Nokkamukit on vaarallisia
Lisäksi ne on rumia. Niitä ei pidä käyttää.
Kommentit (73)
Turun kaupungilla kiellettiin nokkamukit jo jokunen vuosi sitten.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:30"]
Turun kaupungilla kiellettiin nokkamukit jo jokunen vuosi sitten.
[/quote]
Ehkä se on ihan hyvä, ettei kaupunginjohtaja sentään saanut tarjoilla silloisen kulttuuripääkaupungin vieraille kahveja nokkamukeista. Vai johtuuko kielto siitä, että tarjoili? Kunhan sairaalat eivät kiellä sitä.
Olen nokkamukeja joskus pessyt ja päättänyt etten itse sellaisesta juo. Niiden nokkien pienten pitkien kaarevien reikien peseminen ei niin vain onnistu.
Minkähän alan tohtori tuo johtaja on? Vai onko päässyt jonkun suvaitsevan puoluekirjalla säätämään? Nyt vanhuksista huolehditaan, kun varmistetaan, ettei heillä ole rumia mukeja.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:20"]
Minkähän alan tohtori tuo johtaja on?
[/quote]
Lettutieteen. Ei ole tarve odottaa mitään tieteellistä konsensusta, kun vaan etsii itseään miellyttävät tutkimustulokset.
Monestikohan tuo johtaja itse edes on ehtinyt nähdä niitä nokkamukeja? Taisi säikähtää, että hänet leimattaisiin lastentarhan johtajaksi, kun selvisi, että johtamassaan laitoksessa vaihdetaan vaippoja ja siellä on nokkamukitkin.
Ei ole vielä tainnut ehtiä lapsiakaan saada, jos nokkamukit on noin vaarallisen näköisiä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 16:11"]Missä se Päivi Räsäsen pettyneen näkönen kuva on jossa lukee alla "kielletään vittu kaikki"
[/quote]
http://3.bp.blogspot.com/-Rom3CXwzcLI/U1q90jNkzuI/AAAAAAAAAJw/u0ouKn-jFpM/s1600/kiellet%C3%A4%C3%A4n+vittu+kaikki.jpg
Tässä nokkamukikiellossa on jotain hämärää. Myös johtajan ylimielisyys paistaa teksistä. Toivottavasti tämä asia tutkitaan, jos ei viranomaisten niin omaisten ja median toimesta.
Onko tuo johtaja oikeasti joku sadisti psykopaatti Mengele? Minä ja minun designvanhukseni.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:21"]
Kuinka pitkään on ihmisen pitänyt opiskella, keksiäkseen, että nokkamukit on vaarallisia?
[/quote]
Olisiko tuon johtajan elämäntyö tuossa? On niin hienoa, kun saa hallita ja päättää. Ei mitään väliä, jos joku vanhus kärsii siitä.
Jutussa sanoo, että ei kielto ole ehdoton, jos omaiset vaatii sen käyttöä. Entä jos vanhus itse pyytää?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:21"]
Kuinka pitkään on ihmisen pitänyt opiskella, keksiäkseen, että nokkamukit on vaarallisia?
[/quote]
Olisiko tuon johtajan elämäntyö tuossa? On niin hienoa, kun saa hallita ja päättää. Ei mitään väliä, jos joku vanhus kärsii siitä.
Jutussa sanoo, että ei kielto ole ehdoton, jos omaiset vaatii sen käyttöä. Entä jos vanhus itse pyytää?
[/quote]
"Mikä tahansa muu mahdollisuus on olemassa kuin tämä kamala nokkamuki. Meillä ei ole kuitenkaan täyskieltoa, jos omainen vaatii nokkamukia käyttöön, Haavisto sanoo."
Tuota kutsutaan kusen nousuksi päähän. Potilaan tahdolla ei ole mitään väliä, kun asia ei miellytä itseään. Kauhistuttaa ajatella, miten reagoi, jos ihan oikeasti vanhuksella tulee erimielisyyksiä tuon johtajan kanssa.
Eihän tuolla johtajalla ole sanavaltaa, mistä vanhus päättää juoda? Nyt johtaja on tosissaan tainnut unohtaa, ettei se vanhainkoti ole hänen oma kotinsa. Jos vanhus tykkää nokkamukista, ei siihen johtajan estetiikan kuulu vaikuttaa. Hoitajia johtajat saa ohjata sen, mitä työsopimus antaa, mutta vanhukset eivät ole kenenkään johtajan alaisia.
Taitaa olla johtajalla takana henkilöstön vähentämisajatukset. Kun asukas ei saa tarpeeksi nestettä, ei tule vaippoihin virtsaakaan, vaippoja kuluu vähemmän eikä tarvita niin montaa hoitajaa niitä vaihtamaan. Kesän helteiden koittaessa luonnollinen poistumakin asukkaiden joukossa käy itsestään.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 22:16"]
Makuuasennossa ei ole kenenkään suotavaa juoda, vaan vuoteenreunalle olisi hyvä nousta tai pääty kohottaa ennen juomista. Itse en kannata nokkamuki kieltoa, mutta suotavaa olisi harkita sen käyttötarvetta tarkemmin. Nyt niitä usein käytetään ihan turhan usein.
[/quote]
Niin kauan kuin ihminen itse juo ja kykenee pitelemään mukia, ei ole mitään syytä olla antamatta nokkamukia. Minä olin reilu vuosi sitten kylkiluun leikkauksessa, enkä heti leikkauksen jälkeen saanut tai kyennyt kunnolla nousemaan. Suu oli pian todella kuiva ja helpotti tosissaan, kun sain jotain keittoa ja muistaakseni vettä hörpittyä itse nokkamukista.
todella säälittävää tuollainen johtaminen, jossa johtaja miettii ainoastaan omaa silmää ja hakee jotkut perusteet harvoilta. Jos tavoite on lopettaa väkisin nokkamukilla juottaminen, siihen olisi riittänyt, kun olisi kieltänyt sen työntekijöiltä. Nyt mentiin aivan idioottiin äärilaitaan.