Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisitko tehostaa ruokakaupassa käynnin pois elämästäsi? Ja tehdä jotain muuta?

Tykkään käydä kaupassa
31.01.2022 |

Itselle ruokakaupassa käynti niin lapsiperheaikana kuin nyt kahden aikuisen taloudessakin on sitä normaalia mukavaa arkea. Sitä, no elämää, pakollista, mutta ihan kivaa. Enkä puhu nyt mistään elitistisestä shoppailusta kauppahalleissa ja toreilla, vaan ihan lähimmässä litukassa käynnistä. En oikeastaan tiedä mitä tekisin säästyneellä ajalla. Istuisin varmaan sohvalla läppäri sylissä ja olisin täällä.

Monasti nähdään hienona kulttuurina eri maissa kun käydään toreilla ja kauppahalleissa ja erikoisliikkeissä ostamassa sinällään paikallisille ihan arkiset perustarvikkeet. Siinä sitä vasta aikaa tuhraantuu. "Ajan henki" tuntuu olevan, että sinulla pitää olla ainakin miljoona tärkeämpää asiaa elämässäsi ja jokainen valitsisi itsestään täyttyvän jääkaapin jos saisi valita.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
31.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outoa, miten arkisimmatkin asiat nähdään jotenkin rajoittavina ja "kamalina" nykyään.

Erityisesti esim kaupassa käynti, kun kaikki kaupat ovat auki yömyöhään ja isoimmat 24/7 auki. 

Minulla kahden ihmisen taloudessa menee kaupassa käyntiin, joka on työmatkan varrella, ehkä 5-10 min /kerta. 

Menen kauppaan, otan mitä aion valmistaa, ja maksan ne. 

Kerran kuussa täytän kuivakaapin ja pakkasen, tuolloin menee isommassa marketissa n. 30min

Miten ihmeessä tästä saadaan jotenkin rasittavaa ja monimutkaista?

Ja että jotenkin tästä säästetyllä ajalla tekisi jotain? 

Säästäkää aikaa vaikka pysyttelemällä viikon tai kaksi somesta poissa. 

Normiperheessä tämä taitaa olla 1-5h minkä voisi käyttää johonkin hyödylliseen (päivässä).

Minä tiskaan käsin, teen alusta pitäen ja itse pilkkoen monia sellaisia ruokalajeja, joita ei moni tee kuin puolivalmisteista jos niistäkään. Miksi ihmeessä minua vaivaisi se, että joku muu kuin minä itse, ei käytä tuollaiseen aikaa? Miksi sitä pitäisi perustella, mihin parempaan tuo aika menee.

Tilaan ruoat kotiin, koska en pidä kaupassakäynnistä. Koska ei ole autoa, en voi harrastaa mitään isoja kerran kuussa tehtäviä kauppareissuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla