Nokkamukit on vaarallisia
Lisäksi ne on rumia. Niitä ei pidä käyttää.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:15"]Naurettavaa! Parempi varmaan kaataa mukilla suoraan keuhkoihin, varma pneumonia, tai sitten kesää kohti kun mennään, antaa kuivua pois?
[/quote]
Näillä keinoilla päästään eroon mummukoista nopeammin.
Onnea vaan päätöksestä! Tällä pääsee pienin mieli kisassa pitkälle. Ilmeisesti pitkäaikaiset vanhukset eivät tuota tarpeeksi ja siksi tarvitaan vaihtuvuutta. Ja tippaletku vähentää hoitotarvetta kun huonokuntoisia ei tarvitse ruokkia. Kaikkein tärkein pointti on ettei pomon silmiin enää koske kun ei tarvitse nähdä susirumia nokkamukeja.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:19"]
Niin kun ne on jonkun pomon mielestä rumia. Pois tuollaiset mukit mielenrauhaa häiritsemästä. Joku voi nyt disainata jonkun trendikkään vanhuskupin. Sairaalahinnoin tietysti.
Kamalan rumia. Paljon kauniimpaa katseltavaa on kuivuva kituva tuskallista kuolemaa tekevä vanhus.[/quote]
Missä se Päivi Räsäsen pettyneen näkönen kuva on jossa lukee alla "kielletään vittu kaikki"
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 17:37"]
"Mikä tahansa muu mahdollisuus on olemassa kuin tämä kamala nokkamuki. Meillä ei ole kuitenkaan täyskieltoa, jos omainen vaatii nokkamukia käyttöön, Haavisto sanoo."
Tuota kutsutaan kusen nousuksi päähän.
[/quote]
Se johtaja taisi itse huomata sen kusen päässään ja alkoi ennaltaehkäistä sitä. Kai me saadaan viedä siltä kahvikupit kotoa?
Osaan kuvitella tuon johtajan valittavan, kun pihan leikkipaikan lapset leikkii liian kovaäänisesti.
Eikö kukaan ole vielä kertonut sille johtajalle, että eläminenkin on vaarallista? Jokainen joka sitä tekee varmasti kuolee.
Ei tämä voi olla todellista. "Mikä tahansa muu mahdollisuus on olemassa kuin tämä kamala nokkamuki." Mitä ihmettä tässä on oikeasti tarkoitettu? Ei kukaan voi olla niin idiootti että kieltää nokkamukeista juottamisen. Se nielemisvaikeus ei johdu nokkamukeista vaan sairaudesta, yleensä muistisairaudesta. Tässä on nyt joku väärinkäsitys tai joku sekaannus.
Mitä enemmän tätä vanhustenhoidon "kehittymistä" seuraan, sitä varmempi olen päätöksestäni ottaa itseltäni nirrin pois ennen kuin olen vanhainkotikunnossa.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:27"]
Ei tämä voi olla todellista. "Mikä tahansa muu mahdollisuus on olemassa kuin tämä kamala nokkamuki." Mitä ihmettä tässä on oikeasti tarkoitettu? Ei kukaan voi olla niin idiootti että kieltää nokkamukeista juottamisen. Se nielemisvaikeus ei johdu nokkamukeista vaan sairaudesta, yleensä muistisairaudesta. Tässä on nyt joku väärinkäsitys tai joku sekaannus.
[/quote]
Minäkin jäin miettimään mitä tuolla lauseella tarkoitettiin. Siis miten ne nokkamukit on niin saatanasta, että ennemmin näännytetään vanhukset janoon kuin annetaan nesteitä nokkamukilla? Jotain mätää tässä kyllä on... Ehkä tuon johtajan tuttavapiirissä on joku, joka valmistaa oikeanlaisia nokkamukeja.
Mitä helvettiä? Onko laitoksen johtaja seonnut?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:27"]
[/quote]
Se nainen on seonnut. Tarkoittaako se, että vanhuksille saa antaa tuttipullot? En usko, mutta jotenkin ne on saatava juomaan. Tuttipullot on tuon lauseen valossa sallittu. Onpa arvokas vanhuus, kun saa tuollaisen sekopään pompottamaan viimeisinä päivinään.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:27"]Ei tämä voi olla todellista. "Mikä tahansa muu mahdollisuus on olemassa kuin tämä kamala nokkamuki." Mitä ihmettä tässä on oikeasti tarkoitettu? Ei kukaan voi olla niin idiootti että kieltää nokkamukeista juottamisen. Se nielemisvaikeus ei johdu nokkamukeista vaan sairaudesta, yleensä muistisairaudesta. Tässä on nyt joku väärinkäsitys tai joku sekaannus.
[/quote] Ei ole väärinkäsitystä. Hoitoalalla itse työskentelevänä huomaan joka ikinen työpäivä, miten irtaantuneita pomot ovat käytännön töistä. Helppoa se on toimistosta jaella määräyksiä sekä laatia säästöbudjetteja, kun kerran viikossa käydään pikaisesti juoksemassa osaston läpi. Mihinkään hoitajien kritiikkiin ei suhtauduta vakavasti, vaan mulkoillaan vihaisesti, jos esität vastalauseen tai korjausehdotuksen johonkin asiaan. Tarpeeksi monta kertaa kun kritisoit, huomaat olevasi "mustalla listalla", joka tarkoittaa että saat huonoimmat työvuorot jatkuvasti, toiveitasi ei kuunnella missään asiassa, olet työpaikan musta lammas, ts. työpaikkakiusattu. Mitta tulee täyteen ja sanot itsesi irti, sinne jäävät ongelmineen ähisemään. Kukaan ei uskalla sanoa mitään, selän takana haukutaan pomot yms. edessäpäin ollaan naama maireana, peläten kälyisen työpaikkansa puolesta.
Voisin arvon osastonjohtaja mennä itse päiväksi makaamaan sinne potilasvuoteeseen vaipoissa. Suuta ei saa avata eikä itseään liikuttaa. Hoitaja sitten koittaa teelusikalla sinne suuhun nestettä tarjoilla.
Voisi olla vähän kuiva suu sen jälkeen!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:34"]
Mitä enemmän tätä vanhustenhoidon "kehittymistä" seuraan, sitä varmempi olen päätöksestäni ottaa itseltäni nirrin pois ennen kuin olen vanhainkotikunnossa.
[/quote]
Tuo sama johtaja on palkittu ruokahuollon kehittämisestä vanhainkodissa. Jotenkin herää epäilys, olisiko kuitenkin työntekijät olleet aloitteellisia ja tuolle naiselle kelpasi kunnia toisten työstä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:51"]
Ei saatana. Onhan nyt aprilli päivä, onhan??! Muistisairauksiin kuuluu olennaisena osasa se, että kaikki elintoiminnot, myös nieleminen, vaikeutuu. Osa on myös niin jäykkiä, ettei pää taivu mihinkään suuntaan, niin että päätä saisi oikeanlaiseen juomisasentoon. Osa on räkäisiä ja muutenkin koko ajan tukehtumispisteessä, saati sitten että suoraan mukista kaadetaan nestettä keuhkoon hallitsematon määrä. Olen todella järkyttynyt tästä. Mikä psykopaatti sielä on näitä päätöksiä tekemässä?? Nyt omaiset nouskaa kapinaan!
[/quote]
Minunkin piti oikein katsoa koska juttu oli päivätty, ei ollut aprillipäivänä. Hiukka hävettäis olla tuo Mirkku vai mikä lie ollut nimi pomolla.
Kaikkin nisäkkäiden luonnollinen kuolinsyy on nestehukka, myös ihmisen. Kun ei pysty enää itse juomaan, on aika mennä.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 19:34"]
[/quote]
Tuo sama johtaja on palkittu ruokahuollon kehittämisestä vanhainkodissa. Jotenkin herää epäilys, olisiko kuitenkin työntekijät olleet aloitteellisia ja tuolle naiselle kelpasi kunnia toisten työstä.
[/quote]
Se on jo tuonne hesarin mielipiteisiin todettu...
[quote author="Vierailija" time="05.06.2015 klo 15:43"]
No tähän on nyt päästy, kun näitä hoitotyön "asiantuntijoita" koulutetaan pilvin pimein. Erkaantuu käytännön työstä ja sillä ruohonjuurityötä tekevällä henkilöstöllä ei ole enää mitään päätäntävaltaa.
[/quote]
Niinpä. Olen nähnyt, kun hoitotyön asiantuntija sai potilaan psykoottiseen tilaan puolessa vuodessa uusilla hoito-opeillaan.