehtyminen tarkoita sitä, että se delegoidaan sille miesystävälle tai aviomiehelle. Voi tulla päivä, että sitä miestä ei ole.

Vierailija
36/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leiki avutonta missään ja teen mitä itse osaan. Nämä huoltoasiat jätän muille. Ap

Vierailija
37/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nämä tarkistukset ei meinaa YHTÄÄN mitään renkaan kuntoon. Viime syksynä ostin "uuden" auton. Myyjä kehui että talvirenkaat on hyvän näköiset. Painotti nimenomaan sanaa hyvän näköiset. Ei niissä oikeasti ole yhtään pitoja talvikelissä. Kaikki nastat paikoillaan, ikää jo viisi vuotta.

Ei ne viidessä vuodessa vielä välttämättä huonoksi ole menneet.

Vierailija
38/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurauskulmat voivat olla pielessä ja renkaat kulua epätasaisesti.

Todennäköisemmin camberkulma (pystykallistuma: -sisäänpäin,+ulospäin)

Vierailija
39/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla niin laiska ja uusavuton, että ei renkaita vaihda itse.

Sitten ihmetellään kun mitään ei osata ja läskiä kertyy kun mitään ei tehdä ja rahatkaan ei riitä ihan kaikki teetetään maksullisena palveluna.

Sesonki aiheuttaa sinne myös jonoja ja itse vaihtamalla säästää paljon aikaa ja itse lasken aina myös arvon menetetylle ajalle.

Vaihdatan renkaat liikkeessä koska lasken aina myös arvon menetetylle ajalle. Olen yrittäjä. Renkaanvaihto liikkeessä, 15min, 40 euroa. Jos alkaisin niitä itse vaihtaa pihalla, siinä menisi ainakin 2 tuntia, että vaihdan tassut alle rengasraudalla ja pesen vanteet yms. Kahdessa tunnissa menettäisin omaa laskutettavissa olevaa työaikaa -160e.

Lisäksi monta kertaa on vaihdettu renkaan vuotava tulppa, joka huomattu vaihtovaiheessa. Maksoi 15e ja kesti 5 minuuttia. Jos minä sitä olisin itse alkanut tusaamaan, ei kaksi päivää olisi riittänyt, ja olisin säästänyt - 15 euroa.

Renkaita kannattaa itse vaihtaa, jos se oman tuntityön arvo on lähellä nollaa.

Rengasraudalla vaihdat? Eikö yrittäjällä ole varaa hankkia toisia vanteita? Tiukaksi menee kun on vapaa-aikakin hinnoiteltu.

Jos ne toiset renkaat on omilla vanteilla niin kyllähän kierroksen vaihtaa, pesee ja tarkastaa jarrujen ja pyöräntuennan kunnon alle tunnissa. Meillä on neljä autoa eli vuodessa menee 8h, jos rengashotelli maksaa 80e/kausi niin tienaan hyvin vähällä vaivalla 640e vuodessa. Netto. Insinöörille hyvä päiväpalkka, harmi ettei aivan joka päivä tuohon pääse.

Vierailija
40/43 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö yhtään osaa itse arvioida renkaittesi kuntoa? Vaikka oletkin nainen?

Renkaiden kunto arvioidaan katsastuksessa ja ratsioissa.

Niin ja ap:n kysymykseen. Rahastusyritystähän tuo on. Renkaanvaihdosta tulee aika vähän liikevaihtoa ja asentajia on käsketty myydä uutta rengasta alle joka asiakkaalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän